KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1985/május
KRÓNIKA
• Koltai Ágnes: Afrikai filmhét

• A szerkesztőség : BBS
• Báron György: Kor-körképek Jegyzetek a Balázs Béla Stúdió új filmjeiről
• Tábor Ádám: Egy fény-érzékeny film Ex-kódex
• Kovács András Bálint: Utazás a filmképben Timár Péter etűdjeiről
• Szilágyi Ákos: Szentimentális archeológia „Sír. lobog a szeretet...”
• Koltai Tamás: Akárhol Európában Sortűz egy fekete bivalyért
• Zsugán István: Kőbánya, Montparnasse, Budapest Beszélgetés Szabó Lászlóval
• Székely Gabriella: Házikabát és tornacipő Uramisten
• Ardai Zoltán: Háttér, arcképpel Eszterlánc
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Csala Károly: Profán próféta Tengiz Abuladze

• Barna Imre: Alex a Paradicsomban Flashdance
• Fáber András: Lassan, énekelve Merguerite Duras és a filmpróza
• N. N.: Marguerite Duras filmjei
LÁTTUK MÉG
• Bérczes László: Lebegés
• Boros József: A föld fia
• Gáti Péter: Madonna, milyen csendes az este
• Hegyi Gyula: Tudom, hogy tudod, hogy tudom
• Koltai Ágnes: Kizökkent világ
• Schreiber László: A tej színe
• Harmat György: Maraton életre-halálra
• Sneé Péter: Menekülés a győzelembe
• Kapecz Zsuzsa: Anna Pavlova
TELEVÍZÓ
• Faragó Vilmos: A történelem dramaturgiája Széchenyi napjai
• Reményi József Tamás: Tizenkét kérdőjel A Fiatal Művészek Stúdiójának filmjeiről
KÖNYV
• Koltai Ágnes: Így filmeztek ti

             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Marguerite Duras filmjei

N. N.

 

La Musica (80’, fekete-fehér, 1966)

Détruire, dit-elle (Lerombolni, mondta, 90’ fekete-fehér, 1969)

Jaune le soleil (Sárga a nap, 80’ fekete-fehér, 1971)

Nathalie Granger (83’ fekete-fehér, 1972; fősz.: Lucia Bosé, Jeanne Moreau, Gérard Depardieu)

La Femme du Gange (A Gangesz-parti asszony, 90’ színes, 1972–73; fősz.: Catherine Sellers, Nicole Hiss, Gérard Depardieu)

India Song (120’ színes, 1974; fősz.: Delphine Seyrig, Michael Lonsdale, Matthieu Carrière, Claude Mann)

Son nom de Venise dans Calcutta désert (Velencei nevét a kihalt Calcuttán át, 120’ színes, 1976)

Bailer, Véra Baxter (90’ színes, 1976; fősz.: D. Seyrig, G. Depardieu)

Des journées entières dans les arbres (Naphosszat a fákon, 95’ színes, 1976; fősz.: Madeleine Renaud, Jean-Pierre Aumont, Bulle Ogier, Yves Gasq)

Le Camion (A teherautó, 80’ színes, 1977; sz.: M. D. és G. Depardieu)

Le Navire Night (A Night hajó, 94’ színes. 1979; sz.: Bulle Ogier, Dominique Sanda, Matthieu Carrière)

Césarée (Caesarea, 11’ színes, 1979)

Les Hains négatives (A negatív kezek, 18’ színes, 1979)

Aurélia Steiner (Melbourne) (35’ színes, 1979)

Aurélia Steiner (Vancouver) (48’ fekete-fehér, 1979)

Agatha ou Les Lectures illimitées (Agatha avagy a véget nem érő olvasmányok, 90’ színes, 1981; sz.: Bulle Ogier, Yann Andréa)

L’Homme atlantique (Az atlanti ember, 42’, színes, ill. fekete, 1981)

Dialogo di Roma (1982) – a RAI felkérésére készített 62 perces színes dokumentumfilm

Les enfants (Gyerekek, 94’, színes, 1984)

 

Megjegyzés: A filmek nagy részének narrátor-szövegét maga M. D. mondja el)

Forrás: L’Avant-Scène Cinéma 1966/61–62, 1979/225

M. D. Oeuvres cinématographiques

Édition vidéographique critique (Paris, Min. des Rel. ext. 1984)


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1985/05 36. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=6123