KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2001/december
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
MAGYAR MŰHELY
• Dániel Ferenc: Hosszú futására számítottunk BBS – 40 év
• Muhi Klára: Gettó, egyetem, politikai csatatér A BBS első két évtizede
• Kovács András Bálint: Tarr szerint a világ A Zóna belülről – 2. rész
• Andor Tamás: Egy körültekintő ember In memoriam Schiffer Pál
• N. N.: Schiffer Pál (1939–2001)
TITANIC
• Vágvölgyi B. András: Őszi kollekció Titanic Fesztivál
• Varró Attila: Határsértések Koreai új hullámok
• Varró Attila: Hajcsat a párnán Beszélgetés Jafar Panahival

• Hungler Tímea: Biohazardírozás Hollywoodi vírusok
• N. N.: Járványok és bioterror Vírus-mozi
• Karkus Zsolt: Frankenstein siratja Monstrumot Klónok, szörnyek, őrült tudósok
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Disznóól és felhőfejes Velence
• N. N.: Az 58. velencei filmfesztivál díjai
• Kemény György: Videofreskók Velencei biennálé
KÖNYV
• Gelencsér Gábor: Kettős filmtükör A tizedik évtized

• Pápai Zsolt: Mesterbeállítás Howard Hawks rejtőzködő kamerája
KRITIKA
• Ágfalvi Attila: Cuba sí, Cuba no Mielőtt leszáll az éj
LÁTTUK MÉG
• Hideg János: Dalok a második emeletről
• Takács Ferenc: Ízig-vérig Anne-Mary
• Köves Gábor: Süti, nem süti
• Ágfalvi Attila: Szívtiprók
• Hungler Tímea: Doktor Szöszi
• Herpai Gergely: Kéjutazás
• Elek Kálmán: Eredendő bűn
• Harmat György: Lovagregény
• Varró Attila: Mélyvíz
• Tamás Amaryllis: Második bőr
• Varga Balázs: Végzetes hipnózis
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Búcsú

             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Filmsorozat az Örökmozgóban

Szmoktunovszkij ismeretlen szerepeiből

(X)

Tíz év után láthatjuk élőben ismét Innokentyij Szmoktunovszkijt, aki előadóesttel (Mozart és Salieri, versek és monológok) lép fel a Madách Színház Kamaraszínpadán, a Budapesti Őszi Fesztivál keretében. Az Örökmozgóban ez alkalomból olyan filmeket mutatnak be, amelyeket még soha nem vetítettek nálunk. Ugyanis vagy szülőhelyükön rejtegették őket, nem makulátlanul „szocialista realista” mivoltuk miatt (ilyen a két korai „újhullámos” alkotás, Az éjszakai vendég és a Szökőév), vagy pedig az utóbbi esztendőkben lezajlott társadalmi változások tartják távol őket, hiszen orosz filmeket játszani már nem kényszer, nem is divat, nem is üzlet.

A vetítésekre szeptember 26. és október 24. között vasárnap esténként kerül sor, fél hétkor. A program:

 

Az éjszakai vendég (1958. Rendezte: Vlagyimir Sredel); Mozart és Salieri (1962. Rimszkij-Korszakov operája, R.: Vlagyimir Borikker).

Szökőév (1961. R.: Anatolij Efrosz).

Dr. Jekyll és Mr. Hyde különös története (1985. R.: Alekszandr Orlov; az első szovjet horrorfilmek egyike).

Fekete folyosó (1988. R.: Vagyim Gyerbenyev).

A női szabó (1990. R.: Leonyid Gorovec; a babij jari tragédia emlékezete.

 

A harmadik előadáson a színész az Örökmozgó vendége lesz, és dedikálja Geréb Anna: Szmoktunovszkij című könyvét, amely a Magyar Filmintézet kiadásában jelent meg.

 

Szponzorok: a Művelődési és Közoktatási Minisztérium, a Fővárosi Önkormányzat Kulturális Bizottsága, a Pro Cultura Urbis Alapítvány és a MALÉV.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1993/10 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1085