KEZDŐLAP KERESÉS LAPOZÓ FÓRUM LINKTÁR KAPCSOLAT IMPRESSZUM
 

GYORSKERESÉS:

  >>Bejelentkezés

RÉSZLETES KERESÉS

LAPOZÓ

HÍREK
ELŐFIZETÉS
GYIK/FAQ
ARCHÍVUM
FRISS SZÁM

BLOG

 








 P a r t n e r e i n k : 





 T á m o g a t ó k : 

NKA NFI MMA

Üdvözöljük a Filmvilág honlapján!

Friss számunkból – 2024/11

DOKUMENTUM-VERZIÓK
Almási Tamás: Bevezető. A dokumentumfilm helyzete
Körkérdés dokumentumfilm jövőjéről
Horányi Péter: Filmezni minden áron. Szubjektív realizmus a kortárs dokumentumfilmben
Kovács Kata: Melyik erősebb, a sors vagy az akarat? Mikulán Dávid – Révész Bálint: KIX
Tizenkét életkép (Válogatás a 21. Verzió Filmfesztivál kínálatából)

AMERIKAI VALÓSÁG
Baski Sándor: Ember a politikai állatban. Ali Abbas: The Apprentice – A Trump-sztori
Pozsonyi Janka: Mesterségük a szex. Sean Baker kortárs Amerikája
Huszár András: „Az amerikai álom, bármit is jelent most”. Beszélgetés Sean Bakerrel
Nagy V. Gergő: Goromba balett. Évforduló: A texasi láncfűrészes mészárlás

KÉTARCÚ SZERZŐK
Kovács Kata: Bűnösök és áldozatok. Dobray György filmjei
Varró Attila: Par excellence abszurd. Quentin Dupieux metafilmjei
Herczeg Zsófia: Piknik előtt. Peter Weir rövidfilmjei

ELFELJTETT ŐSÖK ÁRNYAI
Szabó Ádám: Kívánjuk a cenzúra eltörlését. Pere Portabella

FESZTIVÁL
Huber Zoltán: A közönség kegyei. Toronto
Navarrai Mészáros Márton: Mérhetetlen energia. San Sebastian

KÉPREGÉNYLEGENDÁK
Birkás Péter: Megint alakot váltottak. Daniel Warren Johnson: Transformers

KÖNYV
Havassy Gergely: Fallal a fejnek. Pólik József: Vetített démon

HATÁRSÁV
Kiss Dalma: A gép saját lelket választ. Lichter Péter – Nemes Z. Márió: The Grey Machine

KRITIKA
Schreiber András: Nyitott szívműtét. Matthias Glasner: Haldoklás, de komédia
Huber Zoltán: A képek ára. Ellen Kuras: Lee
Fekete Tamás: Kísérleti szerelem. Vincent Gallo: Buffalo 66

FILMIO

MOZI

STREAMLINE MOZI

PAPÍRMOZI




Egy szám ára csak 980 Ft!
Előfizetéssel csak 900 Ft!




Cikkajánló
Takács Ferenc: Bronxi mese (1995/01)

Robert De Niro nem árul zsákbamacskát: filmje címével közli, hogy ezúttal mesét mond nekünk, s valóban, filmje népmesék módjára gyűjti egybe mindazokat a cselekmény- és képkliséket, amelyekre adott mesetípus elbeszélése során a mesemondó mindig is támaszkodik; s amelyeken nem változtat, csupán újrakeveri őket. Ez a mesetípus ezúttal az „olasznak lenni Amerikában”-téma, amelyet De Niro a „hogyan lettem egy szép nap kamaszból felnőtté?” történetklisével elegyít. Mindezt retro-keretbe ágyazza: a film gondosan újraalkotja a New York-i Bronx negyedet, annak is olaszok lakta részét, mégpedig abban a formában, ahogyan ez a negyed 1960-ban és 1968-ban (a cselekmény idején) festett. Ebben a retro-díszletben szól azután a mese az amerikai–olasz buszsofőr fiáról és Sonnyról, a helyi maffiafőnökről (amolyan kis cézár egyébként, egy-két utcára terjed ki a hatalma, ott viszont ő az úr). Kettőjük különös viszonyát, lekötelezettségnek, hálának, félelemnek, kamaszos hőskeresésnek és elfojtott szeretethiánynak a keverékét ábrázolja a film, lélektanilag meglehetős közhelyesen, amíg le nem csap a népmesei végzet, s nem végez Sonnyval, aki egyébként még utoljára megmenti a fiú életét....

[tovább...]

 
Cikkek kommentjei
Szerző, cím, évfolyamlegfrissebb 
1. Melocco Miklós: Képhalmaz 1979/10 (1 komment)2020-02-08 18:50
2. Gelencsér Gábor: Psyché 2017/09 (1 komment)2019-01-08 22:46
3. Báron György: Poppy és Scottie autóba ül 2008/12 (1 komment)2018-08-31 09:01
4. Schubert Gusztáv: Mizz Bronti segít 1998/10 (1 komment)2018-07-15 18:09
5. Kelecsényi László: És akkor a Psota… 2016/05 (1 komment)2018-04-29 20:40