KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1986/április
POSTA
• Kovács Dénesné: Ki nem ismeri Hammettet?
FILMSZEMLE
• Ágh Attila: Kényszerfiatalok és a történelem
• Schubert Gusztáv: Töredékek dramaturgiája Beszélgetés Székely Gáborral
• Zalán Vince: A krónikás ember Bábolna
• Reményi József Tamás: Övön alul Falfúró
• Szilágyi Ákos: A rendetlenség varázsa Beszélgetés az elfogulatlan filmezésről
• Koltai Ágnes: Hollywoodi suszterek Szerelem első vérig

• Hankiss Elemér: Üde és gyilkos naivitás Keserű igazság
• Faragó Vilmos: Háború és háború Jöjj és lásd
• Ardai Zoltán: Boldogságmontázs Dziga Vertov, a filmszem-ember
• Bikácsy Gergely: Hidegtál, sok késsel Bűnügyi film francia módon
FESZTIVÁL
• Báron György: Tükröződések London

• Mándy Iván: Marlene Dietrich
• Dárday István: Az elmulasztott reform Vita a filmgyártásról
LÁTTUK MÉG
• Hegyi Gyula: Nincs kettő négy nélkül
• Nóvé Béla: A kövek ura
• Báron György: A tiszteletbeli konzul
• Kapecz Zsuzsa: Vitorlás a láthatáron
• Máté J. György: A smaragd románca
• Upor László: Vaskos tréfa
• Baló Júlia: Mi lenne, ha...
• Farkas Ágnes: Váratlan fordulat
• Mészáros István: Nap, széna, eper
• Bérczes László: A borotvás gyilkos
• Vida János: Fehér lótusz
TELEVÍZÓ
• Szekfü András: A műsorszóró műhold jelen és jövője Televíziók versenye
• Boros István: A hold árnyékában... Budapestről nézve
KÖNYV
• Ardai Zoltán: Marlene, stílus nélkül

             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Fehér lótusz

Vida János

 

A film alkotói természetesen meg sem kísérlik realista eszközökkel ábrázolni az 1935-ös északnyugat-kínai polgárháborús állapotokat: nem ez a céljuk. Népmesei ihletésű, szomorú történetet mesélnek el egy gyönyörű, nemeslelkű leányról és egy hasonlóképpen bátor és tiszta szívű kommunista parancsnokról, akik a harcban találnak egymásra, ám egyiküknek – a leánynak, Fehér Lótusznak – életével kell fizetnie becsületességéért. Meseszerű a két parancsnok megismerkedése, (Fehér Lótusz egy magánhadsereg vezetője volt), akár egy királylányé és egy királyfié. A fájdalmas befejezés – a kilátástalan helyzetbe került leány a szakadékba veti magát – szintén visszatérő motívum a távol-keleti mesevilágban, csakhogy itt a főhős nem a lányrablók elől, hanem tudatosan vállalt küzdelemben a túlerőtől űzetve kénytelen a halálba menekülni. A film alkotói igen látványosan jelenítik meg ezt a modern népmesét. A főszerepet játszó Vu Haj-jen különösen a zenés, táncos jelenetekben kiváló. Érdemes felfigyelni a szép dalbetétekre is. Külön szerencse, hogy a magyar feliratszöveg is költő tolla alól került ki: egy jeles műfordító, Dobos Éva munkája.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1986/04 53. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5860


előző 1 következőúj komment

kyozai #1 dátum: 2008-11-30 10:27Válasz
Köszönöm az emlékeztetést (balatonberénybe az OKISZ üdülő mozijában minden héten lement a Shaolin templom, és a Legyőzhetetlen Wutang-al együtt), márcsak az eredeti cime kellene mert igy sajnos nem találom sehol...

Köszi