KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

   
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
   1997/március
KRÓNIKA
• N. N.: Tisztelt Olvasónk!

• Bóna László: Dr. Atyák és Fiaik Őrült tudósok feltámadása
• Harmat György: Brando szigetei
• Sipos Júlia: Forró tudomány Beszélgetés Enyedi Ildikóval
• Forgách András: Remekművek a zsebnoteszból Mike Leigh
• Bori Erzsébet: Proli akcentus Ken Loach
• Mátyássy Miklós: Megaklip Evita
MÉDIA
• Muhi Klára: A mozgókép nevű kisgömböc Beszélgetés a médiaoktatásról
TELEVÍZÓ
• Spiró György: Junk Égi manna

• Nyírő András: Ötvenmillió jogsértő Internet
KRITIKA
• Csejdy András: Fekete humor, színpompás technoir Sekély sírhant
• Simó György: A fehér szemét dicsősége Larry Flint, a provokátor
• Nádori Péter: Az abszurd közmegegyezés Csinibaba
• Bérczes László: Gödörben Az asszony
LÁTTUK MÉG
• Békés Pál: Lidércfény
• Báron György: Lopott szépség
• Békés Pál: Salemi boszorkányok
• Reuss Gabriella: Hatalmas aranyos
• Bánföldi Tibor: Vad éjszakák
• Hirsch Tibor: 101 kiskutya
• Kosztolni Ildikó: Szép kis nap
• Hungler Tímea: Fészkes fenevadak
• Harmat György: Támad a Mars!
FILMZENE
• Fáy Miklós: Lőj a zongoristára!

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Fészkes fenevadak

Hungler Tímea

 

A huszadik század vége felé a piac diktálta törvények még a páros ujjú patásokra is vonatkoznak. Profitorientáció, marketing-management, rentábilitás; a tőke nem ismer kegyelmet.

Filmünkben a vadkapitalista világ embertelen túlkapásait egy állatkert kénytelen elszenvedni, mely az állandó pénzhiány miatt megpróbálkozik a profilváltással. Az új vezetés szakítva a békés egymás mellett élés elveivel úgy határoz, a barátságos növényevőkre senki sem kíváncsi, eljött a fenevadak ideje. A makimajmok, az üregi nyulak és a hangyászsünök élete ettől kezdve örök rettegésben telik, a költségvetési hiány halál formájában bármikor lesújthat rájuk. Az alapeszme érthető, az állatkert a társadalom lenyomata, darwini eszmék alapján kell, hogy felépüljön; ott ember embernek farkasa, itt a nagy hal egye meg a kicsit.

Aggodalomra azonban az állatvédőknek semmi okuk; a hal neve ugyanis annyi év után ismét Vanda. A szereplőgárda ugyanaz, a vígjátékon a Monthy Python-szellemiség uralkodik, akárcsak elődjén. A Jamie Lee Curtis bomba alakjára és kiéhezett pillantásaira építő műalkotás a helyzetkomikumban, az antropomorfizálásban és a freudi elszólásokban rejlő összes lehetőséget kiaknázza, így elmondható, az angol humor elkötelezettjeit nem éri csalódás.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1997/03 60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1444