KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
   2021/december
MAGYAR MŰHELY
• Orosz István: Szindbád, bon voyage! A rajzfilmes Gyulai Líviuszról
• Gelencsér Gábor: Elveszett illúzió Premodern értelmiségi melodrámák 1.
• Pápai Zsolt: Befejezett jelen idő A kísérletezés szabadsága – Inforg Stúdió, 2000–2010
• Stőhr Lóránt: Beavatás a varázslatba Örök varázs – Tóth János kinematográfus
• Kelecsényi László: Filmregény Magyar filmek, 1896-2021
PREMIER PLÁN
• Barabás Klára: „Az én politikám a zene” Beszélgetés Tony Gatliffal
ÚJ RAJ
• Kovács Kata: Nyughatatlan lelkek Claudia Llosa
• Kovács Kata: Nyughatatlan lelkek Claudia Llosa
VÁROSFILMEK
• Jordi Leila: In Limbo generáció Kínai városfilmek
• Varró Attila: A nyüzsgés és a lárma Swinging London
• Pethő Réka: Szavakról, képekben A Francia Kiadás
• Kovács Kata: Poszter Párizs Könyvesbolt Párizsban
KÉPREGÉNY LEGENDÁK
• Huber Zoltán: Le Corbusier rémálma Dean Motter: Mister X
A ZSÁNER MESTEREI
• Géczi Zoltán: Sensei Sonny Chiba (1939-2021)
FILM + ZENE
• Déri Zsolt: Gazdag szövet Todd Haynes: The Velvet Underground
TELEVÍZÓ
• Navarrai Mészáros Márton: „Egy precíz pali” Beszélgetés Radó Gyulával
FESZTIVÁL
• Nagy V. Gergő: A perverzeknek nincsen gyógyír Bologna: Il Cinema Ritrovato
• Huber Zoltán: Lábadozások kora Toronto
• Teszár Dávid: Gengszterfilmes kánaán Koreai Filmfesztivál 2021
KRITIKA
• Fekete Tamás: Mártírok útja Pablo Larraín: Spencer / Benedict Andrews: Seberg
• Bakos Gábor: A rettenet öröksége Evolúció
• Gelencsér Gábor: A szószék esztétikája Magyar Passió
• Barotányi Zoltán: Kint is, bent is Keith English: Elk*rtuk
• Roboz Gábor: Csendes forradalom Bergendy Péter: Post Mortem
MOZI
• Sándor Anna: Sabaya
• Forgács Nóra Kinga: A boldogság íze
• Teszár Dávid: A Goya gyilkosságok
• Pazár Sarolta: Hajtóvadászat
• Vajda Judit: Én vagyok a te embered
• Varró Attila: Rifkin fesztiválja
• Kovács Gellért: Rejtély a Riviérán
• Alföldi Nóra: Túl jó srác a pasim
• Lovas Anna: Örökkévalók
• Herczeg Zsófia: Szellemirtók – Az örökség
STREAMLINE MOZI
• Baski Sándor: Almák
• Benke Attila: A lengyel Hüakintosz
• Bárány Bence: Finch
• Varró Attila: A Vadnyugat törvényei szerint
• Lichter Péter: Snow Hollow farkasa
• Bonyhecz Vera: Kóristalányok
• Vajda Judit: Szegény tehén
• Zalán Márk: Montreáli Jézus
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi Kalandor tendenciák

             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Túl jó srác a pasim

Alföldi Nóra


Sul piú bello – olasz, 2020. Rendezte: Alice Filippi. Írta: Roberto Prola és Michela Straniero. Kép: Emanuele Pasquet. Zene: Marco Cascone. Szereplők: Ludovica Francesconi (Marta), Giuseppe Maggio (Arturo), Eleonora Gaggero (Beatrice), Gaja Masciale (Federica). Gyártó: Eagle Pictures. Forgalmazó: ADS Service. Feliratos. 91 perc.

 

Szerencsére az olyan költségkímélő műfajok, mint például a romkomok, a világ összes filmiparában megállják a helyüket, ráadásul helyi ízlésnek megfelelően lehet szirupozni őket. Mégis ki gondolná, hogy pont egy olasz darabbal esik meg az, hogy az alkotók a rút kiskacsa-lány helyes hattyú-fiúba szeret bele történetet nyakon öntik egy adag keserű likőrrel? De aggodalomra semmi ok, a Túl jó srác a pasim minden harsány és szomorkás zamata ellenére is megfelelően cuki marad.

Marta nem semmi lány – árvaként nőtt fel, ráadásul igen komoly, kétes kimenetelű genetikai betegséggel kell együttélnie, amely lassan, de biztosan teszi egyre nehézkesebbé mindennapjait. Hősnőnk azonban csak annyit rágódik ezen, amennyire feltétlenül szükséges, igyekszik élvezni az életet ahogy és ahol csak lehet: segítségére vannak ebben a családként funkcionáló vicces gyerekkori barátai és természetesen a social media, ahol gátlástalanul sztalkolhatja azt a fiút, aki neki a legjobban tetszik. Pedig Arturo nem éppen kellemes srác, bár nagyon szép, kissé depressziós, családja körében gyötrődve éli a felfuvalkodott és sznob gazdagok boldogtalan életét. Marta cserfessége és közvetlensége végül meglágyítja szívét és életében először igazán szerelmes lesz. Mielőtt azonban komolyra fordulhatna kapcsolatuk, Marta – betegsége miatt – megpróbálja ellökni magától szerelmét.

A Túl jó srác a pasim vérbeli klasszikus romkom, záporozó klisékkel, remek női főhőssel, sok fiatalos és hip zenével, elég súlyosnak tűnő drámai beütéssel, valamint a szokásos, néha kissé fájdalmas elnagyolásokkal és naiv vonalvezetéssel. Azonban Alice Filippi rendezőnő – aki ezidáig komoly amerikai-olasz szervízmunkákban edződött rendezőasszisztensként – kedves hozzáállásával és karaktereivel győzelemre vitte filmjét, amely még egy folytatást is megért, mi több előkészületben van a harmadik fejezete is.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2021/12 58-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15169