KEZDŐLAP KERESÉS LAPOZÓ FÓRUM LINKTÁR KAPCSOLAT IMPRESSZUM
 

GYORSKERESÉS:

  >>Bejelentkezés

RÉSZLETES KERESÉS

LAPOZÓ

HÍREK
ELŐFIZETÉS
GYIK/FAQ
ARCHÍVUM
FRISS SZÁM

BLOG

 








 P a r t n e r e i n k : 





 T á m o g a t ó k : 

NKA NFI MMA

Üdvözöljük a Filmvilág honlapján!

Friss számunkból – 2024/02
MAGYAR MŰHELY
Gelencsér Gábor: A kinematomágus. Máthé Tibor operatőr művészete
Szalai Györgyi: Személyes filmregény. Memoár-részlet
Kelecsényi László: Éljen a történet! Merengek a múltak ütemén – 6. rész
Szentistványi János: Hogyan lett Oláh Jancsiból Tárnok elvtárs. Szabó István: Álmodozások kora // Szörény Rezső: BUÉK!

BRIT KLASSZIKUSOK
Kiss Dalma: Borostyánkőbe zárt emlékezet. Terence Davies 1945 – 2023
Pauló-Varga Ákos: Szomszédunk a halálgyár. Jonathan Glazer: Érdekvédelmi terület
Varró Attila: Szerzői buborék. Yorgos Lanthimos: Szegény párák

KELET NYUGAT
Gyöngyösi Lilla: Az érzékek rögös útján. Új raj: Tran Anh Hung
Gelencsér Gábor: Tokió felett az ég. Wim Wenders: Tökéletes napok
Benke Attila: Hollywood golyózáporában. John Woo amerikai filmjei

KÉPREGÉNY-LEGENDÁK
Varga Zoltán: Metropolis, Krypton. Robert Venditti – Wilfredo Torres: Superman ’78

A MŰFAJOK HATÁRAI
Lichter Péter: Az üresség poézise. Matthias Müller és Christophe Girardet filmjei
Herczeg Zsófi: Az érzelmek hullámhosszán. A melodráma olvasatai

KRITIKA
Gerencsér Péter: A hatalomnélküliek hatalma? Prikler Mátyás: Hatalom
Aradi Nóra: Kisujjából kirázza. Sofia Coppola: Priscilla
Rudas Dóra: Kifüstölt belső démonok. Anna Hints: Smoke Sauna Sisterhood
Vajda Judit: Tiszta érzések. Oláh Kata: Keskeny út a boldogság felé
Huber Zoltán: Lejön Pestről a megváltó. Boross Martin: Nyersanyag

KÖNYV
Csantavéri Júlia: Eisenstein és a többiek. Bárdos Judit: Etűdök az olasz és az orosz filmről

FILMIO

MOZI

STREAMLINE MOZI

PAPÍRMOZI




Egy szám ára csak 680 Ft!
Előfizetéssel csak 600 Ft!




Cikkajánló
Spiró György: Kapreál (1996/02)

Ha van kapitalizmus, akkor kapitalista realizmusnak is léteznie kell, különösen, ha a kapitalizmus létező. A szocreál és a kapreál voltaképpen már akkor egyesült, amikor a húszas évek végén, a harmincas évek elején az amerikai népszerű zenés filmek mintájára alkották meg a Szovjetunióban kitűnő rendezésben, nagyszerű színészekkel azokat az operettfılmeket, amelyeket még ma is szívesen sugároznak az orosz és nem-orosz csatornákon, Dunajevszkij mindmáig halhatatlannak tűnik. (A mi Duna-tévénk műsorpolitikája szépen beleillik ebbe a sorba.) A termelési film, főképpen a termelési tévé-sorozat, az Egyesült Államok legnézettebb műfaja mostanában, legkitűnőbb darabja az ER címre hallgat. Az ER minden csütörtök este látható egy órán át az NBC csatornáján, George Clooney pedig, a sorozat egyik színésze, a legnépszerűbb színész az észak-amerikai földtekén, talk-show-k állandó vendége, új kaliforniai házáról többszáz millió amerikai beszél – a ház hatalmas, mint nemrég láthattuk, George egy jámbor bakkecskével lakja egyedül, mert nősülni, mint elmondta, élete végéig nem akar. George, a harmincnégy éves markáns arcélű mai amerikai férfiideál beleszületett a show-bizniszbe, apukája népszerű talk-show házigazda volt évtizedeken át, de fia nézettsége – amiben ma a művészet súlyát latolják – már rég felülmúlja az övét. Az ER tavaly minden létező díjat megkapott, jogosan....

[tovább...]

 
Cikkek kommentjei
Szerző, cím, évfolyamlegfrissebb 
1. Melocco Miklós: Képhalmaz 1979/10 (1 komment)2020-02-08 18:50
2. Gelencsér Gábor: Psyché 2017/09 (1 komment)2019-01-08 22:46
3. Báron György: Poppy és Scottie autóba ül 2008/12 (1 komment)2018-08-31 09:01
4. Schubert Gusztáv: Mizz Bronti segít 1998/10 (1 komment)2018-07-15 18:09
5. Kelecsényi László: És akkor a Psota… 2016/05 (1 komment)2018-04-29 20:40