KEZDŐLAP KERESÉS LAPOZÓ FÓRUM LINKTÁR KAPCSOLAT IMPRESSZUM
 

GYORSKERESÉS:

  >>Bejelentkezés

RÉSZLETES KERESÉS

LAPOZÓ

HÍREK
ELŐFIZETÉS
GYIK/FAQ
ARCHÍVUM
FRISS SZÁM

BLOG

 








 P a r t n e r e i n k : 





 T á m o g a t ó k : 

NKA

Üdvözöljük a Filmvilág honlapján!

Friss számunkból – 2021/04
MAGYAR MŰHELY
Hirsch Tibor: Régi szép kritikus közhelyek A 60-as évek „bátor filmjei”
Herczeg Zsófi: „Ha látnám a Földet kívülről”. Beszélgetés Bucsi Rékával
Bartal Dóra: A cukormázon is túl. Beszélgetés Visky Ábellel
Szíjártó Imre: Vendégjátékok Orosz színészek magyar filmben

A CSEND MESTEREI
Gelencsér Gábor: Északi fény. Skandináv klasszikusok
Kránicz Bence: Ma is ropják valahol. 120 éves A táncz
Ádám Péter: A humor új hulláma. Jacques Tati, a kívülálló

HOLLYWOODI HATÁRSÉRTŐK
Greff András: Az ember, aki célra tartott. John Huston utolsó évtizede
Varró Attila: Ragadozók tora. Női bosszúfilm

CSEH KORTÁRSAK
Gerencsér Péter: Kimaxolt csehesség. Jan Svěrák
Varga Zoltán: Elveszett lelkek karneválja. Jan Balej: Éjszaka a városban

KÉPREGÉNYLEGENDÁK
Szedlák Ádám: Utálja a világot, de ez kölcsönös. Warren Ellis: Transmetropolitan

FILM/ZENE
Pernecker Dávid:Konzolvilágok. A videójátékfilm
FILM ÉS VIDEÓJÁTÉK
Nagy Eszter: Csillagporos elmék. David Bowie-filmverziók

FILM/ZENE
Pernecker Dávid:Konzolvilágok. A videójátékfilm
FESZTIVÁL
Pazár Sarolta: Északi fények a nappaliban. Finn Filmnapok
Paulo-Varga Ákos: Traumaoldás és önkifejezés. BIDF
Murai András: Fájdalmak országa. Új izraeli filmek
Schreiber András: Nyelvében élnek tovább. Vadim Perelman: Perzsa nyelvleckék

KRITIKA
Roboz Gábor: Józan számítás. Thomas Vinterberg: Még egy kört mindenkinek.
Varró Attila: Az emlékezet démonai. Ács Dániel: A gyilkosok emlékm űve

DVD

PAPÍRMOZI




Egy szám ára csak 490 Ft!
Előfizetéssel csak 395 Ft!




Cikkajánló
Ardai Zoltán: Madridi szőke (1993/01)

A cipőnk sajátabb, mint a kabátunk. A kabátlelkületben több volna a hűtlenségi hajlam, a túlélőerő? Üresen álló használtcipők mindenesetre gyakrabban tűnnek szembe a melankólia megtestesüléseként, mint az ilyen kabátok. Sőt, olykor, ahogyan Van Gogh meglátta, a lét-tragikum sötét virágaiként is feltündökölnek. Pedro Almodóvar új filmje pedig arra mutat rá, hogy a cipőnek, legyen az bár a legerotikusabb fazonú női cipő, lábon is fölöttébb melankolizáló hatása lehet. Almodóvar nem könnyíti meg a maga dolgát: ezek a madridi aszfalton lépegető-álldogáló cipellők – melyeket nemegyszer premier plánok is kitüntetnek – olyan ízlés szerint készültek és hordatnak, amely a népiesen derült kedélytől sem zárkózik el. Virítóan színes, inkább csak divatékszer-eleganciájú cipők ezek. Mégis, milyen szomorúan koppannak! A köröttük lengedező bánat forrását a film nem fedi fel hamar. Sokáig a főszereplő hölgyek magánya látszik édesbúsnak, mely, úgy hisszük, nem éppen személyes természetű: inkább a nőiesség magánya. Az életükben és a körül mozgó férfiak, mintha mind végképp meghátráltak volna az ősenergiájú sztereotípiáktól: nem adnak pofont, nem hoznak virághalmokat, nem fizetnek nagyértékű tartósholmikat. Vagy pedig: rosszkor tajtékzanak, rosszkor hódolnak, rosszkor fizetnek. Sokáig egyedül a rendező bizonyul értő nőbarátnak itt, aki korábbi műveiben is átgázolt már számos intellektuális nyavalyán....

[tovább...]

 
Cikkek kommentjei
Szerző, cím, évfolyamlegfrissebb 
1. Melocco Miklós: Képhalmaz 1979/10 (1 komment)2020-02-08 18:50
2. Gelencsér Gábor: Psyché 2017/09 (1 komment)2019-01-08 22:46
3. Báron György: Poppy és Scottie autóba ül 2008/12 (1 komment)2018-08-31 09:01
4. Schubert Gusztáv: Mizz Bronti segít 1998/10 (1 komment)2018-07-15 18:09
5. Kelecsényi László: És akkor a Psota… 2016/05 (1 komment)2018-04-29 20:40