|
Üdvözöljük a Filmvilág honlapján!
Friss számunkból 2024/10 |
MAGYAR MŰHELY
Gelencsér Gábor: Látástól vakulásig. Egy nap-dramaturgia a magyar filmben
Kovács Kata: Együtt mentek. Szilágyi Zsófia: Január 2.
Kiss Dalma: „A hétköznapi hülyeségeket bámuljuk”. Beszélgetés Szilágyi Zsófiával
Pethő Réka: Szembenézés önmagunkkal. Hajdu Szabolcs: Egy százalék indián
NŐI TEST / TRAUMA
Varró Attila: Test, kép, zavar. Kozmetikai rémfilmek
Buzsik Krisztina: Szépség és Szörny. Bakfis-horror
Babos Anna: Lenyúzott bőr, felöltött maszk. Kórházi dokumentumfilmek
Rudas Dóra: Ettelek volna meg. Új Raj: Magnus Von Horn
ALVILÁGI ANTIHŐSÖK
Greff András: Jól állt nekik a Halál. A Túlvilági antihősök
Varga Zoltán: Két esküvő, egy temetés. Tim Burton: Beetlejuice, Beetlejuice
Baski Sándor: Ugyanaz a pokol. Todd Phillips: Joker: Kétszemélyes téboly
Paulo-Varga Ákos: Mi az ára a nagy műnek? Francis Ford Coppola: Megalopolisz
Havassy Gergely: Lépen át a láb közé. Bohócrém-filmek
NEKROLÓG
Ádám Péter: Az utolsó szamuráj. Alain Delon 1935-2024
A MŰFAJ MESTEREI
Varga Zoltán: A kaleidoszkóp-szemű rendező. Roger Corman – 1926-2024
KÖNYV
Kránicz Bence: Akitől az ördög rendelt filmet. Daniel Kehlmann: Mozgókép
FESZTIVÁL
Baski Sándor: Erósz és Thanatosz meséi. Velence 2024
Buzsik Krisztina: Embernek maradni. 20. Cinefest Filmfesztivál
Szemlevaló: Válogatás a Sehenswert programjából
KÉPREGÉNYLEGENDÁK
Dunai Tamás: Egérköpenybe burkolt humanizmus. David Petersen: Egérőrség
HATÁRSÁV
Kránicz Bence: Bamun királyától Dél-Afrika szuperhőseiig. Kubuni: Afrikai képregénykiállítás
SOROZAT
Kiss Dalma: Féligazságok. Alfonso Cuarón: Cáfolat
KRITIKA
Vajda Judit: Rend a lelketlensége. Szimler Bálint: Fekete pont
Vincze Teréz: A természet mondja el. Ryosuke Hamaguchi: A gonosz nem létezik
Keller Mirella: A természetben az ember. Beszélgetés Ryosuke Hamaguchival
Árva Márton: Kérdezz-felelek. Alain Gomis: Rewind & Play
FILMIO
MOZI
STREAMLINE MOZI
PAPÍRMOZI
Egy szám ára csak 980 Ft!
Előfizetéssel csak 900 Ft!
|
|
Cikkajánló |
Schubert Gusztáv: Zuhanás közben (1996/01)
Vigyázó szemünket már régesrég nem vetettük Párizsra. Minek? A nyolcvanas évek francia filmje, az unoka mozija unalmasabb volt, mint amilyenre a nagypapa valaha is vetemedett. Akadtak persze tisztes kismesterek, vagy épp levegő híján idejekorán kilobbant tehetségek (Carax, Beineix), de ugyan ki volt, mondjuk, az idő tájt a francia Jarmusch? Olyasvalaki, akinek nem jelképek erdején, filozófiai közhelyek díszletei közt vitt át az útja, hanem a város érdes részén, eleven emberek között. Miközben odakint zajlott az élet, az új raj még mindig a stúdiókban emelgette a Nagy Művészetet. Míg beleszakadt a semmibe.... [tovább...]
|
|
|