KEZDŐLAP KERESÉS LAPOZÓ FÓRUM LINKTÁR KAPCSOLAT IMPRESSZUM
 

GYORSKERESÉS:

  >>Bejelentkezés

RÉSZLETES KERESÉS

LAPOZÓ

HÍREK
ELŐFIZETÉS
GYIK/FAQ
ARCHÍVUM
FRISS SZÁM

BLOG

 








 P a r t n e r e i n k : 





 T á m o g a t ó k : 

NKA

Üdvözöljük a Filmvilág honlapján!

Friss számunkból – 2022/06
MAGYAR MŰHELY
Gelencsér Gábor: Óhullám. A Magyar Nemzeti Filmalap 2011-2019
Murai András: Gyomorgörcs és puncstorta. Ügynökfilmek a Kádár-korszakról
Rudolf Dániel: Áldozathozatal. Beszélgetés Zsigmond Dezsővel
Kelecsényi László: Pisti a filmgyárban. Örkény-adaptációk
Huber Zoltán: Követni a formát. Beszélgetés Sophy Romvarival

NŐI TESTEK
Forgács Nóra Kinga: Anyanyelv. Női reprodukciós horrorfilmek
Bartal Dóra: Mintha orvos írta volna fel. Autoerotika a sorozatokban
Varró Attila: A vágy tüze. Szörnylányok és rémapák
Kovács Kata: Semlegesítsd a belső pandádat. Domee Shi: Pirul a panda

LENGYEL VILÁGOK
Fekete Tamás: Dubaji lányok, lengyel nők. Új raj: Maria Sadowska
Szíjártó Imre: Csodás életek. Lengyel hétköznapfilmek
Varga Zoltán: Összefüggések pókhálója. Gombrowicz és Żuławski

KÉPREGÉNY-LEGENDÁK
Lovas Anna: Olasz macsók. Lynda Barry: One! Hundred! Demons!

AMERIKAI ÁLMOK
Géczi Zoltán: Techno-Messiások. Amerikai startup sorozatok és filmek
Orosdy Dániel: Összebilincselve. Sidney Poitier 1927-2022

FESZTIVÁL
Boronyák Rita: Idegen akcentusok találkozása. Toulouse: Cinélatino

TÉVÉFILM
Schubert Gusztáv: Családi kalitka. Paczolay Béla: Pacsirta
Kolozsi László: Frigye nem lett sikeres. Tóth Tamás: Frici és Aranka
Pethő Réka: Ez nem cég, hanem színház? Madarász Isti: Ecc-pecc

KRITIKA
Barotányi Zoltán: A halászlé és a tenger. Pálinkás Norbert: Katinka
Huber Zoltán: Hamlet, a barbár. Robert Eggers: Az Északi
Varró Attila: Nickelodeon. Tom Gormican: A gigantikus tehetség elviselhetetlen súlya

MOZI

STREAMLINE MOZI

PAPÍRMOZI




Egy szám ára csak 490 Ft!
Előfizetéssel csak 395 Ft!




Cikkajánló
Ardai Zoltán: Madridi szőke (1993/01)

A cipőnk sajátabb, mint a kabátunk. A kabátlelkületben több volna a hűtlenségi hajlam, a túlélőerő? Üresen álló használtcipők mindenesetre gyakrabban tűnnek szembe a melankólia megtestesüléseként, mint az ilyen kabátok. Sőt, olykor, ahogyan Van Gogh meglátta, a lét-tragikum sötét virágaiként is feltündökölnek. Pedro Almodóvar új filmje pedig arra mutat rá, hogy a cipőnek, legyen az bár a legerotikusabb fazonú női cipő, lábon is fölöttébb melankolizáló hatása lehet. Almodóvar nem könnyíti meg a maga dolgát: ezek a madridi aszfalton lépegető-álldogáló cipellők – melyeket nemegyszer premier plánok is kitüntetnek – olyan ízlés szerint készültek és hordatnak, amely a népiesen derült kedélytől sem zárkózik el. Virítóan színes, inkább csak divatékszer-eleganciájú cipők ezek. Mégis, milyen szomorúan koppannak! A köröttük lengedező bánat forrását a film nem fedi fel hamar. Sokáig a főszereplő hölgyek magánya látszik édesbúsnak, mely, úgy hisszük, nem éppen személyes természetű: inkább a nőiesség magánya. Az életükben és a körül mozgó férfiak, mintha mind végképp meghátráltak volna az ősenergiájú sztereotípiáktól: nem adnak pofont, nem hoznak virághalmokat, nem fizetnek nagyértékű tartósholmikat. Vagy pedig: rosszkor tajtékzanak, rosszkor hódolnak, rosszkor fizetnek. Sokáig egyedül a rendező bizonyul értő nőbarátnak itt, aki korábbi műveiben is átgázolt már számos intellektuális nyavalyán....

[tovább...]

 
Cikkek kommentjei
Szerző, cím, évfolyamlegfrissebb 
1. Melocco Miklós: Képhalmaz 1979/10 (1 komment)2020-02-08 18:50
2. Gelencsér Gábor: Psyché 2017/09 (1 komment)2019-01-08 22:46
3. Báron György: Poppy és Scottie autóba ül 2008/12 (1 komment)2018-08-31 09:01
4. Schubert Gusztáv: Mizz Bronti segít 1998/10 (1 komment)2018-07-15 18:09
5. Kelecsényi László: És akkor a Psota… 2016/05 (1 komment)2018-04-29 20:40