KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
   1996/május
KRÓNIKA
• Bikácsy Gergely: René Clément halálára
• Bárdos Judit: Perczel Zita (1918-1996)
DOKUMENTUMFILM
• Bikácsy Gergely: Kecske, füst, érzelem Vita dokumentum-ügyben
• Jancsó Miklós: Azúr Szimulákrum
• Simó György: Látja? Nem látja Kerékasztal-beszélgetés
• Dániel Ferenc: Sakktáblán véres bábuk A BBC Jugoszláviája
• Bori Erzsébet: Mögötte fut a filmes Doc’est: kelet-nyugati dokumentumok
• Földényi F. László: Buñuel tekintete Föld, kenyér nélkül, 1932
FESZTIVÁL
• Reményi József Tamás: Nagy expedíciók, kis felfedezések Berlin
• Bikácsy Gergely: Üdvhadsereg, Szodoma, Gomorra Filmeurópa Londonban

• Csejdy András: Kis cigaretta, valódi, finom Füst; Egy füst alatt
• Bokor Nándor: Hitchcock tetthelyein Helyszíni szemle
• Ádám Péter: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
• Kovács Ilona: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
1895–1995
• Molnár Gál Péter: Mozi a szállodában 1896. május 10.: az első magyar filmvetítés
TELEVÍZÓ
• Gelencsér Gábor: Befelé táguló kör Ezredvégi beszélgetések
• Sneé Péter: Mindig akadnak kivételek Beszélgetés Árvai Jolánnal az FMS-ről
LENGYEL FILM
• Kovács István: Az átvilágított ember Krzysztof Kieslowski emlékezete
KRITIKA
• Spiró György: Jó film, rossz cím Hagyjállógva Vászka
• Lukácsy Sándor: Ne feledd a tért... Mondani a mondhatatlant
• Ardai Zoltán: Lagerfeld megússza Prête-à-porter – Divatdiktátorok
LÁTTUK MÉG
• Bori Erzsébet: Valaki más Amerikája
• Hegyi Gyula: City Hall
• Hungler Tímea: A halál napja
• Harmat György: A gyanú árnyéka
• Hungler Tímea: Tökéletes másolat
• Sneé Péter: Bűnbeesés ideje
• Tamás Amaryllis: Az esküdt

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Tökéletes másolat

Hungler Tímea

San Francisco tisztes polgári lakossága egy szép nyári napon arra eszmél, hogy saját Bostoni Fojtogatója van.

A sorozatgyilkosok, mint azt a Tökéletes másolat című amerikai pszicho-thriller mélylélektani törekvésekkel ötvözött szociológiai áttekintéséből megtudjuk, húsz és harminc év közötti, rendkívül szimpatikus, az átlagnál magasabb intelligenciával megáldott fehér férfiak, súlyos gyermekkori frusztrációkkal a hátuk mögött.

Főhősünk egy ezen fiatalemberek közül. Határozottan megnyerő. Számítógépzseni. Nemcsak úgy tessék-lássék öldököl; mészárszékének logikai felépítménye van. Hajdan volt nagy elődök módszereit másolja; elfojtásait elsőként fojtogatásokban éli ki, majd áttér a fejbelövögetősdire, a lányokról pedig a fiúkra.

A régi hagyományok ápolását nem nézi jó szemmel a friscói hatóság, mely kínjában egy tépázott idegrendszerű kriminál-pszichológusnőt (Sigourney Weaver) is bevon a nyomozásba. Együtt haladnak előre feltartóztathatatlanul húsz és harminc év közötti rendkívül szimpatikus fiatalemberünket megfékezendő.

Ami pedig komoly kárára válik matiné-kriminknek, mert így az amerikai sorozatgyilkosságok terén megszerzett históriai műveltségünk talán örökre hézagos marad.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1996/05 59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=270