|
Üdvözöljük a Filmvilág honlapján!
Friss számunkból 2024/10 |
MAGYAR MŰHELY
Gelencsér Gábor: Látástól vakulásig. Egy nap-dramaturgia a magyar filmben
Kovács Kata: Együtt mentek. Szilágyi Zsófia: Január 2.
Kiss Dalma: „A hétköznapi hülyeségeket bámuljuk”. Beszélgetés Szilágyi Zsófiával
Pethő Réka: Szembenézés önmagunkkal. Hajdu Szabolcs: Egy százalék indián
NŐI TEST / TRAUMA
Varró Attila: Test, kép, zavar. Kozmetikai rémfilmek
Buzsik Krisztina: Szépség és Szörny. Bakfis-horror
Babos Anna: Lenyúzott bőr, felöltött maszk. Kórházi dokumentumfilmek
Rudas Dóra: Ettelek volna meg. Új Raj: Magnus Von Horn
ALVILÁGI ANTIHŐSÖK
Greff András: Jól állt nekik a Halál. A Túlvilági antihősök
Varga Zoltán: Két esküvő, egy temetés. Tim Burton: Beetlejuice, Beetlejuice
Baski Sándor: Ugyanaz a pokol. Todd Phillips: Joker: Kétszemélyes téboly
Paulo-Varga Ákos: Mi az ára a nagy műnek? Francis Ford Coppola: Megalopolisz
Havassy Gergely: Lépen át a láb közé. Bohócrém-filmek
NEKROLÓG
Ádám Péter: Az utolsó szamuráj. Alain Delon 1935-2024
A MŰFAJ MESTEREI
Varga Zoltán: A kaleidoszkóp-szemű rendező. Roger Corman – 1926-2024
KÖNYV
Kránicz Bence: Akitől az ördög rendelt filmet. Daniel Kehlmann: Mozgókép
FESZTIVÁL
Baski Sándor: Erósz és Thanatosz meséi. Velence 2024
Buzsik Krisztina: Embernek maradni. 20. Cinefest Filmfesztivál
Szemlevaló: Válogatás a Sehenswert programjából
KÉPREGÉNYLEGENDÁK
Dunai Tamás: Egérköpenybe burkolt humanizmus. David Petersen: Egérőrség
HATÁRSÁV
Kránicz Bence: Bamun királyától Dél-Afrika szuperhőseiig. Kubuni: Afrikai képregénykiállítás
SOROZAT
Kiss Dalma: Féligazságok. Alfonso Cuarón: Cáfolat
KRITIKA
Vajda Judit: Rend a lelketlensége. Szimler Bálint: Fekete pont
Vincze Teréz: A természet mondja el. Ryosuke Hamaguchi: A gonosz nem létezik
Keller Mirella: A természetben az ember. Beszélgetés Ryosuke Hamaguchival
Árva Márton: Kérdezz-felelek. Alain Gomis: Rewind & Play
FILMIO
MOZI
STREAMLINE MOZI
PAPÍRMOZI
Egy szám ára csak 980 Ft!
Előfizetéssel csak 900 Ft!
|
|
Cikkajánló |
Déri Zsolt: D’Artagnan lánya (1996/02)
Bertrand Tavernier érdemei számosak. Kiváló filmtörténész, akinek nem derogált, hogy Az amerikai mozi harmic éve című alapművét két évtized elteltével Az amerikai mozi ötven éve cím alatt naprakészre bővítse. Olyan míves filmek rendezője, mint a Halál egyenes adásban vagy a Vidéki vasárnap. A Coup de torchon gyarmati krimijében elsőrangú fekete humorról tett tanúbizonyságot, a Béatrice passiója középkori drámájában pedig élete legjobb szerepét bízta a más rendezők által leginkább csak csodaszép díszletként használt Julie Delpyre. Ötven felett dupla sebességre kapcsolt a mester, az elmúlt két év alatt három filmet forgatott: kettő közülük – a drogzsarukat bemutató L 627 és a tizenéves gyilkosokról szóló A csalétek – kemény, kegyetlen, realista vádirat, a D’Artagnan lánya ellenben habkönnyű, önironikus muri. Leginkább azoknak ajánlható, akiknek csak homályosan rémlik A három testőr, így arra sem emlékeznek, hogy a gonosz Milady cselszövése folytán a kis Constance elhalálozott, mielőtt még bárminemű gyermeket szülhetett volna D’Artagnannak. Aki csak a Walt Disney-stúdió legutóbbi infantilis adaptációját látta, már meg sem hökken, ott az éppen Julie Delpy által megtestesített díszlet-Constance ugyanis életben maradt.... [tovább...]
|
|
|