KEZDŐLAP KERESÉS LAPOZÓ FÓRUM LINKTÁR KAPCSOLAT IMPRESSZUM
 

GYORSKERESÉS:

  >>Bejelentkezés

RÉSZLETES KERESÉS

LAPOZÓ

HÍREK
ELŐFIZETÉS
GYIK/FAQ
ARCHÍVUM
FRISS SZÁM

BLOG

 








 P a r t n e r e i n k : 





 T á m o g a t ó k : 

NKA NFI MMA

Üdvözöljük a Filmvilág honlapján!

Friss számunkból – 2023/02
AVATAR /KLÓN / ANDROID
Beregi Tamás: Éden, karnyújtásnyira. Avatar elveszett paradicsoma
Csomán Sándor: Kiszervezett kötődés. Android/Gyerek
Buzsik Krisztina: Közös többszörös. A klónozás és a kortárs sci-fi

KÉPREGÉNY-VILÁGOK
Nemes Z. Márió: Poszthumán nemzetpolitika. Jonathan Hickman – Pepe Larraz: X-Men: Xavier világa / X hatványai
Földváry Kinga: Kulturális kaleidoszkóp. Sandman-sorozat

FÉRFIDRÁMÁK
Varró Attila: Hústól a hájig. Test és melodráma 2.: Darren Aronofsky: A bálna
Baski Sándor: A döntés, hogy maradjunk. Martin McDonagh: A sziget szellemei
Roboz Gábor: Az együttérzés helye. Ausztrál férfidrámák

ÚJ RAJ
Rudas Dóra: Magamon innen és túl. Rebecca Zlotowski

KELET-EURÓPAI HÉTKÖZNAPOK
Gerencsér Péter: Morális nyugtalanság 2.0. Lengyel társadalomkritikai filmek
Gyöngyösi Lilla: Sorsközösségben. Grosan Cristina: Hétköznapi kudarcok
Margitházi Beja: Teljes kiőrlés. Cristian Mungiu: R.M.N.

MAGYAR MŰHELY
Molnár Judit Anna: „Én még a XIX. században járok”. Beszélgetés Cserhalmi Györggyel
Hirsch Tibor: A mű vére. Varga Zoltán: Macska-egér játékok – Ternovszky Béla animációs filmjei

FILM/ZENE
Pernecker Dávid: A szív helyéből szól. Mica Levi

ARCHÍVUMOK TITKAI
Barkóczi Janka: Szilánkok és kódok. Digitalizáció a filmarchívumokban

FESZTIVÁL
Vincze Teréz: Filmek nőktől nőkről. Sepsiszentgyörgy
Pintér Judit Nóra: Kamera által homályosan. Jihlava
Horváth Laura: Megosztott jelenlét. A VR és a dokumentumfilm

KRITIKA
Huber Zoltán: Ének a savas esőben. Damien Chazelle: Babylon
Roboz Gábor: Kicsúszott talaj. Todd Field: Tár
Déri Zsolt: Aranylemezek a babaházban. John Hillcoat: George & Tammy

FILMIO

MOZI

STREAMLINE MOZI

PAPÍRMOZI




Egy szám ára csak 490 Ft!
Előfizetéssel csak 395 Ft!




Cikkajánló
Bikácsy Gergely: Vulkán, jégcsap, könnyek (1992/01)

„Rosselliniben az zseniális, hogy semmi fantáziája nincs” – mondta a legenda szerint Eric Rohmer. Többszörösen is igaz megállapítás. Roberto Rossellini, a neorealista valóságtükröző film atyja, és Viscontival együtt legnagyobb alakja, a Róma nyílt város, a Paisà és a Németország nulla év iskola- és világteremtő mestere... ímhol címke rajta, be van már rég skatulyázva, közönség és kritika kívánalmai szerint e filmek után szinte kötelező neki a külső valóság objektív fényképigazságát újból és újból megelevenítenie. Fel nem becsülhető fordulat, a filmtörténet talán eddigi legnagyobb eseménye a neorealizmus. A francia fekete filmköltészet háború előtti művészies remeklése az új olasz mozi fényében sápadt irodalmiasságnak tetszik. Új művészet született, melynek Lumière-ként Rossellini az egyik feltalálója....

[tovább...]

 
Cikkek kommentjei
Szerző, cím, évfolyamlegfrissebb 
1. Melocco Miklós: Képhalmaz 1979/10 (1 komment)2020-02-08 18:50
2. Gelencsér Gábor: Psyché 2017/09 (1 komment)2019-01-08 22:46
3. Báron György: Poppy és Scottie autóba ül 2008/12 (1 komment)2018-08-31 09:01
4. Schubert Gusztáv: Mizz Bronti segít 1998/10 (1 komment)2018-07-15 18:09
5. Kelecsényi László: És akkor a Psota… 2016/05 (1 komment)2018-04-29 20:40