KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
   2021/július
LUIS BUÑUEL
• Bikácsy Gergely: Öldöklő angyalok? Buñuel nőalakjai
• Carrière Jean-Claude: Kelj fel, Buñuel!
• Palotai János: Buñuel újraforgatva Föld kenyér nélkül / Buñuel a teknősök labirintusában
MAGYAR MŰHELY
• Dárday István: A naplóíró könyörtelen megsemmisülése – 2. rész
• Pentelényi László: Utak Mozaikok a Szürkület történetéből
• Sipos Júlia: Videórégészet, avagy az utolsó pillanat Beszélgetés Czabán Györggyel
• Varga Zoltán: Bajnokok ébredése Beszélgetés B. Nagy Ervinnel
A HARAG NAPJA
• Szíjártó Imre: „Düh, országos vakremény” Andrej Koncsalovszkij: Kedves elvtársak!
• Huber Zoltán: A forradalmak túlnőnek rajtunk Michel Franco: Új világrend
• Árva Márton: „Egyszerűen elegük van” Beszélgetés Michel Francóval
• Benke Attila: Rasszizmus az ígéret földjén Barry Jenkins: A föld alatti vasút
KÉPREGÉNY LEGENDÁK
• Alföldi Nóra: A válság metszetei Lynd Ward: Vertigo
ÚJ RAJ
• Baski Sándor: Francia extrémistából hollywoodi éltanuló Alexandre Aja
A ZSÁNER MESTEREI
• Orosdy Dániel: A zseniális mindenes Monte Hellman (1929-2021)
FESZTIVÁL
• Gerevich András: Magyar queer álmok Friss Hús
TELEVÍZÓ
• Kovács Patrik: Anyai szív Easttowni rejtélyek
FILM / REGÉNY
• Kovács Kata: Egy amerikai nő Párizsban Patrick DeWitt / Azazel Jacobs: Francia kiút
FILM + ZENE
• Déri Zsolt: Zappa-figura Alex Winter: Zappa
KRITIKA
• Vajda Judit: Vér, veríték, könnyek Magnus von Horn: Sweat
• Földényi F. László: Berlin 2020 Burhan Qurbani: Berlin, Alexanderplatz
• Kovács Kata: Ne legyetek színvakok Becsúszó szerelem
• Fekete Tamás: Kimaradt összetevők Űrpiknik
MOZI
• Vajda Judit: Ketten
• Pethő Réka: Előzmények törlése
• Kovács Kata: Nagy visszatérők
• Roboz Gábor: Egy igazán dühös ember
• Kovács Gellért: Senki
• Benke Attila: Spirál: Fűrész hagyatéka
• Varró Attila: Démonok között 3: Az ördög kényszerített
• Tüske Zsuzsanna: Szörnyella
STREAMLINE MOZI
• Forgács Nóra Kinga: Minden lány nevében
• Margitházi Beja: Miatyánk
• Pazár Sarolta: Nő az ablakban
• Nevelős Zoltán: Gyújtsátok meg kanócot itt jön Sartana
• Teszár Dávid: Relikvia
• Andorka György: Szállodai nyomozó
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi Zenészek a rajzlapon

             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Senki

Kovács Gellért


Nobody – amerikai, 2020. Rendezte: Ilya Naishuller. Írta: Derek Kolstad. Kép: Pawel Pogorzelski. Zene: David Buckley. Szereplők: Bob Odenkirk (Hutch), Connie Nielsen (Becca), Alekszej Szerebrjakov (Kuznyecov), RZA (Harry), Christopher Lloyd (David). Gyártó: Perfect Wolrd Pictures. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 92 perc.


A belső nézetű öldöklős videójátékok fókuszát mérsékelten izgalmasan használó Hardcore Henryt követően Ilya Naishuller hagyományosabban mozifilmes, de szintén nyíltan erőszakos, kiszámíthatóságával is roppant szórakoztató akcióinfernót. A Senki le sem tagadhatná, hogy a John Wick-franchise írója készítette forgatókönyvét, mint ahogy azt is büszkén vállalja, hogy a Breaking Baddel, s annak spinoff-sorozatával világhírűvé vált Bob Odenkirk színészi képességeit kevésbé, kiégett irodista fazonját (az említett szériákban ügyeskedő ügyvédet alakított/alakít) viszont annál inkább hasznosítja mutatványához. Láttunk már ilyet sokszor: az akcióhősről senki sem sejti, hogy akcióhős, pedig nála hatékonyabb egyszemélyes hadsereg aligha létezik a Földön. Odenkirk ebben az esetben azért volt briliáns választás, mert róla a néző valóban nehezen tudja elképzelni, hogy egy féktelen vadállat lakozik az unott tekintet mögött – s a pocakos apukatest is lehet halálos fegyver. Erre ügyesen rá is játszik a ráérős, szellemes felvezetés (is), aztán a bestiát egy betörés, s az azt követő, rosszul elsült bosszúállási manőver folyománya ébreszti fel, s máris ott találjuk magunkat szemben az orosz maffiával (igen, Kolstad még ebben sem volt hajlandó elvonatkoztatni a John Wick-től, kutya is van), hősünk pedig még nyugdíjasotthonban pihenő apukáját (Christopher Lloyd) is kénytelen aktivizálni.

A Senki nyers, de játékosan koreografált bunyói és lövöldözései, no és Odenkirk eltökéltsége okán bizonyítja, hogy eredetiség híján is lehet még kisebb költségvetésű, korrekt akciófilmet gyártani Hollywoodban. És ahogy a zárlat korunk divatjának megfelelően be is lengeti, akár még egy újabb franchise-t is. 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2021/07 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14996