|
Üdvözöljük a Filmvilág honlapján!
Friss számunkból 2025/06 |
MAGYAR MOZIK
Gelencsér Gábor: Mesél a mozi. Film a (magyar) filmben
Fekete Tamás: A vetítőgépek lázadása. Mozigépészek a filmvásznon
Cinema Paradiso, Filmvilág (A szerkesztők moziélményei)
Antal Nimród: A mozi a templomod
AZ IDŐ SODRÁBAN
Czirják Pál: Szabadságot adni a nézőnek. Miguel Gomes: Grand Tour
Stőhr Lóránt: Dzsungelmélyi találkozások. Apichatpong Weerasethakul dzsungelfilmjei
Keller Mirella: Lassú napok. A slow cinema két arca
Markója Csilla: Az aréna méretű golyók. Cinema Niche: Albert Serra: Afternoons of Solitude
MESÉK FELNŐTTEKNEK
Havassy Gergely: Műfajképlettár a rémlomgyárhoz. A Végső állomás-filmek fejlődéstana
Sándor Anna: Hol szorít az üvegcipő. Hamupipőke-mesék
Klág Dávid: Hosszú hétvége. Trey Edward Shults: Hurry Up Tomorrow
FESZTIVÁL
Vincze Teréz: Felejthető mesterművek. 26. Jeonju Nemzetközi Filmfesztivál
Buzsik Krisztina: Szorongok, tehát vagyok. 17. Kecskeméti Animációs Film Fesztivál
Varga Zoltán: Negyven szál gyertya. Beszélgetés Mikulás Ferenccel
Mozgókép-szemle
FILMMÚLT
Ádám Péter: Gyilkos vágyak. Truffaut és a téboly
Kovács Marcell: Megtörtént események alapján. Yves Boisset 1939-2025
FILM/REGÉNY
Varró Attila: Búbánat, szép arc. Jó reggelt, búbánat!-filmek
SOROZAT
Greff András: Galaktikus lobogónkat fényes szelek fújják. Tony Gilroy: Andor
FILM/ZENE
Déri Zsolt: Fekete üstökös. Sly Lives! aka The Burden Of Black Genius
KRITIKA
Kiss Dalma: A kanadai, aki dombra ment fel és hegyről jött le. Sophie Deraspe: Pásztorok
Rudas Dóra: Tárgytalanná váló tárgyiasítás. Gia Coppola: Az utolsó táncosnő
Polák Zsóka: Prága hollywoodi tavasza. Jiří Mádl: Rádió
Vajda Judit: Aki a pokolra kíván jutni. Banai Tibor Péter: Purgatórium
Kolozsi László: Helyek történetekkel. Csizmadia Attila – Sipos Bence – Molvay Norbert: Romokból
FILMIO
MOZI
STREAMLINE MOZI
PAPÍRMOZI
Egy szám ára csak 980 Ft!
Előfizetéssel csak 900 Ft!
|
 |
Cikkajánló |
Békés Pál: Visszakézből (1992/02)
Manapság oly kevés lehetőséggel gazdálkodhat egy-egy akció-krimi kevercs, ha igazán meg akarja lepni nézőit. A meglepetés jobbára az öldöklés-tudomány újabb eredményeinek bemutatására korlátozódik. Ilyenkor egy-egy pillanatra felvillan az a játékos szellem, mely naggyá tette az embert. A Ricochet bővelkedik az ilyen tündökletes pillanatokban; például amikor az őrült gyilkos szökik a börtönből, s nyitány gyanánt előkap egy kis izét, rászegezi a szemközt ülőre, a kis izéből kiröppen egy másik kis izé, és sutty, homlokon be, tarkón ki. Hátul a falon velő. Ez azért szellemes. Ki hinné, hogy ilyen ügyes szerkezeteket lehet barkácsolni az amerikai börtönökben. (Ide vezet a liberalizmus!) Az őrült gyilkos társai is igyekeznek felnőni a feladathoz: az egyik hosszában fölfűrészel egy őrt, a másik egy Black and Deckerrel fúrja ádámcsutkán áldozatát. Valóságos kis do-it-yourself oktatófilm, az öldöklésügyi videómagazin barkácsrovata.... [tovább...]
|
|
 |