KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
   1999/július
KRÓNIKA
• Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
• Jeles András: Madár a tükörben
• Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
• Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
• Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
• Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
• Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában

• Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
• Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
• Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők

• Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
• Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
• N. N.: Mediawave ’99 díjlista

• Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
• Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
• Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú

• Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
• Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
• Galambos Attila: Slam
• Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
• Ádám Péter: Kegyetlen játékok
• Köves Gábor: Pókerarcok
• Mátyás Péter: A légiós
• Korcsog Balázs: Briliáns csapda
• Kömlődi Ferenc: A múmia
• Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Requiem a krimiért

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Oscar Wilde szerelmei

Tamás Amaryllis

 

Korlátok nélküliség és emberi tartás, zabolázhatatlanság és szelídség, cinkos összetartozás a szűken vett családdal, féktelen ösztönélet – nagyszabású skandalum született Oscar Wilde életigenlő, minden emberi szabálynak ellentmondó sorsáról.

A személyiség fénye és árnyoldala, a zseni rendkívüli élettere, a létezés minden értékét és gyönyörűségét szellemi és testi mentsvárának tekintő, jó és rossz között szabadon választó művész különcsége egészen új módon térképeződik föl Brian Gilbert alkotásában. A szó – itt nem üres fecsegés. A tapintás – igéző és titokzatos. A vágy – szilaj és örvénylő. A simogatás, a férfitekintet – szelíd és őszinte. A költő szenvedélyes énközpontúsága ellenére nem pusztító – inkább inspiratív erő. Szoros, erős szeretet-kötelékkel kötődik anyjához, feleségéhez, gyerekeihez, fiú-szerelmeihez. A robotlét praktikumát elvető jelentős emberi kapcsolatokban él, a jelentéktelen viszonyok ellenében. Megtalálja és másokra is sugározza a lélek nyugalmát – a személyiség elvesztése helyett; mindaz, amit tesz, lényegileg különbözik a „normális” magatartásformáktól. A természet törvényeinek engedelmeskedő, ösztöneit követő szellem-ember – „a gépezet csavarjának lenni” perspektíváját hirdetőknek – örökös céltábla. A művész, ha az ember legjobb képességeiről szól, szerelmi-beismerő vallomásaiban-alkotásaiban – csak elmélyíti az egyre reménytelenebb konfliktust, magáravállalt sorsa és a társadalmi megítélés között. „Az én kertem az én kertem” – sugallja az életút, sugallja a film.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1999/07 59-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=4523