|
Üdvözöljük a Filmvilág honlapján!
Friss számunkból 2024/11 |
DOKUMENTUM-VERZIÓK
Almási Tamás: Bevezető. A dokumentumfilm helyzete
Körkérdés dokumentumfilm jövőjéről
Horányi Péter: Filmezni minden áron. Szubjektív realizmus a kortárs dokumentumfilmben
Kovács Kata: Melyik erősebb, a sors vagy az akarat? Mikulán Dávid – Révész Bálint: KIX
Tizenkét életkép (Válogatás a 21. Verzió Filmfesztivál kínálatából)
AMERIKAI VALÓSÁG
Baski Sándor: Ember a politikai állatban. Ali Abbas: The Apprentice – A Trump-sztori
Pozsonyi Janka: Mesterségük a szex. Sean Baker kortárs Amerikája
Huszár András: „Az amerikai álom, bármit is jelent most”. Beszélgetés Sean Bakerrel
Nagy V. Gergő: Goromba balett. Évforduló: A texasi láncfűrészes mészárlás
KÉTARCÚ SZERZŐK
Kovács Kata: Bűnösök és áldozatok. Dobray György filmjei
Varró Attila: Par excellence abszurd. Quentin Dupieux metafilmjei
Herczeg Zsófia: Piknik előtt. Peter Weir rövidfilmjei
ELFELJTETT ŐSÖK ÁRNYAI
Szabó Ádám: Kívánjuk a cenzúra eltörlését. Pere Portabella
FESZTIVÁL
Huber Zoltán: A közönség kegyei. Toronto
Navarrai Mészáros Márton: Mérhetetlen energia. San Sebastian
KÉPREGÉNYLEGENDÁK
Birkás Péter: Megint alakot váltottak. Daniel Warren Johnson: Transformers
KÖNYV
Havassy Gergely: Fallal a fejnek. Pólik József: Vetített démon
HATÁRSÁV
Kiss Dalma: A gép saját lelket választ. Lichter Péter – Nemes Z. Márió: The Grey Machine
KRITIKA
Schreiber András: Nyitott szívműtét. Matthias Glasner: Haldoklás, de komédia
Huber Zoltán: A képek ára. Ellen Kuras: Lee
Fekete Tamás: Kísérleti szerelem. Vincent Gallo: Buffalo 66
FILMIO
MOZI
STREAMLINE MOZI
PAPÍRMOZI
Egy szám ára csak 980 Ft!
Előfizetéssel csak 900 Ft!
|
|
Cikkajánló |
Bérczes László: Retusálás nélkül (1996/01)
Te is így végzed! – mennydörögte felém méteres távolságból Zala Márk, miközben semmibe nézve támasztotta a szolnoki színészklub pultját. Felém, de nem éppen nekem címezte ő ezt, nem is ismert (fel) engem. Én sem ismertem fel őt korábban, amikor hosszú idő után újra színpadon láttam. Őt, a Zolnay-filmek egyik állandó hősét, azt a filmekben még főiskolás, simaképű, tétova kamaszt. Megváltozott, megdolgozta őt a roncsoló, önpusztító idő. („Nagyon megváltozott” – mondja Platonovnak döbbenten Szofja – igazi Csehov-hőssé érett végül Zala Márk, de Csehovot, azt hiszem soha nem játszott. Nem is igen tehette, e mennydörgő mondat után pár nappal holtan találták a színészházban.) Csak úgy kiáltott egyet, ivott valamit, persze, aztán állt még ott egy darabig. Hát igen, így vagy úgy végezzük, végeredményében ugyanígy. Életünk és halálunk képlete lényegileg azonos. A kicsi különbségek, az árnyalatok az idő/tér megfelelő távolságából szemlélődő megfigyelő szempontjából elhanyagolhatóak. Így aztán a megfigyelt személy akár elhanyagolható. Most például nem is Zala Márkról lenne szó. Az ő élete–halála apropó, amikor más halt meg, egy másik ember: Zolnay Pál.... [tovább...]
|
|
|