|
Év
1996/május
|
KRÓNIKA
Bikácsy Gergely: René Clément halálára
Bárdos Judit: Perczel Zita (1918-1996)
DOKUMENTUMFILM
Bikácsy Gergely: Kecske, füst, érzelem Vita dokumentum-ügyben
Jancsó Miklós: Azúr Szimulákrum
Simó György: Látja? Nem látja Kerékasztal-beszélgetés
Dániel Ferenc: Sakktáblán véres bábuk A BBC Jugoszláviája
Bori Erzsébet: Mögötte fut a filmes Doc’est: kelet-nyugati dokumentumok
Földényi F. László: Buñuel tekintete Föld, kenyér nélkül, 1932
FESZTIVÁL
Reményi József Tamás: Nagy expedíciók, kis felfedezések Berlin
Bikácsy Gergely: Üdvhadsereg, Szodoma, Gomorra Filmeurópa Londonban
Csejdy András: Kis cigaretta, valódi, finom Füst; Egy füst alatt
Bokor Nándor: Hitchcock tetthelyein Helyszíni szemle
Ádám Péter: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
Kovács Ilona: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
1895–1995
Molnár Gál Péter: Mozi a szállodában 1896. május 10.: az első magyar filmvetítés
TELEVÍZÓ
Gelencsér Gábor: Befelé táguló kör Ezredvégi beszélgetések
Sneé Péter: Mindig akadnak kivételek Beszélgetés Árvai Jolánnal az FMS-ről
LENGYEL FILM
Kovács István: Az átvilágított ember Krzysztof Kieslowski emlékezete
KRITIKA
Spiró György: Jó film, rossz cím Hagyjállógva Vászka
Lukácsy Sándor: Ne feledd a tért... Mondani a mondhatatlant
Ardai Zoltán: Lagerfeld megússza Prête-à-porter – Divatdiktátorok
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Valaki más Amerikája
Hegyi Gyula: City Hall
Hungler Tímea: A halál napja
Harmat György: A gyanú árnyéka
Hungler Tímea: Tökéletes másolat
Sneé Péter: Bűnbeesés ideje
Tamás Amaryllis: Az esküdt
|
|
|
|
|
|
|
DVDKémvadászok: A szolgálat kötelezTosoki Gyula
Spooks: The Greater Good – brit, 2015. Rendezte: Szereplők: Peter
Firth, Kit Harington, Jennifer Ehle. Forgalmazó: Gamma Home Entertainment. 104
perc.
A XXI. század nagy sorozatboomjának elindításában élszerepet
játszó, tíz évadot megélt, brit Kémvadászok (Spooks) az amerikai 24-gyel
együtt frappánsan bizonyították a klasszikus thrillerműfaj, illetve a kortárs
akcióthrillerek alapelemeinek televíziós szériákba adaptálhatóságát, témáikkal
pedig irányt mutattak és inspirációt adtak a későbbi nyugati (európai és
amerikai) tévés thrillerfolyamoknak, a The Americanstől a Homelandig.
A Kémvadászok-sorozat
alapján forgatott mozifilm azonban elmarad a várakozásoktól, már amennyiben
bárki is várt tőle valamit, hiszen tudvalevő, hogy tévészéria alapján
kockázatos játékfilmet készíteni. Az alkotók azt az akadályt ugyan sikerrel
vették, hogy a tévés produkciót nem ismerő nézőket ne idegenítsék el, tehát
összességében a szűz szem számára is követhető történetet faragtak, a
sorozatdramaturgiának az adaptálását azonban már kevésbé tudták megoldani. A
középpontban arab terroristák merényletei, és a brit titkosszolgálat, az MI5
felsővezetésében őket segítő beépített ember leleplezésére indított akció áll, a
zsinórban jövő fordulatok azonban bicebócán motiváltak: túl sok meglepetést
próbáltak az alkotók a filmbe zsúfolni, miközben azok dramaturgiai hátterét nem
teremtették meg. Ráadásul a színészvezetés sem olajozott. A sorozatban is, itt
is a kulcsszereplőt – az MI5 terroristaelhárító részlegének vezetőjét – adó
Peter Firth nem tudja reprodukálni azt a karizmát, amit a rajongói megszoktak,
de ennél is zavaróbb a Firth-nél jelentősebb szerepet kapó, a Trónok harcában Havas Johnt formáló Kit
Harington jelenléte, aki komoly hitelességi deficittel küszködik, és akit néha
mintha az alkotók sem vennének komolyan (például amikor az egyik titkos
találkozón csinos kontyot applikálnak a fejére). Egészben a filmnek éppen azon
elemei a leggyengébbek, amiken áll vagy bukik a jó akcióthriller. A történet-
és színészvezetés gikszerei mellett ugyanis a pofozkodások koreográfiája sem az
igazi, néha olybá tűnik, mintha egy érett Ötvös Csöpi-filmet néznénk.
Extrák: Nincsenek.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 11 átlag: 6 |
|
|
|
|