KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
   2020/március
MAGYAR MŰHELY
• Szekfü András: „A forgalmazási felületek kibővültek” Beszélgetés Káel Csabával
• Soós Tamás Dénes: „Nem kicsi, nem olcsó” Kerekasztal-beszélgetés a dokumentumfilmezésről
• Győri-Drahos Martin: Szorongó ifjúság PÁRHUZAMOS MONTÁZS: Sodrásban // Macerás ügyek
• Kolozsi László: A húsleves muzsikája Jeney Zoltán filmzenéi
• Varga Zoltán: Színköltészet és zenevarázs Richly Zsolt (1941–2020)
MARCO BELLOCCHIO
• Csantavéri Júlia: Remények és ólomévek Marco Bellocchio
• Kovács Patrik: Éjsötét győzelem Az első áruló
JAN HřEBEJK
• Gerencsér Péter: Befejezetlen múlt idők Jan Hřebejk filmjei
ÁLLATI ELMÉK
• Kovács Gellért: Digitális idomárok CGI-meseállatok Hollywoodban
• Nemes Z. Márió: Majomparádé Mit tett Jack?
• Megyeri Dániel: A macska, aki meg sem szólalt Garfield
MŰVÉSZ-ÉLETRAJZOK
• Borbíró András: A tehetség átka A művészportrék közhelyei
• Palotai János: Mű és modelljei A Mű szerző nélkül háttere
FILMEMLÉKEZET
• Gelencsér Gábor: Régi filmek, új lexikon Magyar filmek a kezdetektől napjainkig
• Pápai Zsolt: Régi filmek, új lexikon Magyar filmek a kezdetektől napjainkig
• Varga Zoltán: Régi filmek, új lexikon Magyar filmek a kezdetektől napjainkig
• Murai András: Régi filmek, új lexikon Magyar filmek a kezdetektől napjainkig
• Bakos Gábor: Őskép-kutatás Gaál István: Keralai mozaikok
KÖNYV
• Gelencsér Gábor: Pólik József: Körhinta a viharban Platón barlangmozija
TELEVÍZÓ
• Benke Attila: Szerelmek a magyar ugaron Bátrak földje
• Baski Sándor: Álarccal a traumák ellen Watchmen
KRITIKA
• Kovács Bálint: Azért az oroszlán az úr
• Teszár Dávid: Ember a gépezetben Sajnáljuk, nem találtuk otthon
• Vincze Teréz: Nő a férfiak dzsungelében Isten létezik, és Petrunijának hívják
• Tóth Péter Pál: Túlélések A feltaláló
HATÁRSÁV
• Pethő Réka: Obiectiva Theodora A színésznő élete
MOZI
• Gelencsér Gábor: Világpolgárok
• Kovács Kata: A nevek dala
• Baski Sándor: Swallow
• Kránicz Bence: Inkább lennék özvegy
• Rudolf Dániel: Közel a horizonthoz
• Pazár Sarolta: Tess és én – Életem legfurcsább hete
• Vajda Judit: Ailo – Egy kis rénszarvas nagy utazása
• Alföldi Nóra: Mint egy főnök
• Kovács Patrik: Úriemberek
• Huber Zoltán: Talpig fegyverben
• Fekete Tamás: Öngyilkos túra
• Lovas Anna: Ragadozó madarak (és egy bizonyos Harley Quinn csodasztikus felszabadulása)
DVD
• Benke Attila: Nincs akadály
• Varga Zoltán: Szellemirtók
• Lubianker Dávid: Talk Show
• Lubianker Dávid: Talk Show
• Kovács Patrik: Szombat esti láz
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi Alan Moore tanulóévei

             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Tess és én – Életem legfurcsább hete

Pazár Sarolta

My Extraordinary Summer with Tess – német-holland, 2019. Steven Wouterlood. Írta: Anna Woltz regényéből Laura van Dijk. Kép: Sal Kroonenberg. Zene: Franziska Henke. Szereplők: Sonny Coops Van Utteren (Sam), Josephine Arendsen (Tess), Tjebbo Gerritsma (Apa), Jennifer Hoffman (Anya), Julian Ras (Jore). Gyártó: BIND / Ostlicht Filmproduktion. Forgalmazó: ADS Service. Feliratos. 82 perc.

 

Vajon mit gondolt az utolsó dinoszaurusz, mikor már csak ő volt életben? – teszi fel többször is a kérdést a tízéves Sam. Ugyanis ő legkisebb a családban, így szerfelett foglalkoztatja a kérdés, hogy mi lesz vele, ha szülei és bátyja halála után egyszer csak egyedül marad a világban. Sam és családja a holland Terschelling szigetén töltik egyhetes nyaralásukat, amire a fiú nagyratörő tervvel készül: gyakorolni fogja az egyedüllétet. Az általa kitalált magánytréninggel próbál minél több időt egyedül eltölteni. Erős elhatározása azonban már az első napon csorbát szenved, bátyja lábtörése miatt véletlenül találkozik a szigeten élő Tess-szel, aki vagány kiskamaszhoz illő módon rántja bele Sam-et saját világába. Kalandjaik közepette a fiút egyre inkább lenyűgözi Tess hebrencs viselkedése, bolondos hangulatának kusza változásai, ugyanígy a lány is érdeklődve térképezi fel Sam különös észjárását. Ugyan az apa nélkül felnövő lány mozgatja a történet szálait, mégis Sam az, akinek belső monológjai szövik át humorral és meglepő érzelmi mélységgel ezt az egyszerű mesét. A két tizenéves kiapadhatatlan érdeklődéssel fordul egymás és a világ felé, Sam narrációja pedig minden bárgyú közhelyet kiskamaszok bölcsességévé emel és azokat szépen formálja a film végső tanulságává.

A családot, barátságot összetartó felelősségről és szeretetről, az emlékek nélkülözhetetlenségéről pontosan és tisztán fogalmazó film a holland gyerekirodalom sikerkönyvét jegyző Anna Woltz regényéből készült adaptáció. Steven Wouterlood első nagyjátékfilmje egyszer vicces, máskor megható pillanatai korra való tekintet nélkül varázsolják el nézőit. Az ifjúsági filmhez illő könnyed hangulatot az operatőr, Sal Kroonenberg a sziget üres strandjainak, borongós homokdűnéinek, szélben hullámzó nádasainak gyönyörű és súlyos totálképeivel ellensúlyozza.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2020/03 58-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14470