KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1982/március
KRÓNIKA
• A szerkesztőség : 25 éves a Filmtudományi Intézet
POSTA
• Kas Ilona: Hogy mi a televízió... Olvasói levél

• Kovács András Bálint: „Gyönyörű válság” A Társulás Stúdió előzményei és törekvései
• Bikácsy Gergely: Az alperesek Kabala
• Zsugán István: A gének dala Anna
• Zalán Vince: Se hús, se hal Rontás és reménység
• Bódy Gábor: Kreatív gondolkozó szerszám A „kísérleti film” Magyarországon
• András László: Egy gengszterfilm hátországa A Keresztapa
• Wisinger István: Hollywood Hollywood ellen Az amerikai filmgyártás útvesztői
• Zilahi Judit: Mire jön be a közönség? Washingtoni filmlevél az új évad kasszasikereiről
• Csala Károly: Egy szigetvilág fölfedezése (1.) Amerikai szociofilm, 1930–1945
• Szabó Júlia: Fény és mozgás Viking Eggeling és a magyar aktivizmus
LÁTTUK MÉG
• Lajta Gábor: Szamurájok és banditák
• Kövesdi Rózsa: Mesél a bécsi erdő
• Koltai Ágnes: Ámokfutó
• Jakubovits Anna: Zorán, a zsoké fia
• Varga András: Víkendház nélkül nem élet az élet
• Gáti Péter: Menekülés haza
• Ardai Zoltán: Újra szól a hatlövetű
• Bikácsy Gergely: Egyszerű eset
• Lajta Gábor: Az összekötő jönni fog
• Schubert Gusztáv: A Hótündér
TELEVÍZÓ
• Horvát János: „Folyt. köv.” A tévésorozatokról
• Fehér Gyula: Műsor öt nyelven Az Újvidéki Televízióról
KÖNYV
• Báron György: A halandóság leltára

             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

25 éves a Filmtudományi Intézet

A szerkesztőség

 

Jelentős kulturális-tudományos intézmény ünnepli negyedszázados jubileumát: 1957 januárjában alakult meg a Színház- és Filmtudományi Intézet, mely két évvel később már önállóan, Magyar Filmtudományi Intézet és Filmarchívumként folytathatta munkáját.

A Budakeszi úti Filmarchívum a nemzeti filmgyűjtemény gyarapítását, gondozását, őrzését és filmográfiai feldolgozását végzi. Az Intézet irányításával működik a Filmmúzeum, amely – főleg az elmúlt tíz évben – rendkívül sokat tett azért, hogy mind a klasszikus, filmtörténeti értékű alkotásokkal, mind az újabb, ám széles körű filmforgalmazásra át nem vett alkotásokkal megismertethesse a nézőket. A francia új hullám, Godard, Truffaut, Resnais, vagy Bergman, Buñuel, Bresson remekműveire gondolunk. S főleg az egy-egy nagy rendező életművéből összeállított sorozatokra. Nemzedékek nőttek fel e filmek – s nálunk csak a Filmmúzeumban látható filmek – igézetében. Alig méltányolt az Intézet könyvkiadói tevékenysége, holott a Filmművészeti Könyvtár mostanáig megjelent 69 kötete szintén megkerülhetetlen, nemcsak a kutatók, de a filmmel foglalkozó minden érdeklődő számára; s fontos szerepet tölt be a magyar filmszakirodalomban az Intézet gondozásában megjelenő folyóirat, a Filmkultúra. Köszöntjük a Filmtudományi Intézet munkatársait az évforduló alkalmából, s további eredményes tevékenységet kívánunk valamennyiüknek.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1982/03 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7146