KEZDŐLAP KERESÉS LAPOZÓ FÓRUM LINKTÁR KAPCSOLAT IMPRESSZUM
 

GYORSKERESÉS:

  >>Bejelentkezés

RÉSZLETES KERESÉS

LAPOZÓ

HÍREK
ELŐFIZETÉS
GYIK/FAQ
ARCHÍVUM
FRISS SZÁM

BLOG

 








 P a r t n e r e i n k : 





 T á m o g a t ó k : 

NKA NFI MMA

Üdvözöljük a Filmvilág honlapján!

Friss számunkból – 2024/05
NŐI DISZTÓPIÁK
Gombos Réka: Határsértő nők. Feminista disztópiák
Buzsik Krisztina: Gyarlóság, asszony a neved? Naomi Alderman: A hatalom
Rudas Dóra: Két­test probléma. Románc és science-fiction
Kiss Dalma: Arcnélküli apokalipszis. Sofia Alaoui: Animalia
Herczeg Zsófi: Robotálmok – kutyavalóság. Képregény-legendák: Sara Varon – Pablo Berger: Robotálmok

TRASH-VILÁG
Nemes Z. Márió: „Légy rossz! ”. John Waters és a forradalmi trash
Teszár Dávid: Ex oriente exploitation. Indonéz kultfilmek
Kovács Marcell: Egyet fizet, ötöt kap. Harry Alan Towers Fu-Manchu filmjei
Csomán Sándor: Demian Rugna horrorfilmjei. Diabolikus perspektívák

ÚJ RAJ
Greff András: Tükrök által tisztán. Pascal Plante

FEDERICO FELLINI
Béresi Csilla: Ég és Föld között. Fellini szárnyai

MAGYAR MŰHELY
Kiss Dalma: Amikor elfogynak a szavak. Elfeledett életművek: Nádasy László
Gyöngyösi Lilla: „Milyen kevés elég a boldogsághoz”. Beszélgetés Zurbó Dorottyával
Kolozsi László: Az elrabolt idő. Eötvös Péter 1944-2024

FILM/REGÉNY
Varró Attila: Amit csak az ég enged meg. Andrew Haigh: Mind idegenek vagyunk

FESZTIVÁL
Barkóczi Janka: Berlin nem Chicago. Berlinale – Retrospektív

AZ ANIMÁCIÓ TÖRTÉNETE
Varga Zoltán: Boop­Oop­A­Doop. Betty Boop, a rajzfilmsztár

TELEVÍZIÓ
Kovács Patrik: Nincs új a fű alatt. Guy Ritchie: Úriemberek

KRITIKA
Gelencsér Gábor: Angyaltalan szárnyak. Wim Wenders: Anselm
Déri Zsolt: Borban a hazugság. Sam Taylor-Johnson: Back To Black
Huber Zoltán: Eredetit a bóvlitól. Godzilla Gojira ellen

FILMIO

MOZI

STREAMLINE MOZI

PAPÍRMOZI




Egy szám ára csak 680 Ft!
Előfizetéssel csak 600 Ft!




Cikkajánló
Spiró György: Kapreál (1996/02)

Ha van kapitalizmus, akkor kapitalista realizmusnak is léteznie kell, különösen, ha a kapitalizmus létező. A szocreál és a kapreál voltaképpen már akkor egyesült, amikor a húszas évek végén, a harmincas évek elején az amerikai népszerű zenés filmek mintájára alkották meg a Szovjetunióban kitűnő rendezésben, nagyszerű színészekkel azokat az operettfılmeket, amelyeket még ma is szívesen sugároznak az orosz és nem-orosz csatornákon, Dunajevszkij mindmáig halhatatlannak tűnik. (A mi Duna-tévénk műsorpolitikája szépen beleillik ebbe a sorba.) A termelési film, főképpen a termelési tévé-sorozat, az Egyesült Államok legnézettebb műfaja mostanában, legkitűnőbb darabja az ER címre hallgat. Az ER minden csütörtök este látható egy órán át az NBC csatornáján, George Clooney pedig, a sorozat egyik színésze, a legnépszerűbb színész az észak-amerikai földtekén, talk-show-k állandó vendége, új kaliforniai házáról többszáz millió amerikai beszél – a ház hatalmas, mint nemrég láthattuk, George egy jámbor bakkecskével lakja egyedül, mert nősülni, mint elmondta, élete végéig nem akar. George, a harmincnégy éves markáns arcélű mai amerikai férfiideál beleszületett a show-bizniszbe, apukája népszerű talk-show házigazda volt évtizedeken át, de fia nézettsége – amiben ma a művészet súlyát latolják – már rég felülmúlja az övét. Az ER tavaly minden létező díjat megkapott, jogosan....

[tovább...]

 
Cikkek kommentjei
Szerző, cím, évfolyamlegfrissebb 
1. Melocco Miklós: Képhalmaz 1979/10 (1 komment)2020-02-08 18:50
2. Gelencsér Gábor: Psyché 2017/09 (1 komment)2019-01-08 22:46
3. Báron György: Poppy és Scottie autóba ül 2008/12 (1 komment)2018-08-31 09:01
4. Schubert Gusztáv: Mizz Bronti segít 1998/10 (1 komment)2018-07-15 18:09
5. Kelecsényi László: És akkor a Psota… 2016/05 (1 komment)2018-04-29 20:40