KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

         
             
             
             
             
             
             
             
             
              
   2011/november
KUBRICK
• Békés Márton: Renitensek A lázadás inflációja
• Simonyi Balázs: Lolita fotelje Kubrick Párizsban
• Hubai Gergely: Strauss az űrben A Kubrick-kotta
FEKETE AMERIKA
• Boros Gábor: Forradalom családi vállalkozásban Melvin és Mario Van Peebles
• Géczi Zoltán: Gyászbeszéd egy virgonc halott sírja felett Kortárs blaxploitation cinema
LATIN MOZI: ARGENTÍNA
• Lénárt András: A Harmadik Film országa A mai argentin mozi
• Ardai Zoltán: Nagy lófrálás délelőtt Cortázar–Antonioni
• Sepsi László: A bűn diktatúrája Argentin bűnügyi filmek
BUDAPEST NOIR
• Kolozsi László: Pesten lehetett este korzózni Beszélgetés Kondor Vilmossal
• Schubert Gusztáv: Bűnös Budapest? Noir Posthumus
RÉMREMAKE
• Varga Zoltán: Ne szemétkedj az eredetivel! Rémremake-ek
• Varró Attila: Vérfrissítés
TATSUMI
• Bayer Antal: A manga felnőttkora Yoshihiro Tatsumi
• Teszár Dávid: Condition humaine Tatsumi
FILMZENE
• Képes Gábor: A borzongás húrjai Riz Ortolani és kortársai
FILM / REGÉNY
• Varró Attila: Csak gépelés Kathryn Stockett: A segítség
• Tüske Zsuzsanna: Fehér fajansz A segítség
• Tüske Zsuzsanna: Fehér fajansz A segítség
KRITIKA
• Kovács Kata: Botlások négy negyedben A halálba táncoltatott leány
• Kovács Kata: Kultúrturizmus Éjfélkor Párizsban
MOZI
• Vajda Judit: Apró kis hazugságok
• Schubert Gusztáv: Kaland
• Kolozsi László: Tengerre, franciák!
• Kovács Marcell: Álmok otthona
• Forgács Nóra Kinga: Tomboy
• Baski Sándor: Az adósság
• Sepsi László: Santiago '73
• Pálos Máté: Room 304
KRITIKA
• Kovács Kata: Egy nap
MOZI
• Tüske Zsuzsanna: Finánc a pácban
• Roboz Gábor: Testcsere
• Varró Attila: Delfines kaland
DVD
• Pápai Zsolt: Aranypolgár
KRITIKA
• Varga Zoltán: Gyilkossághoz öltözve; Halál a hídon
DVD
• Bata Norbert: Bombasiker
• Kardulesz Rita: Éjszakai nap
• Vincze Árpád: Temple Grandin
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Álmok otthona

Kovács Marcell

Dream House – amerikai, 2011. Rendezte: Jim Sheridan. Írta: David Loucka. Kép: Caleb Deschanel. Zene: John Debney. Szereplők: Daniel Craig (Will Atenton), Naomi Watts (Ann Patterson), Rachel Weisz (Libby), Elias Koteas (Boyce), Marton Csokas (Jack Patterson). Gyártó: Cliffjack Motion Pictures / Morgan Creek Productions. Forgalmazó: Budapest Film. Feliratos. 92 perc.

Álmai kertvárosi otthonába költözik a dzsumbuj zajától menekülõ család. Az író apa a regényén dolgozik, anyuka a házat csinosítja, a két kislány kedvesen zongorázgat a nappaliban. Az idill akkor ér véget, amikor tudomást szereznek a házban korábban történt tragikus eseményekrõl. A lassan az õrület határáig jutó írónak nem csak a ház sötét múltjával, de saját belsõ démonaival is meg kell küzdenie. Egyetlen okból hozhat lázba ez az elcsépelt sztori bárkit is Daniel Craig rajongói klubján kívül, mégpedig a rendezõ meglepõ személye miatt. Az ír néplélek nagy ismerõje, Jim Sheridan tett kirándulást a misztikus thrillerek világába, és ebbõl a bizarr eltévelyedésbõl akár még valami ragyogó is kisülhet.

Sajnos nem így történt. A végeredmény sablonos és érdektelen. A legjobb, ami elmondható róla, hogy a mûfaji követelményeket teljesíti. Még egy mûfaji váltásra is futja az erejébõl, ha nem is váratlanul, amikor a misztikus szálról lemondva félúton lélektani síkra tereli a cselekményt. A rettegés háza és a Viharsziget erõtlen elegyét látjuk, mérsékelten feszült és cseppet sem felkavaró változatban. Csakhogy a rendezõ és a gyártó cég viaskodásáról hallva a Sheridannek drukkoló nézõbõl feltör a stúdiók által kivéreztetett filmek kapcsán felmerülõ örök kérdés: vajon mi lehetett volna ebbõl a filmbõl, ha a végsõ vágást nem a rendezõ kizárásával végzi gyártó? Nos, az egyértelmû, hogy ez nem Az Ambersonok tündöklése, vagy a Végsõ megoldás: Halál. Viszont az is jól látszik, hogy Sheridan, a megrendítõ kisrealista drámák specialistája a film középsõ harmadában meggyõzõen ábrázolja a ráncos homlokkal, verejtékben fürödve önmagát keresõ fõhõs portréját. Alighanem ez a belsõ dráma lett volna a fókuszban, a producereknek azonban sikerült tökéletesen eljelentékteleníteni. A felvezetés közhelyes félórája, majd a dermesztõen egyszerû és felháborítóan igénytelen befejezés uralja a filmet. A nézõben pedig a finálé lángok közt egymásra bambuló szerelmeseinek képe marad meg, remélhetõleg nem hosszú idõre.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/11 53-53. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10856