KEZDŐLAP KERESÉS LAPOZÓ FÓRUM LINKTÁR KAPCSOLAT IMPRESSZUM
 

GYORSKERESÉS:

  >>Bejelentkezés

RÉSZLETES KERESÉS

LAPOZÓ

HÍREK
ELŐFIZETÉS
GYIK/FAQ
ARCHÍVUM
FRISS SZÁM

BLOG

 








 P a r t n e r e i n k : 





 T á m o g a t ó k : 

NKA

Üdvözöljük a Filmvilág honlapján!

Friss számunkból – 2022/09
MAGYAR MŰHELY
Gyürke Kata: „Én még a XIX. században járok”. Beszélgetés Cserhalmi Györggyel
Pólik József: Mit üzent a császár? Najmányi László 1946-2020 – 2. rész
Gelencsér Gábor: Sűrű leírások. Jeles András: Ahogy seb néz a távozó szuronyra
Hegyi Zoltán: És a bokréta rajta. Papp Gábor Zsigmond: Bereményi kalapja
Déri Zsolt: Balaton, Trabant, Tarr-vízió. Kécza András: Ott torony volt – Víg Mihály-portré
Soós Tamás Dénes: Lefelé a gyászhegyről. Beszélgetés Csoma Sándorral

ÖKO-FILMEK
Hódosy Annamária: Ökoapokalipszistől a szolárpunk utópiáig. Biomozi-trendek
Fekete Tamás: Az oroszlán ugrani készül. Baltasar Kormákur: Fenevad
Varró Attila: Akik üvegházban élnek. Klímaválság modellek a 60-as években
Forgács Nóra Kinga: Egy tehén meghámozása. Andrea Arnold: Tehén

SZÍNÉSZLEGENDÁK
Lovas Anna: Egy férfi és… Jean-Louis Trintignant 1930-2022

A MÚLT BŰNEI
Lénárt András: Dubaji lányok, lengyel nők. Új raj: Maria Sadowska
Kránicz Bence: Aki legyőzte Eliot Nesst. Brian Michael Bendis – Marc Andreyko: Torso

ARCHÍVUMOK TITKAI
Barkóczi Janka: Elsüllyedt kincsek. Archívfilm fesztiválok

FESZTIVÁL
Gerevich András: Kinek akarsz hazudni? Friss Hús Fesztivál: Queer Dreams
Baski Sándor: Go West! Karlovy Vary

KÖNYV
Fekete Tamás: Családi kalitka. Paczolay Béla: Pacsirta
Kolozsi László: Felforgatás. Gerőcs Péter: Werkfilm

KRITIKA
Huber Zoltán: Amerikai psziché. Jordan Peele: Nem
Kovács Kata: Szatíra a parton. Ruben Östlund: A szomorúság háromszöge
Gyöngyösi Lilla: A Hópárduc lábnyoma. Csoma Sándor: Magasságok és mélységek
Vajda Judit: Ötletözön. Rohonyi Gábor – Vékes Csaba: Szia, Életem!
Kovács Patrik: Az elveszett nemzedék. Kerékgyártó Yvonne: Együtt kezdtük
Pethő Réka: Érzelmek a kígyó árnyékában. Clio Barnard: Az essexi kígyó

MOZI

STREAMLINE MOZI

PAPÍRMOZI




Egy szám ára csak 490 Ft!
Előfizetéssel csak 395 Ft!




Cikkajánló
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr (1996/12)

A Walt Disney Stúdió szünidei családi ajánlatával kapcsolatban jó előre el kell oszlatni a tévhitet, hogy a romantikus irodalom nagy alakjának, Victor Hugónak sok köze volna hozzá. Ez a tény azonban nem feltétlenül csökkenti az adaptáció értékét. Victor Hugo regénye – változtatások nélkül – ugyanis nehezen engedelmeskedett volna az alkotók szándékának. A hollywoodi natúrfilm-kisék meglehetősen maivá tették a középkori Párizsban bolyongó hősök életét: kemény és látványos akciójelenetek, gyertyafényes szerelmi kettősök, modern, átpszichologizált erkölcsi tartással rendelkező figurák kerültek a megtévesztésig valódinak látszó, festett hátterek elé, s az alkotók szédítő kameramozgásokat, videóklip-tempójú vágásokat vetettek be a nézők elkábítására. A stúdió ezzel a munkájával eltávolodott a mese és a csodák világától, s inkább a való élethez „hasonló” virtuális valóság felé fordult. A romantikus dráma megjelenítése „valóságos” embereket és környezetet igényelt, a rajz ezért csak a karikaturisztikus pillanatokban vált el a realista portrétól vagy a retusált fotótól. Ezzel az erővel – a mozidarab néhány üdítő jelenetén kívül – ugyanezt a filmet akár Bruce Willissel, Sean Conneryvel és Madonnával is leforgathatták volna....

[tovább...]

 
Cikkek kommentjei
Szerző, cím, évfolyamlegfrissebb 
1. Melocco Miklós: Képhalmaz 1979/10 (1 komment)2020-02-08 18:50
2. Gelencsér Gábor: Psyché 2017/09 (1 komment)2019-01-08 22:46
3. Báron György: Poppy és Scottie autóba ül 2008/12 (1 komment)2018-08-31 09:01
4. Schubert Gusztáv: Mizz Bronti segít 1998/10 (1 komment)2018-07-15 18:09
5. Kelecsényi László: És akkor a Psota… 2016/05 (1 komment)2018-04-29 20:40