KEZDŐLAP KERESÉS LAPOZÓ FÓRUM LINKTÁR KAPCSOLAT IMPRESSZUM
 

GYORSKERESÉS:

  >>Bejelentkezés

RÉSZLETES KERESÉS

LAPOZÓ

HÍREK
ELŐFIZETÉS
GYIK/FAQ
ARCHÍVUM
FRISS SZÁM

BLOG

 








 P a r t n e r e i n k : 





 T á m o g a t ó k : 

NKA

Üdvözöljük a Filmvilág honlapján!

Friss számunkból – 2021/11
MAGYAR MŰHELY
Gelencsér Gábor: Elveszett illúzió. Premodern magyar értelmiségi melodrámák 1.
Mohi Sándor: „Minden érdekelte”. Ágh István Huszárik Zoltánról
Kránicz Bence: A láthatatlan idő formája. Beszélgetés Mundruczó Kornéllal
Schubert Gusztáv: Kell egy csapat. Magyar producerek 1.

JEAN-PAUL BELMONDO
Ádám Péter: Ászok ásza. Jean-Paul Belmondo 1933-2021

FILM ÉS IRODALOM
Árva Márton: Nincs tiszta lap. J.M. Coetzee-adaptációk
Földényi F. László: Szerelmi történet 1931-ből. Erich Kästner / Dominik Graf: Fabian
Kovács Kata: Szerepcsere. Ingmar Bergman / Hagai Levi: Jelenetek egy házasságból
Greff András: A mozigalaxis őrzői. Quentin Tarantino: Volt egyszer egy Hollywood

KÉPREGÉNYLEGENDÁK
Földváry Kinga: Varieté a nyúlüregben. Bryan Talbot: Alice in Sunderland

A JÖVŐ BIRODALMÁBAN
Varró Attila: Hamis próféciák. Dennis Villeneuve: Dűne
Andorka György: A szférák zenéje. Jóhann Jóhannsson: Az utolsó és az első emberek

FILM NOIR
Kovács Patrik: Búcsú a tegnaptól. A film noir a hatvanas években – 3. rész

FESZTIVÁL
Baski Sándor: Vihar közbeni csend. Karlovy Vary

FILM/ZENE
Déri Zsolt: A zenekar és a felfedező. Nick Moran: Creation Records – A történet

KRITIKA
Baski Sándor: Gendermetafora az élő szövetben. Julia Ducournau: Titán
Roboz Gábor: A legnagyobb pech. Anders Thomas Jensen: Az igazság bajnokai
Huber Zoltán: A számok törvényei. Cary Joji Fukunaga: 007 nincs idő meghalni
Forgách András: Hableánymagány. Christian Petzold: Hableány
Kovács Patrik: Kiterítenek úgyis. Fabricius Gábor: Eltörölni Frankot
Vajda Judit: Károly 5-től 6-ig. Nagy Borús Levente: Tantrum
Darida Veronika: Színház az egész. Demian József: Éjjeli őrjárat

MOZI

PAPÍRMOZI




Egy szám ára csak 490 Ft!
Előfizetéssel csak 395 Ft!




Cikkajánló
Takács Ferenc: Bronxi mese (1995/01)

Robert De Niro nem árul zsákbamacskát: filmje címével közli, hogy ezúttal mesét mond nekünk, s valóban, filmje népmesék módjára gyűjti egybe mindazokat a cselekmény- és képkliséket, amelyekre adott mesetípus elbeszélése során a mesemondó mindig is támaszkodik; s amelyeken nem változtat, csupán újrakeveri őket. Ez a mesetípus ezúttal az „olasznak lenni Amerikában”-téma, amelyet De Niro a „hogyan lettem egy szép nap kamaszból felnőtté?” történetklisével elegyít. Mindezt retro-keretbe ágyazza: a film gondosan újraalkotja a New York-i Bronx negyedet, annak is olaszok lakta részét, mégpedig abban a formában, ahogyan ez a negyed 1960-ban és 1968-ban (a cselekmény idején) festett. Ebben a retro-díszletben szól azután a mese az amerikai–olasz buszsofőr fiáról és Sonnyról, a helyi maffiafőnökről (amolyan kis cézár egyébként, egy-két utcára terjed ki a hatalma, ott viszont ő az úr). Kettőjük különös viszonyát, lekötelezettségnek, hálának, félelemnek, kamaszos hőskeresésnek és elfojtott szeretethiánynak a keverékét ábrázolja a film, lélektanilag meglehetős közhelyesen, amíg le nem csap a népmesei végzet, s nem végez Sonnyval, aki egyébként még utoljára megmenti a fiú életét....

[tovább...]

 
Cikkek kommentjei
Szerző, cím, évfolyamlegfrissebb 
1. Melocco Miklós: Képhalmaz 1979/10 (1 komment)2020-02-08 18:50
2. Gelencsér Gábor: Psyché 2017/09 (1 komment)2019-01-08 22:46
3. Báron György: Poppy és Scottie autóba ül 2008/12 (1 komment)2018-08-31 09:01
4. Schubert Gusztáv: Mizz Bronti segít 1998/10 (1 komment)2018-07-15 18:09
5. Kelecsényi László: És akkor a Psota… 2016/05 (1 komment)2018-04-29 20:40