KEZDŐLAP KERESÉS LAPOZÓ FÓRUM LINKTÁR KAPCSOLAT IMPRESSZUM
 

GYORSKERESÉS:

  >>Bejelentkezés

RÉSZLETES KERESÉS

LAPOZÓ

HÍREK
ELŐFIZETÉS
GYIK/FAQ
ARCHÍVUM
FRISS SZÁM

BLOG

 








 P a r t n e r e i n k : 





 T á m o g a t ó k : 

NKA NFI MMA

Üdvözöljük a Filmvilág honlapján!

Friss számunkból – 2023/03
KVÓTÁK, LISTÁK, KÁNONOK
Géczi Zoltán: Oscar-protokoll. Hollywoodi kvótarendszer
Barkóczi Janka: Kis hableány és Mardi Gras. Filmtörténeti listák és kánonok

TEST ÉS LÉLEK
Rudas Dóra: Mögöttünk az élet. Gyászfeldolgozás és a kamaszok
Varró Attila: Szőröstül-bőröstül. Test és melodráma 3.: Luca Guadagnino
Benke Attila: Feljegyzések a vietnámi pokolból. Képregény-legendák: Thi Bui: The Best We Could Do

MAGYAR MŰHELY
Forgács Nóra Kinga: „Legyen remény”. Beszélgetés Szakonyi Noémi Veronikával
Gyürke Kata: „Nincs huszár bajusz nélkül”. Beszélgetés Szikora Jánossal
Pauló-Varga Ákos: A teremtés ereje. Beszélgetés Gauder Áronnal
Szekfü András: „Lehetsz igazi cinematográf”. Rák József 1941-2022
Kelecsényi László: Vitézy, a vagány. Medgyessy Éva: Kamerapárbaj

OLASZ PANTHEON
Csantavéri Júlia: Kenyér, szerelem, Lollo! Gina Lollobrigida 1927-2023

KELET-EURÓPAI KÖRKÉP
Benke Attila: Túl későn ébredő hősök. Új raj: Paul Negoescu
Gerencsér Péter: Balthazár, újratöltve. Jerzy Skolimowski: Iá
Szíjártó Imre: A legjobbak. Lengyel életrajzi filmek
Pataki Éva: Sápadt fényben. Kirill Szerebrennyikov: Csajkovszkij felesége

TELEVÍZIÓ
Varga Balázs: Honfoglalástól Szomszédokig. A Kádár-korszak tévésorozatai 1.
Szabó G. Ádám: Szent kurva. Nicolas Winding Refn: Koppenhágai cowboy

FESZTIVÁL
Huber Zoltán: Új hangok, régi történetek. Sundance
Boronyák Rita: Békefal, madártojások, tiktak. BIDF – Budapest

KRITIKA
Pethő Réka: Csak egy kis törődés. Colm Bairéad: A csendes lány
Vajda Judit: A legderűsebb tragédia. Charlotte Wells: Volt egyszer egy nyár

FILMIO

MOZI

STREAMLINE MOZI

PAPÍRMOZI




Egy szám ára csak 490 Ft!
Előfizetéssel csak 395 Ft!




Cikkajánló
Dániel Ferenc: Visszhangtalanul (1994/01)

Igaz, hogy hatan ülünk a Toldi mozi nézőterén, mégis azon álmélkodom, hogy a film, az igazi film mekkora távolságokat képes áthidalni. Én, itt Budapesten a tökéletes hermeneutika állapotában vagyok: műveletlenségem következtében semmit sem tudok a Léolo francia-kanadai rendezőjéről, Jean-Claude Lauzon-ról, mégis elvarázsol a távoli északi ember tehetsége, különös európaisága, az örök Dél utáni olthatatlan sóvárgása. Quebec mégiscsak messzebb van Taorminától; a mi Huszárik Zoltánunk is odavágyott, a kanadai számára mintha az örök megváltás helye volna. Ennél több is: északi identitásának tagadása s önkényes eredetének kijelölt származáshelye. „Léolo” –beszélő név. Koraérett gyereket, fiút, kiskamaszt jelöl, a film hősét, akinek rögeszmésen kell küzdenie családjában, környezetében a megnevezésért is. Mert Leo familiáris dagonyába taposható, zaftos szeretettel alja-prolilétezésre nevelhető, azaz, deformálható; míg Léoloként álmodozva, képzelegve talán van némi esélye a szabadulásnak, a kitörésnek....

[tovább...]

 
Cikkek kommentjei
Szerző, cím, évfolyamlegfrissebb 
1. Melocco Miklós: Képhalmaz 1979/10 (1 komment)2020-02-08 18:50
2. Gelencsér Gábor: Psyché 2017/09 (1 komment)2019-01-08 22:46
3. Báron György: Poppy és Scottie autóba ül 2008/12 (1 komment)2018-08-31 09:01
4. Schubert Gusztáv: Mizz Bronti segít 1998/10 (1 komment)2018-07-15 18:09
5. Kelecsényi László: És akkor a Psota… 2016/05 (1 komment)2018-04-29 20:40