KEZDŐLAP KERESÉS LAPOZÓ FÓRUM LINKTÁR KAPCSOLAT IMPRESSZUM
 

GYORSKERESÉS:

  >>Bejelentkezés

RÉSZLETES KERESÉS

LAPOZÓ

HÍREK
ELŐFIZETÉS
GYIK/FAQ
ARCHÍVUM
FRISS SZÁM

BLOG

 








 P a r t n e r e i n k : 





 T á m o g a t ó k : 

NKA

Üdvözöljük a Filmvilág honlapján!

Friss számunkból – 2020/08

MAGYAR MŰHELY
Szilágyi Ákos: „Túl nagy szavakat ne! ” Létay Veráról
Kovács Bálint: A rendszerből törölve. Hol vannak a magyar filmek a kamaszlányokról?
Schubert Gusztáv: Tékozló fiúk és lányok. Beszélgetés Dombrovszky Lindával
Parádi Orsolya: Mossa kezeit. Dombrovszky Linda: Pilátus

FILMTÖRTÉNET NŐNEMBEN
Schreiber András: Mégis, kinek az egyenjogúsága. Margarethe von Trotta és a német nőmozgalom
Vincze Teréz: Filmiskola kizárólag női oktatókkal. Mark Cousins: Women Make Film
Kelecsényi László: BB avagy az ellopott tükörkép. Egyfelvonásos

NŐI KÉPEK
Pethő Réka: Értékrend és hatalom Gileádban. Margaret Atwood: A szolgálólány meséje
Herczeg Zsófia: Nők útjai a megváltásig. Animáció nőnemben
Kovács Kata: Közös sebek. Képregény-legendák: Alison Bechdel: Fun Home

ÚJ RAJ
Jordi Leila: Mágikus neorealizmus. Alice Rohrwacher
Pernecker Dávid: Boldog, hogy itt lehet. Tig Notaro

NEMEK HARCA
Varró Attila: Rémálmok csapdájában. Női bűnfilmek – 1. rész
Roboz Gábor: Kétes elégtétel. Ausztrál bosszúfilmek
Déri Zsolt: Problémás csajok. Női punkfilmek Amerikából

KÖNYV
Schubert Gusztáv: „Eredeti példány”. Bódy Gábor: Egybegyűjtött filmművészeti írások 2.

TELEVÍZIÓ
Alföldi Nóra: A női lét elviselhetetlen könnyűsége Dahvi Waller: Mrs. America
A bűn vonzereje Az HBO „true crime” dokumentumfilmjei

KRITIKA
Margitházi Beja: Termodinamika, szabályok nélkül. Pablo Larraín: Ema
Vajda Judit: A Pásztor az én uram. Małgorzata Szumowska: A másik bárány

STREAMLINE MOZI
Kálovics Dalma: Macska/lány. Junichi Sato – Tomotaka Shibayama: Muge

MOZI

DVD

PAPÍRMOZI




Egy szám ára csak 490 Ft!
Előfizetéssel csak 395 Ft!




Cikkajánló
Nagy Gergely: Marhakonzerv akció (1992/02)

Az első öt percben egy autós üldözés tébolyában nyüzsögnek a 70-es évekbeli Fordok Bogota utcáin. Nyüzsögnek az ötletek is: felborul a piaci stand, ömlik a narancs, szétesik az utcai színpad az énekes alatt, kirakatok, üzletek törtek darabokra a flúgos futamban, a csúcsponton pedig elszabadul kétszáz focilabda. De ez csak öt perc a főcím előtt. Aztán mintha egy másik filmet látnánk, ötletek, izgalmak nélküli erőlködés következik. A színhely immár a díszlet-Párizs, sztori helyett talk show-t kapunk, csak beszélnek kalandról, szexről. Az antikémfilm ostoba figurái autón száguldoznak egy kolumbiai kisfőnök elfogása ürügyén – ezt néha felemlítik, hogy el ne felejtsük. Egy valami marad tehát: az autók. Citroënek. A jó szponzor minden típust belezsúfoltatott a filmbe, mely most már arról szól, mit bír ki egy BX 16-os. Keveset; a rossz rendezőnek mégis egy órájába kerül tönkretennie. A vetélytársa, a Renault, mindezt alig egy perc alatt elintézte szellemes tévéreklámjában, melyben egy féltékeny nő rongálja meg az autót és borítja ki a férjét. A BX-nek tehát befellegzett, jöhet az új típus, az XM – ez a Marhakonzerv akció zanzája – s a pipogya főhős meg is kapja a guruló csodát....

[tovább...]

 
Cikkek kommentjei
Szerző, cím, évfolyamlegfrissebb 
1. Melocco Miklós: Képhalmaz 1979/10 (1 komment)2020-02-08 19:50
2. Gelencsér Gábor: Psyché 2017/09 (1 komment)2019-01-08 23:46
3. Báron György: Poppy és Scottie autóba ül 2008/12 (1 komment)2018-08-31 11:01
4. Schubert Gusztáv: Mizz Bronti segít 1998/10 (1 komment)2018-07-15 20:09
5. Kelecsényi László: És akkor a Psota… 2016/05 (1 komment)2018-04-29 22:40