|
Üdvözöljük a Filmvilág honlapján!
Friss számunkból 2024/11 |
DOKUMENTUM-VERZIÓK
Almási Tamás: Bevezető. A dokumentumfilm helyzete
Körkérdés dokumentumfilm jövőjéről
Horányi Péter: Filmezni minden áron. Szubjektív realizmus a kortárs dokumentumfilmben
Kovács Kata: Melyik erősebb, a sors vagy az akarat? Mikulán Dávid – Révész Bálint: KIX
Tizenkét életkép (Válogatás a 21. Verzió Filmfesztivál kínálatából)
AMERIKAI VALÓSÁG
Baski Sándor: Ember a politikai állatban. Ali Abbas: The Apprentice – A Trump-sztori
Pozsonyi Janka: Mesterségük a szex. Sean Baker kortárs Amerikája
Huszár András: „Az amerikai álom, bármit is jelent most”. Beszélgetés Sean Bakerrel
Nagy V. Gergő: Goromba balett. Évforduló: A texasi láncfűrészes mészárlás
KÉTARCÚ SZERZŐK
Kovács Kata: Bűnösök és áldozatok. Dobray György filmjei
Varró Attila: Par excellence abszurd. Quentin Dupieux metafilmjei
Herczeg Zsófia: Piknik előtt. Peter Weir rövidfilmjei
ELFELJTETT ŐSÖK ÁRNYAI
Szabó Ádám: Kívánjuk a cenzúra eltörlését. Pere Portabella
FESZTIVÁL
Huber Zoltán: A közönség kegyei. Toronto
Navarrai Mészáros Márton: Mérhetetlen energia. San Sebastian
KÉPREGÉNYLEGENDÁK
Birkás Péter: Megint alakot váltottak. Daniel Warren Johnson: Transformers
KÖNYV
Havassy Gergely: Fallal a fejnek. Pólik József: Vetített démon
HATÁRSÁV
Kiss Dalma: A gép saját lelket választ. Lichter Péter – Nemes Z. Márió: The Grey Machine
KRITIKA
Schreiber András: Nyitott szívműtét. Matthias Glasner: Haldoklás, de komédia
Huber Zoltán: A képek ára. Ellen Kuras: Lee
Fekete Tamás: Kísérleti szerelem. Vincent Gallo: Buffalo 66
FILMIO
MOZI
STREAMLINE MOZI
PAPÍRMOZI
Egy szám ára csak 980 Ft!
Előfizetéssel csak 900 Ft!
|
|
Cikkajánló |
Speier Dávid: Hongkongi képfegyver (1996/02)
A kilencvenes évek közepére érve már minden napnyugati mozirajongónak fel kell ismernie a Kelet erőteljes jelenlétét a világ filmművészetében. Távol-keleti filmek nyerik el a díjak jelentős részét a nemzetközi fesztiválokon, és egyre több jelenik meg közülük videón.
Mint általában mindenütt, a távol-keleti filmek esetében is a műfaji filmeket a legkönnyebb megközelíteni. A műfaji determináció, a közös hagyományháttér meghatározottsága miatt e filmek a legkönnyebben befogadhatóak.... [tovább...]
|
|
|