KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

           
   2020/március
MAGYAR MŰHELY
• Szekfü András: „A forgalmazási felületek kibővültek” Beszélgetés Káel Csabával
• Soós Tamás Dénes: „Nem kicsi, nem olcsó” Kerekasztal-beszélgetés a dokumentumfilmezésről
• Győri-Drahos Martin: Szorongó ifjúság PÁRHUZAMOS MONTÁZS: Sodrásban // Macerás ügyek
• Kolozsi László: A húsleves muzsikája Jeney Zoltán filmzenéi
• Varga Zoltán: Színköltészet és zenevarázs Richly Zsolt (1941–2020)
MARCO BELLOCCHIO
• Csantavéri Júlia: Remények és ólomévek Marco Bellocchio
• Kovács Patrik: Éjsötét győzelem Az első áruló
JAN HřEBEJK
• Gerencsér Péter: Befejezetlen múlt idők Jan Hřebejk filmjei
ÁLLATI ELMÉK
• Kovács Gellért: Digitális idomárok CGI-meseállatok Hollywoodban
• Nemes Z. Márió: Majomparádé Mit tett Jack?
• Megyeri Dániel: A macska, aki meg sem szólalt Garfield
MŰVÉSZ-ÉLETRAJZOK
• Borbíró András: A tehetség átka A művészportrék közhelyei
• Palotai János: Mű és modelljei A Mű szerző nélkül háttere
FILMEMLÉKEZET
• Gelencsér Gábor: Régi filmek, új lexikon Magyar filmek a kezdetektől napjainkig
• Pápai Zsolt: Régi filmek, új lexikon Magyar filmek a kezdetektől napjainkig
• Varga Zoltán: Régi filmek, új lexikon Magyar filmek a kezdetektől napjainkig
• Murai András: Régi filmek, új lexikon Magyar filmek a kezdetektől napjainkig
• Bakos Gábor: Őskép-kutatás Gaál István: Keralai mozaikok
KÖNYV
• Gelencsér Gábor: Pólik József: Körhinta a viharban Platón barlangmozija
TELEVÍZÓ
• Benke Attila: Szerelmek a magyar ugaron Bátrak földje
• Baski Sándor: Álarccal a traumák ellen Watchmen
KRITIKA
• Kovács Bálint: Azért az oroszlán az úr
• Teszár Dávid: Ember a gépezetben Sajnáljuk, nem találtuk otthon
• Vincze Teréz: Nő a férfiak dzsungelében Isten létezik, és Petrunijának hívják
• Tóth Péter Pál: Túlélések A feltaláló
HATÁRSÁV
• Pethő Réka: Obiectiva Theodora A színésznő élete
MOZI
• Gelencsér Gábor: Világpolgárok
• Kovács Kata: A nevek dala
• Baski Sándor: Swallow
• Kránicz Bence: Inkább lennék özvegy
• Rudolf Dániel: Közel a horizonthoz
• Pazár Sarolta: Tess és én – Életem legfurcsább hete
• Vajda Judit: Ailo – Egy kis rénszarvas nagy utazása
• Alföldi Nóra: Mint egy főnök
• Kovács Patrik: Úriemberek
• Huber Zoltán: Talpig fegyverben
• Fekete Tamás: Öngyilkos túra
• Lovas Anna: Ragadozó madarak (és egy bizonyos Harley Quinn csodasztikus felszabadulása)
DVD
• Benke Attila: Nincs akadály
• Varga Zoltán: Szellemirtók
• Lubianker Dávid: Talk Show
• Lubianker Dávid: Talk Show
• Kovács Patrik: Szombat esti láz
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi Alan Moore tanulóévei

             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Ragadozó madarak (és egy bizonyos Harley Quinn csodasztikus felszabadulása)

Lovas Anna

Birds of Prey: And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn – amerikai, 2020. Rendezte: Cathy Yan. Írta: Christina Hodson. Kép: Matthew Libatique. Zene: Daniel Pemberton. Szereplők: Margot Robbie (Harley Quinn), Jurnee Smollett-Bell (Fekete Kanári), Mary Elizabeth Winstead (Vadásznő), Ewan McGregor (Fekete Maszk), Rosie Perez (Renee Montoya). Gyártó: Clubhouse Pictures / DC Entertainment. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 109 perc.

 

Emlékszünk még az Öngyilkos osztagra és az izzadságszagú próbálkozásra, hogy Gotham rosszfiúi és -lányai valami bizarr okból egy csapattá álljanak össze, a denevér-filmek legellenszenvesebb Batmanjének kényszerítésére? Akkor felejtsük is el most rögtön, mert Harley Quinnel jobb dolog nem is történhetett volna, mint hogy elváltak útjai Jokerrétől – még ha emiatt nemcsak a szívszaggató szakítást, de a rá támadó orvgyilkosok tucatjait is túl kell élnie. Ugyanis most, hogy a szerelmi szenvedélytől bűnözővé vált pszichiáternő nem áll a vigyorgó bandafőnök oltalma alatt, fel kell tennie magának a kérdést, ki is ő valójában. És elég jó válasza van rá.

Azt, hogy Harley szívében a Joker után maradt űrt nem tudja a szintúgy kegyetlen Fekete Maszk betölteni, és végül kénytelen egyedül megállni görkoris lábain, csupán a többi tökös csajnak köszönheti, akik eleinte különböző oldalakon állnak, de abban megegyeznek, hogy erős elnyomás alól kell felszabadulniuk. A Ragadozó madarak képregényekből ismert Fekete Kanári és Vadásznő mellett más DC karakterekkel is bővül a kánon: ugyan mindegyik csaj vagány és szerethető, egyértelműen az egyszerre bájos és szexi Margot Robbie viszi a showt, aki az Én, Tonyához hasonlóan tökéletesen hozza a kegyetlen és sérült nőt is. Harley végtelenül őrült szemüvegén keresztül nézve a bűnben dagonyázó Gotham City a világ legszórakoztatóbb helye, és új szívkirálynője minden alkalmat megragad, hogy bizonyítsa: ennek a harlekinnek nincs szüksége egy újabb bábjátékosra. A kőkemény antihős Lady Deadpoolként tarol le mindent és mindenkit, kaotikus cselekményvezetésű történetét meglepően kreatív akciójelenetek, képregényesen eltúlzott, ugyanakkor nagyon trendi vizualitás, valamint a legvagányabb szakítós playlist kíséri. A kalitkáikból kiröppenő madarak tombolása vérbeli konfettiporos adrenalin-löket.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2020/03 61-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14476