KEZDŐLAP KERESÉS LAPOZÓ FÓRUM LINKTÁR KAPCSOLAT IMPRESSZUM
 

GYORSKERESÉS:

  >>Bejelentkezés

RÉSZLETES KERESÉS

LAPOZÓ

HÍREK
ELŐFIZETÉS
GYIK/FAQ
ARCHÍVUM
FRISS SZÁM

BLOG

 








 P a r t n e r e i n k : 





 T á m o g a t ó k : 

NKA NFI MMA

Üdvözöljük a Filmvilág honlapján!

Friss számunkból – 2023/08
MAGYAR MŰHELY
Gelencsér Gábor: Keleti övezet. A rendszerváltás műfaji reflexiója a magyar filmben – 3. rész
Gyürke Kata: Elfogy a levegő. Beszélgetés Muhi Andrással
Erdélyi Z. Ágnes: „Csak játszani van időnk”. Beszélgetés Molnár Piroskával
Varga Zoltán: Nézni is tereh. Kecskeméti Animációs Filmfesztivál

KINCSEK ÉS KALANDOROK
Orosdy Dániel: A Fosztogatók fosztogatói. Indiana Jones öröksége
Varró Attila: Nem az évek, a kilométerek. Indiana Jones-filmek
Bayer Antal: Párizs démona. Képregény-legendák: Adele Blanc-Sec kalandjai
Greff András: Pásztorok fegyverrel vagy anélkül. Jacques Tourneur westernjei

SZENTEK ÉS BŰNÖSÖK
Vajda Judit: Nők az ítélőszék előtt. Alice Diop: Saint Omer

A CSEND MESTEREI
Molnár György: Hallgatni arany. Némafilm a hangosfilmen – 1. rész

ELFELEJTETT ŐSÖK ÁRNYAI
Nagy V. Gergő: Emberek a lyukban. Charles Burnett világa

TELEVÍZIÓ
Varga Balázs: Csapatjáték. A Kádár-korszak tévésorozatai – 5. rész

FESZTIVÁL
Buglya Zsófia: Tanulságok és abszurd között. Linz
Baski Sándor: Kultúrharcok mezején. Kolozsvár

KRITIKA
Schubert Gusztáv: Elsodort falvak. Zsigmond Dezső: Igában
Havassy Gergely: Posztapokaliptikus nihilizmus. (Pólik József: Balcsillag

KÖNYV
Kelecsényi László: Wajda-enciklopédia. Pörös Géza: Hamvak és gyémántok

FILMIO

MOZI

STREAMLINE MOZI

PAPÍRMOZI




Egy szám ára csak 680 Ft!
Előfizetéssel csak 600 Ft!




Cikkajánló
Takács Ferenc: Bronxi mese (1995/01)

Robert De Niro nem árul zsákbamacskát: filmje címével közli, hogy ezúttal mesét mond nekünk, s valóban, filmje népmesék módjára gyűjti egybe mindazokat a cselekmény- és képkliséket, amelyekre adott mesetípus elbeszélése során a mesemondó mindig is támaszkodik; s amelyeken nem változtat, csupán újrakeveri őket. Ez a mesetípus ezúttal az „olasznak lenni Amerikában”-téma, amelyet De Niro a „hogyan lettem egy szép nap kamaszból felnőtté?” történetklisével elegyít. Mindezt retro-keretbe ágyazza: a film gondosan újraalkotja a New York-i Bronx negyedet, annak is olaszok lakta részét, mégpedig abban a formában, ahogyan ez a negyed 1960-ban és 1968-ban (a cselekmény idején) festett. Ebben a retro-díszletben szól azután a mese az amerikai–olasz buszsofőr fiáról és Sonnyról, a helyi maffiafőnökről (amolyan kis cézár egyébként, egy-két utcára terjed ki a hatalma, ott viszont ő az úr). Kettőjük különös viszonyát, lekötelezettségnek, hálának, félelemnek, kamaszos hőskeresésnek és elfojtott szeretethiánynak a keverékét ábrázolja a film, lélektanilag meglehetős közhelyesen, amíg le nem csap a népmesei végzet, s nem végez Sonnyval, aki egyébként még utoljára megmenti a fiú életét....

[tovább...]

 
Cikkek kommentjei
Szerző, cím, évfolyamlegfrissebb 
1. Melocco Miklós: Képhalmaz 1979/10 (1 komment)2020-02-08 18:50
2. Gelencsér Gábor: Psyché 2017/09 (1 komment)2019-01-08 22:46
3. Báron György: Poppy és Scottie autóba ül 2008/12 (1 komment)2018-08-31 09:01
4. Schubert Gusztáv: Mizz Bronti segít 1998/10 (1 komment)2018-07-15 18:09
5. Kelecsényi László: És akkor a Psota… 2016/05 (1 komment)2018-04-29 20:40