KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
   2022/április
MAGYAR MŰHELY
• Hirsch Tibor: Régi nemzedékek, új lövészárkok Generációk filmtörténete – 1. rész
• Nemes Z. Márió: Növényi politika A hungarofuturista film alternatív valóságai
• Sipos Júlia: Hozzáférés a világhoz Beszélgetés Almási Tamással
• Kormos Balázs: Erkélyekre aggatott nádszövet Az Egy nap és a kortárs román film
• Lakatos Gabriella: Míg az oltár el nem választ Szerelemtől házasságig – 1. rész
ALAIN RESNAIS
• Bikácsy Gergely: Az életmű cserepei Alain Resnais 100
ANTIHŐSÖK, ANTIHŐSNŐK
• Baski Sándor: Traumák hősei Batman és Joker
• Huber Zoltán: A régi iskola Clint Eastwood idős antihősei
• Pozsonyi Janka: Nőben az erő Paul Verhoeven antihősnői
KÉPREGÉNY LEGENDÁK
• Szép Eszter: A viktoriánus erkölcs réme Marie Duval: Ally Sloper-képregények
ÚJ RAJ
• Fekete Tamás: Nyelvcserék Claudio Cupellini
FILMZENE
• Pernecker Dávid: A mennyországban minden rendben Lynch zene
KÖNYV
• Géczi Zoltán: „Ilyet csak Clint Eastwood tud” Marc Eliot: Amerikai lázadó
FESZTIVÁL
• Nagy V. Gergő: Diadal a törvény felett Rotterdam
• Varró Attila: Kötelékek Japán Filmfesztivál
KRITIKA
• Báron György: Átokföldje Pálfi György: Mindörökké
• Benke Attila: Saul magyar Damaszkusza Fazekas Máté: Kilakoltatás
• Bartal Dóra: Hetedhét határon Jonas Poher Rasmussen: Menekülés
TELEVÍZÓ
• Déri Zsolt: Fekete Woodstock Summer Of Soul
MOZI
• Pethő Réka: Szuperhősök
• Rudas Dóra: Minden rendben ment
• Roboz Gábor: Arany
• Fekete Tamás: Foglalkozása: szülő
• Kovács Kata: Út a díjesőig
• Varró Attila: Katonadolog
STREAMLINE MOZI
• Benke Attila: Harriet – Szabadság vagy halál
• Baski Sándor: A maffia szentjei
STREAMLINE MOZI
• Pazár Sarolta: A megváltás éjszakája
STREAMLINE MOZI
• Herczeg Zsófia: Agancs
• Pethő Réka: A tizenhetes számú ház
• Kolozsi László: Retró szerelem
• Huber Zoltán: Az Adam-projekt
• Varró Attila: Dr. Petiot
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi Aljas utcákon balra, a bűntanyáig egyenesen

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Streamline Mozi

Agancs

Herczeg Zsófia


Antlers – amerikai, 2021. Rendezte: Scott Cooper. Írta: C. Henry Chaisson, Nick Antosca és Scott Cooper. Kép: Florian Hoffmeister. Zene: Javier Navarrete. Szereplők: Keri Russell (Julia), Jesse Plemons (Paul), Jeremy T. Thomas (Lucas), Graham Greene (Warren). Gyártó: TSG Entertainment. Forgalmazó: TV Go. Szinkronizált. 99 perc.

 

Online megjelent horrornovellát (Quiet Boy) vitt filmre Scott Cooper, a szikár, de hatásos történet feldúsítását pedig Nick Antosca íróval közösen töltötték meg sajátos értelmezéssel. Egy isten háta mögötti, kábszeresekkel teli bányaváros középiskolájának új tanítónője Julia, húsz év után tér vissza traumákkal terhelt gyerekkorának színhelyére, ahol öccse a rendőrfőnök. Épp a fabulákról és mítoszokról tanulnak, egy tíz év körüli diákja, Lucas pedig aggasztóan beszédes történettel (és rajzokkal) áll elő három medvéről, akik éheznek és egyre dühösebbek. Az empatikus Julia rögtön meghallja a vézna, szakadt ruhájú, beesett szemű kisfiú segélykiáltását és nyomozni kezd. Csakhogy egyre baljósabb eseményekkel találja szembe magát, ami saját gyerekkorának elfojtott titkait is felszínre hozza.

A novella sokféle értelmezhetőségét és nyitottságát Cooper konkrétabbá tette, elvitte a folkhorror irányába, amelyen keresztül a transzgenerációs traumák, a bullying és a családon belüli erőszak súlyos terhét szimbolizálja egy gonosz, agancsos szellem, a wendigo és két megtört ember karakterén keresztül. Filmje a dráma és a horror között hullámzik, mindkét zsáner zsigeri erővel kúszik a bőrünk alá, amit a Lucast játszó kisfiú elképesztően hiteles játéka és a látványos, de nem túltolt horrorelemek jól megfontolt adagolása tesz teljessé. A rendező saját bevallása szerint arra törekszik, hogy soha ne készítsen egy műfajon belül hasonló filmeket, de azért reméljük, hogy máskor is szerencsét próbál még horrortörténetekkel, amelyeket legalább olyan hidegrázósan hatásosan vizionál vászonra, mint az Agancsot.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2022/04 63-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15309