KEZDŐLAP KERESÉS LAPOZÓ FÓRUM LINKTÁR KAPCSOLAT IMPRESSZUM
 

GYORSKERESÉS:

  >>Bejelentkezés

RÉSZLETES KERESÉS

LAPOZÓ

HÍREK
ELŐFIZETÉS
GYIK/FAQ
ARCHÍVUM
FRISS SZÁM

BLOG

 








 P a r t n e r e i n k : 





 T á m o g a t ó k : 

NKA

Üdvözöljük a Filmvilág honlapján!

Friss számunkból – 2022/06
MAGYAR MŰHELY
Gelencsér Gábor: Óhullám. A Magyar Nemzeti Filmalap 2011-2019
Murai András: Gyomorgörcs és puncstorta. Ügynökfilmek a Kádár-korszakról
Rudolf Dániel: Áldozathozatal. Beszélgetés Zsigmond Dezsővel
Kelecsényi László: Pisti a filmgyárban. Örkény-adaptációk
Huber Zoltán: Követni a formát. Beszélgetés Sophy Romvarival

NŐI TESTEK
Forgács Nóra Kinga: Anyanyelv. Női reprodukciós horrorfilmek
Bartal Dóra: Mintha orvos írta volna fel. Autoerotika a sorozatokban
Varró Attila: A vágy tüze. Szörnylányok és rémapák
Kovács Kata: Semlegesítsd a belső pandádat. Domee Shi: Pirul a panda

LENGYEL VILÁGOK
Fekete Tamás: Dubaji lányok, lengyel nők. Új raj: Maria Sadowska
Szíjártó Imre: Csodás életek. Lengyel hétköznapfilmek
Varga Zoltán: Összefüggések pókhálója. Gombrowicz és Żuławski

KÉPREGÉNY-LEGENDÁK
Lovas Anna: Olasz macsók. Lynda Barry: One! Hundred! Demons!

AMERIKAI ÁLMOK
Géczi Zoltán: Techno-Messiások. Amerikai startup sorozatok és filmek
Orosdy Dániel: Összebilincselve. Sidney Poitier 1927-2022

FESZTIVÁL
Boronyák Rita: Idegen akcentusok találkozása. Toulouse: Cinélatino

TÉVÉFILM
Schubert Gusztáv: Családi kalitka. Paczolay Béla: Pacsirta
Kolozsi László: Frigye nem lett sikeres. Tóth Tamás: Frici és Aranka
Pethő Réka: Ez nem cég, hanem színház? Madarász Isti: Ecc-pecc

KRITIKA
Barotányi Zoltán: A halászlé és a tenger. Pálinkás Norbert: Katinka
Huber Zoltán: Hamlet, a barbár. Robert Eggers: Az Északi
Varró Attila: Nickelodeon. Tom Gormican: A gigantikus tehetség elviselhetetlen súlya

MOZI

STREAMLINE MOZI

PAPÍRMOZI




Egy szám ára csak 490 Ft!
Előfizetéssel csak 395 Ft!




Cikkajánló
Dániel Ferenc: Visszhangtalanul (1994/01)

Igaz, hogy hatan ülünk a Toldi mozi nézőterén, mégis azon álmélkodom, hogy a film, az igazi film mekkora távolságokat képes áthidalni. Én, itt Budapesten a tökéletes hermeneutika állapotában vagyok: műveletlenségem következtében semmit sem tudok a Léolo francia-kanadai rendezőjéről, Jean-Claude Lauzon-ról, mégis elvarázsol a távoli északi ember tehetsége, különös európaisága, az örök Dél utáni olthatatlan sóvárgása. Quebec mégiscsak messzebb van Taorminától; a mi Huszárik Zoltánunk is odavágyott, a kanadai számára mintha az örök megváltás helye volna. Ennél több is: északi identitásának tagadása s önkényes eredetének kijelölt származáshelye. „Léolo” –beszélő név. Koraérett gyereket, fiút, kiskamaszt jelöl, a film hősét, akinek rögeszmésen kell küzdenie családjában, környezetében a megnevezésért is. Mert Leo familiáris dagonyába taposható, zaftos szeretettel alja-prolilétezésre nevelhető, azaz, deformálható; míg Léoloként álmodozva, képzelegve talán van némi esélye a szabadulásnak, a kitörésnek....

[tovább...]

 
Cikkek kommentjei
Szerző, cím, évfolyamlegfrissebb 
1. Melocco Miklós: Képhalmaz 1979/10 (1 komment)2020-02-08 18:50
2. Gelencsér Gábor: Psyché 2017/09 (1 komment)2019-01-08 22:46
3. Báron György: Poppy és Scottie autóba ül 2008/12 (1 komment)2018-08-31 09:01
4. Schubert Gusztáv: Mizz Bronti segít 1998/10 (1 komment)2018-07-15 18:09
5. Kelecsényi László: És akkor a Psota… 2016/05 (1 komment)2018-04-29 20:40