KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

            
             
             
             
             
             
             
             
   2013/április
HITCHCOCK
• Benke Attila: Tévedések és áldozatok Hitchcock és hősei
• Hubai Gergely: Halálkeringők Hitchcock filmzenéje
• Schubert Gusztáv: A géniusz műhelyében Stephen Rebello: Alfred Hitchcock Így készült a Psycho
AUDREY HEPBURN
• Tüske Zsuzsanna: Az apás Galatea Audrey Hepburn
ÓZ FÖLDJÉN
• Sepsi László: Lefelé a Sárga úton Óz-filmek
• Ardai Zoltán: A sziluett Óz, a csodák csodája
SZUPERHŐS ÉS FILOZÓFUS
• Huber Zoltán: Így használd az okostelefonod Heidegger és a Vasember
MAGYAR MŰHELY
• Muhi Klára: „Nem is tudtuk, hogy ilyen sötétben élünk” Beszélgetés a Nevelésügyi sorozat rendezőivel
• Szalai Györgyi: Felejtés ellen Emlékezés Wilt Pálra
FESZTIVÁL
• Varró Attila: Vágyak és vezeklések Berlinale 2013
• Gyenge Zsolt: Az anyaszomorító Călin Peter Netzer: A gyermek fekvése
CHYTILOVÁ
• Zalán Vince: A harmadik jelentés Chytilová „százszorszép” filmjei – 3. rész
MOZIPEST
• Sipos Júlia: Lakatlanul Beszélgetés Szemerey Samuval
FILM / REGÉNY
• Szabó Noémi: Többnyire ártalmatlan Isaac Marion: Eleven testek
• Sepsi László: Fél-élet Jonathan Levine: Eleven testek
JAPÁN REBELLISEK
• Vágvölgyi B. András: Szex, hírnév, politika Nagisa Ôshima
KRITIKA
• Gelencsér Gábor: Amerika anno zéró A Mester
• Bikácsy Gergely: Érzelmek iskolája Május után
MOZI
• Baski Sándor: ill Manors – Rázós környék
• Sepsi László: No
• Huber Zoltán: Halálhegy – A Dyatlov-rejtély
• Forgács Nóra Kinga: Tango Libre – Szabad a tánc
• Margitházi Beja: Teddy Bear
• Alföldi Nóra: A csodacsapat
• Kovács Kata: Camille kétszer
• Géczi Zoltán: Likvidálva
• Barkóczi Janka: Egy hölgy Párizsban
• Parádi Orsolya: Tökéletes hang
• Kránicz Bence: Csapda
• Tüske Zsuzsanna: Dől a moné
• Varró Attila: Az óriásölő
DVD
• Szabó Ádám: Ölni kíméletesen
• Pápai Zsolt: Limonádé Joe
• Soós Tamás: Fejbenjáró bűn
• Nagy V. Gergő: Két nap az élet
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Az X-Men visszatért
JAPÁN REBELLISEK
• Csiger Ádám: Harcosok klubja Japán radikális rendezői

             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Likvidálva

Géczi Zoltán

The Expatriate – amerikai-belga, 2012. Rendezte: Philipp Stölzl. Írta: Arash Amel. Kép: Kolja Brandt. Zene: Jeff Danna. Szereplők: Aaron Eckhart (Logan), Olga Kurylenko (Anna), Neil Napier (Derek), Liana Liberato (Amy). Gyártó: Expatriate Films / Informant Media. Forgalmazó: ADS Service. Feliratos. 100 perc.

A Likvidálva az európai filmipar hozzájárulása A Bourne-rejtély által megkezdett újgenerációs hírszerzési filmek hullámához. Német rendező (Philip Stölzl) belgiumi helyszíneken, kontinentális finanszírozásban, amerikai színészekkel (Aaron Eckhart, Liana Liberato, Olga Kurylenko) forgatta le a csúnyán felültetett ex-CIA ügynök vesszőfutását, főcímtől végefőcímig betartva a kortárs hollywoodi thrillerek szabályrendszerét. A minimális expozícióval dolgozó, ám a túlzsúfoltság csapdáját magabiztosan elkerülő forgatókönyv realista és intelligens, az akciót mértékkel, a megfelelő dramaturgiai pontokra kihegyezve adagolja, és felettébb szimpatikus módon nem óhajt akkora tétekkel játszani, amelyeket kezelni már képtelen volna. Aaron Eckhart félgőzzel dolgozva is bőven felülmúlja a konkurenciát, a mindössze 18 éves Liana Liberato tehetsége nyilvánvaló, Olga Kurylenko pedig minimális menedzser-sminkkel is igéző jelenés. Ezáltal a Likvidálva hasonló izgalmakat kínál, mint a Bourne-sorozat utolsó installációja, de a hollywoodi rokonságnál számottevő mértékben frissebb és elegánsabb Philip Stölzl rendezése. Technikailag kifogástalanul megoldott, mindenféle üresjárattól mentes, eredeti ötleteket sem nélkülöző produkció, mégis mocorog valamiféle hiányérzet a nézőben; jó volna látni, hogy egy markáns stílussal bíró európai rendező is készít egy ízig-vérig szerzői filmet, ami valóban kihasználja a zsánerben lévő potenciált.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2013/04 57-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11419