KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
   2006/április
KRÓNIKA
• N. N.: Hibaigazítás
• N. N.: Képtávíró
• N. N.: A 37. Magyar Filmszemle díjai
FILMSZEMLE
• Schubert Gusztáv: Hullámzó Balaton Játékfilmek
• Forgách András: Személyes kozmoszok Halász, Szemző, Szaladják – háromkirályok
• Vaskó Péter: Honderű Új filmvígjátékok
• Hirsch Tibor: Más a mese Kisjátékfilmek
• Báron György: Feltételes megállók, végállomások Dokumentumfilmek

• Lengyel László: Pókok és legyek Szabó István: Rokonok
• Gelencsér Gábor: Szegény barbárok Móricz-filmek
• Takács Ferenc: Szerelem és pénz Jane Austen-adaptációk
• Darab Ágnes Zsuzsa: Amikor kilóg az asztalláb Nevelőnők a filmvásznon
• Varró Attila: Fúriák az angolparkban A brit horror és a nők
• Köves Gábor: A változatosság kedvéért Ang Lee-portré
• Hahner Péter: A hőskor után Ang Lee: Túl a barátságon
• Molnár Gál Péter: Bolond világ A Marx fivérek
• N. N.: A Marx fivérek filmjei
MÉDIA
• Vízer Balázs: Póz, csajok, satöbbi A videoklip mesterei
• Reményi József Tamás: Hattyú és klitorisz Tévékritika
KRITIKA
• Dániel Ferenc: Az író mint társtettes Bennett Miller: Capote
• Stőhr Lóránt: A bírálás édes gyönyöre Bacsó Péter: De kik azok a Lumnitzer nővérek?
• Pápai Zsolt: Zsák a foltját Benoit Delépine – Gustave de Kervern: Aaltra
• Muhi Klára: Régi idők orosz focija Ifj. Alekszej German: Nagypályások – Garpastum
• Kriston László: „Amikor az ember még misztérium volt” Beszélgetés ifj. Alekszej Germannal
KÖNYV
• Palotai János: A pillanat embere Friedmann Endre albumai
LÁTTUK MÉG
• Ardai Zoltán: Az időjós
• Vincze Teréz: Mária Magdolna
• Horeczky Krisztina: A szavak titkos élete
• Mátyás Péter: A leggyorsabb indián
• Vízer Balázs: A belső ember
• Köves Gábor: Casanova
• Vízer Balázs: Pénz beszél
• Wostry Ferenc: Motel
• Horeczky Krisztina: Befejezetlen élet
• Kárpáti György: Rózsaszín párduc

             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Casanova

Köves Gábor

 

Bár e legfrissebb, nevét viselő mozi-darabban Casanovát a római inkvizíció keresi életre-halálra, a hírhedt nőcsábászon és hivatásos életművészen végül mégsem földijeinek, hanem a hollywoodi inkvizíciónak sikerül bosszút állnia. Az eredetiben felvett, velencei helyszíneken kívül semmi sem stimmel Lasse Hallström Casanovájában: a rendező azon igyekezete, hogy egyszerre vigyen könnyed eleganciát és tenyeres-talpas burleszkelemeket a szellemesnek szánt kalandos fejlődéstörténetbe, sajnos nem eredményez mást, mint valami színes, de életképtelen egyveleget, látványos, de üres kavalkádot. Mivel Hallströmnek egészen a vége-főcímig nem sikerül eldöntenie, mit is akar kezdeni a rendelkezésére álló sok szép stíluselemmel, a nagy kreatív ötletelésből végül is egy meglehetősen bizarr, 18. századi díszletek előtt zajló ki mit tud keveredett, ahol a vásári műfajok jeles képviselői egymás után mutatkoznak be saját műsorszámaikkal. Heath Ledger Casanovája például nem több előnyös fizikumú táncoskomikusnál, aki mind a táncot, mind a komédiát unott profizmussal műveli. Ha a helyzet úgy kívánja, akrobatikus ügyességgel ugrabugrál a velencei háztetőkön, ha pedig úgy, magabiztosan teszi a szépet a válogatott szépasszonyoknak, mindeközben azonban az ifjú színész olyan idegenül fest Casanova-álarcában, mintha csak valami véletlenül elcserélt göncben kellene feszítenie. Jeremy Irons kínos szerencsétlenkedéséhez képest azonban Ledger túlmozgásos képregény-Casanovája maga a method acting csúcsa, a főgonosz inkvizítort játszó Ironsnak ugyanis a folyamatos hasraesés és az állandó fogvicsorítás jutott osztályrészül. A jóhiszeműség úgy kívánja, hogy azt feltételezzük: a veterán színésznagyság nem is sejtette, hogy a míves szuperprodukcióiról híres, jó ízlésű Hallström helyett Benny Hill szelleme irányítja majd a produkciót.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2006/04 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8585