KEZDŐLAP KERESÉS LAPOZÓ FÓRUM LINKTÁR KAPCSOLAT IMPRESSZUM
 

GYORSKERESÉS:

  >>Bejelentkezés

RÉSZLETES KERESÉS

LAPOZÓ

HÍREK
ELŐFIZETÉS
GYIK/FAQ
ARCHÍVUM
FRISS SZÁM

BLOG

 








 P a r t n e r e i n k : 





 T á m o g a t ó k : 

NKA NFI PKU MKA MMA

Üdvözöljük a Filmvilág honlapján!

Friss számunkból – 2025/06

MAGYAR MOZIK
Gelencsér Gábor: Mesél a mozi. Film a (magyar) filmben
Fekete Tamás: A vetítőgépek lázadása. Mozigépészek a filmvásznon
Cinema Paradiso, Filmvilág (A szerkesztők moziélményei)
Antal Nimród: A mozi a templomod

AZ IDŐ SODRÁBAN
Czirják Pál: Szabadságot adni a nézőnek. Miguel Gomes: Grand Tour
Stőhr Lóránt: Dzsungelmélyi találkozások. Apichatpong Weerasethakul dzsungelfilmjei
Keller Mirella: Lassú napok. A slow cinema két arca
Markója Csilla: Az aréna méretű golyók. Cinema Niche: Albert Serra: Afternoons of Solitude

MESÉK FELNŐTTEKNEK
Havassy Gergely: Műfajképlettár a rémlomgyárhoz. A Végső állomás-filmek fejlődéstana
Sándor Anna: Hol szorít az üvegcipő. Hamupipőke-mesék
Klág Dávid: Hosszú hétvége. Trey Edward Shults: Hurry Up Tomorrow

FESZTIVÁL
Vincze Teréz: Felejthető mesterművek. 26. Jeonju Nemzetközi Filmfesztivál
Buzsik Krisztina: Szorongok, tehát vagyok. 17. Kecskeméti Animációs Film Fesztivál
Varga Zoltán: Negyven szál gyertya. Beszélgetés Mikulás Ferenccel
Mozgókép-szemle

FILMMÚLT
Ádám Péter: Gyilkos vágyak. Truffaut és a téboly
Kovács Marcell: Megtörtént események alapján. Yves Boisset 1939-2025

FILM/REGÉNY
Varró Attila: Búbánat, szép arc. Jó reggelt, búbánat!-filmek

SOROZAT
Greff András: Galaktikus lobogónkat fényes szelek fújják. Tony Gilroy: Andor

FILM/ZENE
Déri Zsolt: Fekete üstökös. Sly Lives! aka The Burden Of Black Genius

KRITIKA
Kiss Dalma: A kanadai, aki dombra ment fel és hegyről jött le. Sophie Deraspe: Pásztorok
Rudas Dóra: Tárgytalanná váló tárgyiasítás. Gia Coppola: Az utolsó táncosnő
Polák Zsóka: Prága hollywoodi tavasza. Jiří Mádl: Rádió
Vajda Judit: Aki a pokolra kíván jutni. Banai Tibor Péter: Purgatórium
Kolozsi László: Helyek történetekkel. Csizmadia Attila – Sipos Bence – Molvay Norbert: Romokból

FILMIO
MOZI
STREAMLINE MOZI
PAPÍRMOZI




Egy szám ára csak 980 Ft!
Előfizetéssel csak 900 Ft!




Cikkajánló
Ardai Zoltán: Lagerfeld megússza (1996/05)

Az amerikai középfajú mozi alap szabályzata szerint ha egy film jelenet Moszkvában játszódik, a szereplők a Vörös téren vagy legalábbis a tér környékén tartoznak bonyolítani ügyeiket, ha pedig a cselekmény Párizsba siklik át, ezt kizárólag a marsmezei vastorony látványával szabad jelezni, máskülönben nyilván megismétlődne Pearl Harbor. Szép a művészi nyugtalanság is a maga helyén, mondjuk Norköpingben, valamint a divatmozgásoknak is megvan a maguk izgalma, de hová lennénk, ha nem szabnánk határt a bohémitásoknak? Sarkalatos elvek dolgában engedménynek nincs helye. Még nem veszett ki a világból az ókori Kelet udvari zenemestereinek komolysága: ma tengerentúli producerek őrzik. Becsüljétek meg őket, kik túléltek annyi vészt, megtörték a kótyagos európai film valahai nagy offenzíváját, és napjainkra már rezervátumba szorították a volt világfelforgatót. Hogy akkoriban mi zajlott, azt elmondani is rettenetes. Ezért tekintsünk csak egy enyhébb esetet: bizonyos Szabó István, 1970-es Szerelmesfilmje végén orv párizsi képeket mutatott hirtelen, a város vonzerejét furcsábban, egyben felfokozottabban merészelve érzékeltetni, mint maga a Gene Kellyvel karöltött Vincente Minnelli. Csupán néhány ablakot és háztetőt, meg autók, járókelők és galambok mozgását lehetett látni, és csupán néhány pillanatig, egy pályaudvari csarnok széléről. Az oldalvást-Párizs tűnt fel, galád közvetlenséggel. Ez a rendellenes eljárás talán jószándékból fakadt, de objektíve a destrukció malmára hajtotta a vizet, részessége nem vitatható abban a huzamos aláásási kísérletben, amely a filmes világrend oszlopai ellen irányult. Szabó 1981-es Mephistójában aztán fellélegezve üdvözölhettük a párizsi szín Tour Eiffel-snittjét; egyike volt ez a mindenünnét egybecsengő jelzéseknek: a vész elvonult, nem lehet már tévedés. A Mephisto nem ezért kapott Oscart, de az ominózus totálkép feltétel volt....

[tovább...]

 
Cikkek kommentjei
Szerző, cím, évfolyamlegfrissebb 
1. Melocco Miklós: Képhalmaz 1979/10 (1 komment)2020-02-08 18:50
2. Gelencsér Gábor: Psyché 2017/09 (1 komment)2019-01-08 22:46
3. Báron György: Poppy és Scottie autóba ül 2008/12 (1 komment)2018-08-31 09:01
4. Schubert Gusztáv: Mizz Bronti segít 1998/10 (1 komment)2018-07-15 18:09
5. Kelecsényi László: És akkor a Psota… 2016/05 (1 komment)2018-04-29 20:40