KEZDŐLAP KERESÉS LAPOZÓ FÓRUM LINKTÁR KAPCSOLAT IMPRESSZUM
 

GYORSKERESÉS:

  >>Bejelentkezés

RÉSZLETES KERESÉS

LAPOZÓ

HÍREK
ELŐFIZETÉS
GYIK/FAQ
ARCHÍVUM
FRISS SZÁM

BLOG

 








 P a r t n e r e i n k : 





 T á m o g a t ó k : 

NKA NFI MMA

Üdvözöljük a Filmvilág honlapján!

Friss számunkból – 2025/02

FILMSZEMLE 2025
Gelencsér Gábor: Ünnepnapok
Régi emlékek (Gothár Péter, Lugossy László, Szabó Simon)
Szemle-paletta (Válogatás a 44. Magyar Filmszemle programjából)

RÁKTÉRÍTŐ MENTÉN
Varró Attila: Paralel körök. Francia Afrika-filmek
Kiss Dalma: Végső búcsú az otthontól. Kavich Neang: A fehér épület
Baski Sándor: Akik végül nemet mondanak. Mohammad Rasoulof: A szent füge magja
Keller Mirella: Női sorsok. Payal Kapadia: Minden, ami fénynek tűnik

FOLK HORROR
Beregi Tamás: Árnyék Wisborg felett. Nosferatu visszatérései
Vízkeleti Dániel: Az új hajnal vámpírja. Vámpírfim és folklór
Buzsik Krisztina: Kollektív önarckép. Farkasember-filmek

TRUBADÚROK
Pauló-Varga Ákos: A gránát, ami késleltetve robban. Kirill Szerebrennyikov: Limonov, a ballada
Huber Zoltán: Túl halk erősítők. James Mangold: Sehol se otthon
Boblista (Dylan filmek az elmúlt 60 évből)
Fekete Tamás: Gyilkos balladák. Képregénylegendák: Reinhardt Kleist: Nick Cave. Uram, kegyelmezz!

FILMMÚLT
Murai András: Mesterember változó politikai széljárásban. Keleti Márton – 1. rész
Kránicz Bence: „Mérnöki logika és túlhevült szürrealizmus”. Beszélgetés Zsellér Annával

FESZTIVÁL
Vincze Teréz: A húszmillió nézős sikerfilmek országa. Hanoi Filmfesztivál
Gyürke Kata: Itt és most Tbilisziben. Tbiliszi Nemzetközi Filmfesztivál

HATÁRSÁV
Gyenge Zsolt: A videonéző magányossága. Bill Viola: Csend

SOROZAT
Sándor Anna: Macondo utcáin a Netflix is megszeppen. Alex García López – Laura Mora: Száz év magány

KÖNYV
Gyöngyösi Lilla: A sorok között. Kránicz Bence: Láthatatlan emberek

KRITIKA
Pazár Sarolta: Mélységi mámor. Luc Besson: A nagy kékség
Pozsonyi Janka: Társasutazás a szülőség felé. Czira Sára – Nagy Eszter: Kabinnyomás
Vajda Judit: Kollaborálni, vízszintesen. Iveta Grófova: Emma és a halálfejes lepke
Klacsán Csaba: Tétre, helyre, befutóra. Will Smith: Utolsó befutók

FILMIO

MOZI

STREAMLINE MOZI

PAPÍRMOZI




Egy szám ára csak 980 Ft!
Előfizetéssel csak 900 Ft!




Cikkajánló
Molnár Gál Péter: Moll Flanders szépunokája (1993/01)

Josef „von” Sternberg: egy Svengali, akinek sikerült révbe juttatni fölfedezettjét, Trilby-t. Egy Pygmalion, akinek keze alól életre kél az istenek teremtménye. De vajon Marlene Dietrich csakugyan Sternberg Galatheája? Tagadhatatlanul az. Sternberg megálmodta Goethe Margitját, aki elbukása után Wedekind Luluja lesz egy kicsit. Pandora szelencéje csak annyira nyílik ki, hogy a nézők megnyissák érte pénztárcájukat.

Froelich Lolát, a Kék Angyal mulató vásott énekesnőjét meglehetősen sok elemzés érte az elmúlt 65 évben. Ez jelentette művészi kapcsolatuk kezdetét. Sternberg keze alatt, Sternberg elképzelései szerint, Sternberg rémképeit beteljesítve Marlene Dietrich lett a hollywoodi hetéra, a rontó szépség, a húsevő virág, az ellenállhatatlan vonzerő. A Paramount 1935-ben véget vet művészi viszonyuknak. A Nőstényördög (The Devil is a Woman) bukása után szétülteti a rendezőt és fölfedezettjét: a film megbukik a pénztárakban. Mára mégis ez együttműködésük legszebb mozidarabja. Sternberg elképzelése áthatja a film egészét: Lucien Ballard mellett a rendező áll a felvevőgép mögött. Ő hajol a kamera keresője fölé és ő világítja sejtelmesre Dietrich arcát. Sternberg meghatározza a látványt, amibe beilleszti Galatheáját: Hans Dreier díszlettervezővel fehérre festik egy erdőcske fáit, hogy a fehér lombok között kihajtató sevillai femme fatale látványa még meghökkentőbb legyen első megjelentekor. Sternberg összehajol a jelmeztervező Travis Bentonnal, olyan csipkékbe öltöztetni Marlene Dietrichet, féloldalas kalapokba, hajtornyokba és fésűszerkezetekbe bújtatni fejét, amik mind azt sugallják: elbillent a szimmetria törvénye, megcsúszott a belső harmónia, összezavarodott a világ, és a fuldokló barokk zsúfoltságban a merev szépségek között egyetlen élőlény mutatkozik csak valóságosnak, a Nő....

[tovább...]

 
Cikkek kommentjei
Szerző, cím, évfolyamlegfrissebb 
1. Melocco Miklós: Képhalmaz 1979/10 (1 komment)2020-02-08 18:50
2. Gelencsér Gábor: Psyché 2017/09 (1 komment)2019-01-08 22:46
3. Báron György: Poppy és Scottie autóba ül 2008/12 (1 komment)2018-08-31 09:01
4. Schubert Gusztáv: Mizz Bronti segít 1998/10 (1 komment)2018-07-15 18:09
5. Kelecsényi László: És akkor a Psota… 2016/05 (1 komment)2018-04-29 20:40