KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2002/július
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• N. N.: Hibaigazítás
• Turcsányi Sándor: Vlastimil Brodský (1920–2002)
MAGYAR FILM
• Vaskó Péter: Keleten a helyzet Magyar közönségfilm
• Stőhr Lóránt: Álomgyár álmodói Beszélgetés Hirsch Tiborral, Schubert Gusztávval és Varga Balázzsal
• Zachar Balázs: Reklámtigrisek A spottól a játékfilmig
MÉDIA
• Székely Gabriella: A köz, a jó, meg a televízió Beszélgetés Gombár Csabával, Horvát Jánossal és Tímár Jánossal
• R. Hahn Veronika: Fentebb stíl BBC és közszolgálat
• Róka Zsuzsa: A Köztársaság televíziója Francia képszabadság

• Bikácsy Gergely: Húsosfenékkel a sajttortán Ferreri nitrátnői
• Csantavéri Júlia: Hatvannyolcasok Új olasz filmek
• Pintér Judit: A filmtörvény kapujában Azúr mozik
KULTUSZMOZI
• Hungler Tímea: Képáldozat Michael Powell: Peeping Tom

• Ádám Péter: A mélység virtuóza William Wyler
TELEVÍZÓ
• Kolozsi László: Nők a kult mögött Claudia és Mónika

• Halász Tamás: Mozdulatok a szabadban Brit táncfilmek
FESZTIVÁL
• Bakács Tibor Settenkedő: Le a Földről Mediawave
KRITIKA
• Bori Erzsébet: Merülő forraló Ulrich Seidl: Kánikula
• Zoltán Gábor: Befejezetlen útitörténetek Michael Haneke: Ismeretlen kód
• Herpai Gergely: Választási hadjárat George Lucas: Star Wars II. – A klónok támadása
• Muhi Klára: Már nem pancsol Fonyó Gergely: Na végre, itt a nyár!
DVD
• Pápai Zsolt: Múltunk diszkrét bája Fred F. Sears: A repülő csészealjak támadása
LÁTTUK MÉG
• Békés Pál: Iris – Egy csodálatos női elme
• Takács Ferenc: Rabold a nőt!
• Tosoki Gyula: Penge 2
• Kovács Marcell: Pókember
• Ádám Péter: Isten nagy, én kicsi vagyok
• Köves Gábor: Tiszta ügy
• Mátyás Péter: Szitakötő
• Baross Gábor: A pokoli torony balekjai
• Varró Attila: A fehér léggömb
• Pápai Zsolt: Gépállat SC

             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Szitakötő

Mátyás Péter

 

Dr. Joe Darrow felesége a Vörös Kereszt önkénteseként Venezuelában dolgozik, amikor egy autóbusz baleset következtében meghal. A férj hónapokig gyászolja hitvesét, a búskomorság elől munkájába menekül, éjt nappallá téve dolgozik a kórházban. Hirtelen természetfölötti jelenségekkel szembesül: felesége totem állatai, szitakötők rajzanak éjjelente a háza körül, egy földre esett levélnehezék túlvilági üzenetet kopog a padlón, kedvenc papagája pedig zajosan üdvözli az éjszaka közepén megjelenő halott asszony szellemét.

A közelmúltban a Ghost és mindenekelőtt a Hatodik érzék újra divatossá tette a kísértetfilmek műfaját. A két világ, a racionális és anyagi, illetve az irracionális és szellemi között most is gyermekek közvetítenek. Az orvos súlyos, rákbeteg kisfiúkkal beszélget, akik vízióikban és álmaikban halott feleségével találkoznak, felébredve pedig kódolt üzeneteket közölnek az egyre kétségbeesettebb férfival. A transzcendens fordulatok elburjánzásával a film fokozatosan átlép az ismert televíziós sorozat, a Homály Zóna birodalmába, miközben az orvos hétköznapjait egy másik szappanopera, a Chicago Hope Kórház kimásolt kliséivel ábrázolja. Kevin Costner egyhangú játéka, zombit idéző mozgása, szenvelgő arckifejezése nem teszi átélhetőbbé ezt az eredetiséget nélkülöző történetet. A halál közeli élmények túlbonyolítása lelassítja a cselekményt, unalommal vegyes kábultságunkból viszont a melodráma eszközeivel próbálnak felrázni az alkotók. A szerelem legyőzheti még a halált is, így Costnertől boldog apaként búcsúzhatunk a végén. De erre a „túlvilági” üzenetre már senki sem vevő.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2002/07 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2624