|
Üdvözöljük a Filmvilág honlapján!
Friss számunkból 2024/11 |
DOKUMENTUM-VERZIÓK
Almási Tamás: Bevezető. A dokumentumfilm helyzete
Körkérdés dokumentumfilm jövőjéről
Horányi Péter: Filmezni minden áron. Szubjektív realizmus a kortárs dokumentumfilmben
Kovács Kata: Melyik erősebb, a sors vagy az akarat? Mikulán Dávid – Révész Bálint: KIX
Tizenkét életkép (Válogatás a 21. Verzió Filmfesztivál kínálatából)
AMERIKAI VALÓSÁG
Baski Sándor: Ember a politikai állatban. Ali Abbas: The Apprentice – A Trump-sztori
Pozsonyi Janka: Mesterségük a szex. Sean Baker kortárs Amerikája
Huszár András: „Az amerikai álom, bármit is jelent most”. Beszélgetés Sean Bakerrel
Nagy V. Gergő: Goromba balett. Évforduló: A texasi láncfűrészes mészárlás
KÉTARCÚ SZERZŐK
Kovács Kata: Bűnösök és áldozatok. Dobray György filmjei
Varró Attila: Par excellence abszurd. Quentin Dupieux metafilmjei
Herczeg Zsófia: Piknik előtt. Peter Weir rövidfilmjei
ELFELJTETT ŐSÖK ÁRNYAI
Szabó Ádám: Kívánjuk a cenzúra eltörlését. Pere Portabella
FESZTIVÁL
Huber Zoltán: A közönség kegyei. Toronto
Navarrai Mészáros Márton: Mérhetetlen energia. San Sebastian
KÉPREGÉNYLEGENDÁK
Birkás Péter: Megint alakot váltottak. Daniel Warren Johnson: Transformers
KÖNYV
Havassy Gergely: Fallal a fejnek. Pólik József: Vetített démon
HATÁRSÁV
Kiss Dalma: A gép saját lelket választ. Lichter Péter – Nemes Z. Márió: The Grey Machine
KRITIKA
Schreiber András: Nyitott szívműtét. Matthias Glasner: Haldoklás, de komédia
Huber Zoltán: A képek ára. Ellen Kuras: Lee
Fekete Tamás: Kísérleti szerelem. Vincent Gallo: Buffalo 66
FILMIO
MOZI
STREAMLINE MOZI
PAPÍRMOZI
Egy szám ára csak 980 Ft!
Előfizetéssel csak 900 Ft!
|
|
Cikkajánló |
Szilágyi Ákos: Stalker halott (1996/04)
Ötvenéves korában Moszkvában meghalt Alekszandr Leonyidovics Kajdanovszkij, orosz filmszínész és filmrendező, akit Tarkovszkij Stalkerének címszerepében ismert meg a világ. Utolsó filmszerepében – a mozi centenáriumára készült és a berlini filmfesztiválon most bemutatott orosz film, A vonat érkezése egyik etűdjében – végsőkig megkeseredett, a kétségbeesésig hitetlen filmrendezőt játszik, mintha saját rendezői sorsát játszaná át Alekszandr Hvan Exercise című filmdarabjába. Alekszandr Kajdanovszkij ugyanis a „kétségbeesés betegségébe” halt bele, akárcsak példaképe és mestere, Tarkovszkij tíz évvel korábban. Abba a kétségbeesésbe, amely a film végén Stalkeren vesz erőt, mikor erőfeszítésének hiábavalóságán elkeseredve a saját hivatásába és elhivatottságába vetett hitét is elveszíti...... [tovább...]
|
|
|