KEZDŐLAP KERESÉS LAPOZÓ FÓRUM LINKTÁR KAPCSOLAT IMPRESSZUM
 

GYORSKERESÉS:

  >>Bejelentkezés

RÉSZLETES KERESÉS

LAPOZÓ

HÍREK
ELŐFIZETÉS
GYIK/FAQ
ARCHÍVUM
FRISS SZÁM

BLOG

 








 P a r t n e r e i n k : 





 T á m o g a t ó k : 

NKA NFI MMA

Üdvözöljük a Filmvilág honlapján!

Friss számunkból – 2024/05
NŐI DISZTÓPIÁK
Gombos Réka: Határsértő nők. Feminista disztópiák
Buzsik Krisztina: Gyarlóság, asszony a neved? Naomi Alderman: A hatalom
Rudas Dóra: Két­test probléma. Románc és science-fiction
Kiss Dalma: Arcnélküli apokalipszis. Sofia Alaoui: Animalia
Herczeg Zsófi: Robotálmok – kutyavalóság. Képregény-legendák: Sara Varon – Pablo Berger: Robotálmok

TRASH-VILÁG
Nemes Z. Márió: „Légy rossz! ”. John Waters és a forradalmi trash
Teszár Dávid: Ex oriente exploitation. Indonéz kultfilmek
Kovács Marcell: Egyet fizet, ötöt kap. Harry Alan Towers Fu-Manchu filmjei
Csomán Sándor: Demian Rugna horrorfilmjei. Diabolikus perspektívák

ÚJ RAJ
Greff András: Tükrök által tisztán. Pascal Plante

FEDERICO FELLINI
Béresi Csilla: Ég és Föld között. Fellini szárnyai

MAGYAR MŰHELY
Kiss Dalma: Amikor elfogynak a szavak. Elfeledett életművek: Nádasy László
Gyöngyösi Lilla: „Milyen kevés elég a boldogsághoz”. Beszélgetés Zurbó Dorottyával
Kolozsi László: Az elrabolt idő. Eötvös Péter 1944-2024

FILM/REGÉNY
Varró Attila: Amit csak az ég enged meg. Andrew Haigh: Mind idegenek vagyunk

FESZTIVÁL
Barkóczi Janka: Berlin nem Chicago. Berlinale – Retrospektív

AZ ANIMÁCIÓ TÖRTÉNETE
Varga Zoltán: Boop­Oop­A­Doop. Betty Boop, a rajzfilmsztár

TELEVÍZIÓ
Kovács Patrik: Nincs új a fű alatt. Guy Ritchie: Úriemberek

KRITIKA
Gelencsér Gábor: Angyaltalan szárnyak. Wim Wenders: Anselm
Déri Zsolt: Borban a hazugság. Sam Taylor-Johnson: Back To Black
Huber Zoltán: Eredetit a bóvlitól. Godzilla Gojira ellen

FILMIO

MOZI

STREAMLINE MOZI

PAPÍRMOZI




Egy szám ára csak 680 Ft!
Előfizetéssel csak 600 Ft!




Cikkajánló
Grunwalsky Ferenc: A barlanglakók élete (1992/02)

Vajon mi történik ma a világban? Most, hogy egyre többet „tudunk”, pontosabban egyre több „adat” áll a rendelkezésünkre, és állítólag mindent „kimondhatunk” cenzúra és megtorlás nélkül, vajon mit lát a szemünk, milyenek képeink? Jean-Luc Godard írta önmagáról és a filmről: „Úgy érzem, butulok. Ezért fecsegek annyit mindenről, azaz semmiről, ezért kószálnék el folyton mindenfelé: mintha tornázni akarnék. De néha már tényleg elbutulok: alszik az eszem. A kihasználtságom tíz százalékos. Lötyögök magamban, és az az igazság; hogy ettől boldogtalan vagyok. Mások ezt nem vallják be, vagy erősebbek mint én. Néha nem is tudom már, minek törődöm, minek foglalkozom én a testemmel. És aztán, most, hogy öregszem, itt van még ez az öregség is. Lehet hogy egyre boldogabb leszek, de valami hiányozni fog. Van Gogh, akit nem tudok egészen boldognak tekinteni. Vagy egy olyan nagyon is egészséges ember, mint Artaud, aki a társadalom felől nézve boldognak tekinthető.”...

[tovább...]

 
Cikkek kommentjei
Szerző, cím, évfolyamlegfrissebb 
1. Melocco Miklós: Képhalmaz 1979/10 (1 komment)2020-02-08 18:50
2. Gelencsér Gábor: Psyché 2017/09 (1 komment)2019-01-08 22:46
3. Báron György: Poppy és Scottie autóba ül 2008/12 (1 komment)2018-08-31 09:01
4. Schubert Gusztáv: Mizz Bronti segít 1998/10 (1 komment)2018-07-15 18:09
5. Kelecsényi László: És akkor a Psota… 2016/05 (1 komment)2018-04-29 20:40