KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
   2003/szeptember
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• Molnár Gál Péter: Katherine Hepburn (1907-2003)

• Takács Ferenc: Az újbeszéltől a reality show-ig George Orwell és a film
• Varró Attila: Hitlergyőz Náci disztópiák
• Kolozsi László: Hivatali apokalipszis Kultuszmozi: Brazil
MAGYAR MŰHELY
• Bori Erzsébet: Talált bűn Beszélgetés Janisch Attilával
• Muhi Klára: Képfaragók kalandjai Operatőr kerekasztal

• Fekete Ibolya: Mamma Kuba Kubai filmek
• Kriston László: Don Quijote Kubában Beszélgetés Oliver Stone-nal
• Epres Tamás: Betiltott forradalom Soy Cuba
• Tanner Gábor: Afro-brazil misztika Glauber Rocha
• Mátyás Péter: A Vakond Árnykép: Alejandro Jodorowsky
• Nánay Bence: A legújabb hullám Argentin filmek
• Szilágyi Ákos: Szovjet Hollywood Sztálin mozija (2. rész)
• Sumjackij Borisz: Sumjackij naplója II.
KÖNYV
• Forgách András: Előhívatlanul Kubrick könyvek
DVD
• Pápai Zsolt: Paradoxonok mozija John Boorman: Zardoz
KRITIKA
• Hirsch Tibor: Fecsegés-fúga Rengeteg
• Báron György: Álmodozások sora Boldog születésnapot!
• Zoltán Gábor: Jött öt Jött egy busz
• Ágfalvi Attila: Sekély mélység A boldogság színe
• Nevelős Zoltán: Újabb jelenések a sötétségről Apokalipszis most – rendezői változat
LÁTTUK MÉG
• Pápai Zsolt: Esküvő monszun idején
• Vincze Teréz: Magdalena nővérek
• Köves Gábor: Pokolba a szerelmmel
• Hungler Tímea: Az igazság órája
• Csillag Márton: Terminator 3.
• Vaskó Péter: A Karib-tenger kalózai
• Varró Attila: Sporttolvajok
• Herpai Gergely: Lara Croft: Tomb Raider – Az élet bölcsője
• Varró Attila: Túl van a család
• Varró Attila: Segítség, hal lettem!

             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Pokolba a szerelmmel

Köves Gábor

 

Áldoztak már értelmetlenebb célokra is pénzeket Hollywoodban, mint amilyen a hatvanas évek hajnalán rövid másodvirágzást élő glancos-flancos screwball-komédák szellemének feltámasztása. Valódi, asztaltáncoltatással egybekötött szellemidézésről van szó, a hajdanán szükségből alkalmazott papírmasé díszletek és vetített hátterek, a divatosnak gondolt ruhaköltemények és teátrális dialógusok egyvelegével eljátszó pajkos szemfényvesztésről, azaz dehogy. Gyanítom, hogy a pillanatnyilag dúló retro-láz adta a löketet ahhoz, hogy művi beavatkozás útján Doris Day és Rock Hudson párosa Renée Zellweger és Ewan McGregor testében és vonásaiban reinkarnálódjon. De végül is nem a „miért is?” a legfontosabb kérdés, jóval inkább a „miért így?”. Mert az egy darabig (jó tíz percig) még vicces és mosolyra késztet, hogy a Hold színes papírból van és a New Yorki felhőkarcolókat ábrázoló díszletfalak tologatásán több műszak dolgozott. A Pokolba a szerelemmel szembeni kételyeink jórészt onnan erednek, hogy ha egy poén csattanójára már a felütés első pillanatában ráismerünk, akkor nem garantált, hogy megjön a jókedvünk, ha pedig a színészek fáradtan és unalmasan játszanak, akkor nincs az a citromsárga papírhold, osztott képernyő és túlzó show-elem, ami segíthetne. Ha igazi hatvanas évekbeli tündérmesére vágysz, fordulj bizalommal a kisemberek mozijához és vedd bérbe a Legénylakást. Igaz, fekete-fehér és cinikus, és még csak nem is énekelnek benne.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2003/09 59-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2216