KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
   1998/január
KRÓNIKA
• Schubert Gusztáv: Samuel Fuller

• Szilágyi Ákos: Iván árnyékában Változatok rettentőre
• Csejdy András: Hinta, palinta Az erőszak vége
• Bori Erzsébet: Tiszta sor Az ifjú Wenders
TELEVÍZÓ
• Zachar Balázs: Piac-kép Kereskedelmi televíziók
• Békés Pál: Ha az ember Scolába jár Híradó-világ

• Varga Balázs: Megszállottan Sorsfilmezés
• Kornis Mihály: Felfelé a lejtőn Töredékek a hatvanas évek filmművészetéről
• Csejdy András: Epe és lép Hatvanas évek
• Hirsch Tibor: Örök élet, sok kis halállal A kosztüm lehull
• Déri Zsolt: Klipsz: szemrevaló fülbevalók Popvideók
• Fáy Miklós: Igazságot Georges Delerue-nek! Filmzene
• Nyírő András: Házi dj Internet
KRITIKA
• Báron György: Szerelmese Tamás és Juli
• Bikácsy Gergely: A becsvágyó Filmszakadás
LÁTTUK MÉG
• Csejdy András: Szigorúan bizalmas
• Báron György: Intim kapcsolatok
• Schubert Gusztáv: És a nyolcadik napon
• Nevelős Zoltán: Alul semmi
• Takács Ferenc: Csillagközi invázió
• Ardai Zoltán: Földön egy angyal
• Kovács Kristóf: A gyűjtő
• Csordás Lajos: A holló 2.
• Hungler Tímea: Összeesküvés-elmélet
• Turcsányi Sándor: Tűzhányó
• Tamás Amaryllis: Spawn

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Összeesküvés-elmélet

Hungler Tímea

 

A CIA egykori kísérleti nyuszija (Mel Gibson) némi elektrosokk, agymosás és egyéb kiegészítő terápiák után taxisofőrként keresi kenyerét New York városában, á la Robert DeNiro. A központi hírszerzés vendégszeretete meglátszik rajta: személyiségzavar, hallucinációk, kapkodó beszéd, kényszerneurózis; igazi elmekórtani csemege.

Julia Roberts az igazságügy fiatal jogászaként emberbaráti szeretetből és munkaköri kötelességéből kifolyólag asszisztál hősünk üldözési mániájához; viseli el, hogy az úton-útfélen összeesküvést sejt.

Mígnem… egy szép napon kiderül, hogy a sorsüldözött taxist valóban üldözik; a jó emberek rosszak, csak jónak látszanak; a rossz emberek jók, csak rossznak látszanak (egyéb variációs lehetőségek); vagyis: senki sem az, akinek látszik, kivéve Melt, aki tényleg patológiai eset.

Filmünk ezen a ponton a Gibson által imponálóan megformált szenvedéstörténetből átalakul akciómozivá: szereplőinkre lőnek, ők visszalőnek; a meleg helyzetek után pedig összemelegszenek, jóllehet csak a szó platonikus értelmében, figyelembe véve a körülményeket.

Tanulságként így nem marad más, csak annyi, hogy Gibson remek színész, aki ezt a filmet is eladhatóvá teszi.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1998/01 59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3587