KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
             
             
             
             
             
             
             
             
   2013/január
MAGYAR MŰHELY
• Gelencsér Gábor: Szóra bírt kép Lakatos Róbert
• Kolozsi László: A szeretet határai Beszélgetés Szajki Péterrel
• Kolozsi László: Szorongásom, félelmem, frusztrációm Nejem, nőm, csajom
• Kővári Orsolya: Én vagyok Só Mihály Beszélgetés Bodrogi Gyulával
• Tornai Szabolcs: Egy árulás anatómiája Beszélgetés Tornai Józseffel
LÁZADÓ KAMERA
• Stőhr Lóránt: Hit nélkül élni Errol Morris
• Szalay Dorottya: Szervízúton Dennis Hopper – The Lost Album
• Ruprech Dániel: Tegnap és holnap között Az Oberhauseni Nyilatkozat
• Baski Sándor: Az ellenállás útjai Verzió 2012
ANIMÁCIÓ
• Varga Zoltán: Kedvenced temetője Szörnyek a kortárs animációban
XANTUS
• Forgách András: Sötét csillogás Xantus János (1953-2012)
ANIMÁCIÓ
• Horváth Eszter: Átjárható dimenziók Anilogue
• Kovács Kata: Élmezőny Primanima
TELEVÍZÓ
• Kovács Gellért: A folytatás záloga A cliffhanger
FILM / REGÉNY
• Szabó Noémi: A tigris, az Isten és a mentőcsónak Yann Martell: Pi élete
• Vajda Judit: Csalimese Ang Lee: Pi élete
KRITIKA
• Lovas Anna: Hushpuppy meséje A messzi dél vadjai
• Sepsi László: Bővített kiadás A hobbit: Váratlan utazás
MOZI
• Baski Sándor: Vérturisták
• Forgács Nóra Kinga: Volt egy tánc
• Nevelős Zoltán: Kényszerleszállás
• Nevelős Zoltán: Kényszerleszállás
• Roboz Gábor: Végzetes hazugságok
• Szabó Noémi: Rúzs, reptér, satöbbi
• Kovács Kata: Leánybúcsú
• Zalán Márk: Kvartett
• Molnár Viktória: A nyomorultak
• Tüske Zsuzsanna: A hét pszichopata és a si-cu
• Huber Zoltán: Kezelés
• Csiger Ádám: Kettős játszma
• Géczi Zoltán: Rajtaütés
• Varró Attila: Dredd
DVD
• Czirják Pál: Szindbád
• Pápai Zsolt: A kaland; Az éjszaka
• Nagy V. Gergő: Kitaszítva; Kallódó emberek
• Sepsi László: Stephen King-gyűjtemény
• Nagy V. Gergő: Akasszátok őket magasra
• Vincze Árpád: Római vakáció
• Géczi Zoltán: Nincs menekvés
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: PAPÍRMOZI
XANTUS
• Szőnyei Tamás: Törékeny történetek A Xantus-filmek zenéi

             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Végzetes hazugságok

Roboz Gábor

Arbitrage – amerikai, 2012. Rendezte és írta: Nicholas Jarecki. Kép: Yorick Le Saux. Zene: Cliff Martinez. Szereplők: Richard Gere (Robert Miller), Susan Sarandon (Ellen Miller), Tim Roth (Michael Bryer), Brit Marling (Brooke Miller). Gyártó: Lionsgate. Forgalmazó: Big Bang Media. Szinkronizált. 107 perc.

A hackerből filmkészítővé avanzsált Nicholas Jarecki nem rendelkezik túl sok tapasztalattal a szakmában: egy forgatásról szóló dokumentumfilm, egy két perces rövidfilm és egy társíróként jegyzett forgatókönyv (Az informátorok) után mégis A-kategóriás színészekkel megtámogatott egészestés produkcióval mutatkozhatott be a nagyközönség előtt. Az író-rendező történetének főhőse egy hatvanas üzletember, aki eddigi élete során kiemelkedő hatékonysággal zsonglőrködött tranzakciókkal és hazugságokkal, és sikerrel eladta magát a külvilágnak családcentrikus és filantróp pénzmogulként. Amikor azonban fiatal szeretője egy általa okozott autóbalesetben életét veszti, egyre jobban szorulni kezd a nyaka körül a hurok, és minden tehetségére szüksége lesz, hogy egy anyagi krízishelyzet mellett még ezt a problémát is orvosolni tudja.

A film szinopszisa alapján asszociálhatunk az igéző nő miatt kényszerpályára sodródott noirokra, illetve suspense-jeleneteket halmozó thrillerekre egyaránt, Jarecki munkája azonban egyik kategóriába sem illik igazán. Jellegtelen képi világa arról árulkodik, hogy az amerikai alkotónak esze ágában sincs játszani a formával, párbeszédei és dramaturgiája pedig arról, hogy a pénzügyi blablát kifejezetten kedveli, viszont nem különösebben kívánja a székbe passzírozni a nézőket. Elsősorban az a törekvése rokonszenves, hogy Richard Gere-rel ellenállhatatlan bájgúnár helyett aljas antihőst játszat el, nagy kár, hogy egy kicsit is emlékezetes alak helyett megelégszik az álnok üzletember hollywoodi sablonfigurájával. Az inkább tévéfilmes mezőnybe való Végzetes hazugságok egyedül a zárójelenettel tud felmutatni a fősodorhoz képest valamelyest bátor húzást, azonban ezért befektetni száz percet az időnkből nem a legjobb üzlet.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2013/01 53-54. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11316