KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
   2009/augusztus
KUBRICK
• Schreiber András: Millenium Monolit 10 mínusz Kubrick
JIM THOMPSON
• Roboz Gábor: Tűzijáték az alagút végén Jim Thompson
• Varró Attila: A köztes szerző Gyilkosság
CANNES
• Létay Vera: Vértestvérek
• N. N.: Cannes-i díjak (2009)
KENYERES BÁLINT
• Kovács András Bálint: Ember a mozgó felvevőgéppel Kenyeres Bálint rövidfilmjeiről
• Csillag Márton: A lebegés szépsége Beszélgetés Kenyeres Bálinttal
TARANTINO
• Géczi Zoltán: Becstelen bírák, becsületes brigantik Világháborús mozi
• Gyenge Zsolt: Kill Hitler, avagy a nárcisztikus Quentin Becstelen brigantyk
PERZSA HÁLÓ
• Barkóczi Janka: Rettenetes gyerekek Iráni film: az új nemzedék
• Epres Tamás: A cenzor és a perzsa macskák Bahman Gobadi
NOUVELLE VAGUE
• Orosdy Dániel: Új hullámok, régi bűnök Hitchcock és a nouvelle vague
• Ádám Péter: Az írógéptől a kameráig Nouvelle vague: A szerzői film teóriája
TELEVÍZÓ
• Schreiber András: Hurrá, nyaralunk? Tévénemzedék
• Kemenes Tamás: Virtuális viszonyok A tévé mint családtag
KÖNYV
• Vincze Teréz: Arcművészet Margitházi Beja: Az arc mozija
• Pápai Zsolt: Kamaszpanasz Kitano Takeshi: Fiú
KRITIKA
• Varró Attila: Az utolsó gengszter Közellenségek
• Gorácz Anikó: Kisköltségvetésű mágia Boszorkánykör
MOZI
• Nevelős Zoltán: Il Divo
• Vincze Teréz: Pandora szelencéje
• Vajda Judit: Nászajánlat
• Roboz Gábor: Szerelem második látásra
• Tüske Zsuzsanna: Szerelem olasz módra
• Varró Attila: Görögbe fogadva
• Baski Sándor: Transformers: A bukottak bosszúja
• Sepsi László: Bunyó
• Parádi Orsolya: Jégkorszak 3: A dínók hajnala
• Csillag Márton: Brüno
DVD
• Géczi Zoltán: A Fehér Lótusz Klánja
• Varga Zoltán: Hellraiser I-III
• Pápai Zsolt: Állj, határ!
• Kovács Marcell: Sóhajok

             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Jégkorszak 3: A dínók hajnala

Parádi Orsolya

Ice Age: Dawn of the Dinosaurs – amerikai, 2009. Rendezte: Carlos Saldanha és Mike Thurmeier. Írta: Jason Carter Eaton történetéből Peter Ackerman, Michael Berg, Yoni Brenner és Mike Reiss. Zene: John Powell. Gyártó: Blue Sky Studios. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 96 perc.

 

Sir Conan Doyle Elveszett világát idézi a méltán népszerű rajzfilmsorozat eddigi legjobb része, amely minden izgalmával együtt ismét megnyugtató képet fest a gyerekeknek a család nevű, elsősorban szociális jellegű intézményről. Mani és Eli, a két gyapjas mamut gyermekáldás elé néz. Diego a kardfogú tigris feltámadni érzi ragadozó énjét, és kapcsol: itt az ideje visszatérnie természetéhez, és elhagyni a csordát. Ezt ajánlja Sidnek, a lajhárnak is, aki azonban annyira belelovallta magát a dajkaságba, hogy három dínótojást kezd el pesztrálni, amiket egy barlangban talált. A kaland akkor kezdődik, amikor a dühödt ragadozómama frissen kikelt kicsinyei után ered, majd Siddel együtt eltűnik. A család többi tagja a nyomukba ered, és a földfelszín alatt egy teljesen izolált világot találnak, ahol paradicsomi körülmények között vígan tenyésznek és enyésznek a dinoszauruszok. A lajhármentő akcióhoz kalauzuk is akad, egy harcedzett, félszemű menyét, Buck, akivel közösen jutnak el a húsevő növények, halálos sziklaszurdokok és számtalan éles fog között a kihagyhatatlan lávatengerig, hogy újra egyesüljenek és egy mamutbébivel gyarapodva visszatérjenek a felszínre.

A Jégkorszak-univerzum igazi erőssége a professzionális látványvilág mellett a jól adagolt humor. Ami a pedagógiai töltetet illeti, az alkotók nem sulykolják agyon: épp elég annyi, hogy kirekesztés helyett összetartás van, a nemi szerepek többsíkúak, léteznek párhuzamos univerzumok, és hogy szükségünk van ikonokra. Természettudományos szempontból az egész film egy merő katyvasz, de istenem, mit számít, ha a Motkányt 3D-ben láthatjuk a szerelmével tangózni, a fejünk felett repkedve.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2009/08 59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9958