KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1988/augusztus
• Székely Gabriella: Az arany ára Beszélgetés Bereményi Gézával
• Koltai Tamás: Házasság magyar módra A menyasszony gyönyörű volt
• Koltai Ágnes: Hallgat a mély A Balázs Béla Stúdióról
• Forgách Péter: Epizódok M. F. tanár úr életéből Részletek Forgách Péter Mérei ferenc-portréfilmjéből
• Böszörményi Géza: Rémálom és valóság Woody Allen stílusában
• Kovács István: Eltékozolt történelem Beszélgetés Janusz Zaorskival
• Zaorski Janusz: Eltékozolt történelem Beszélgetés Janusz Zaorskival
A FILMVILÁG MOZIJA
• Bikácsy Gergely: A halál munkában Mentse, aki tudja (az életét)

• Klaniczay Gábor: David Bowie a filmvásznon
LÁTTUK MÉG
• Szemadám György: Madárka
• Nagy Zsolt: Szökevényvonat
• Gáti Péter: Az ördög jobb és bal keze
• Báron György: Váratlan szerelem
• Schreiber László: Hajsza szárazon és vizen
• Kabai József: Az aranylánc

• Révész László: Videoművészet – a videotechnika csukamájolaja

             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Nekrológ

1926–2011

Andrew Laszlo

Orosdy Dániel

 

A pápai születésű László András 1947-ben fotósként kezdte újvilági karrierjét. Gregory Sandor (Nővérek, Two-Lane Backtop, Ride in the Whirlwind) és a névrokon Ernest Laszlo (Airport, Aki szelet vet, Bolondok hajója) mellett a kevésbé sztárolt, de kivételes tehetségű magyar származású operatőrök közé tartozott.

Leghíresebb munkái a Rambo-széria első és a Star Trek ötödik része, a Joe Dante rendezte Vérbeli hajsza, a Sógun című mini-sorozat, de dolgozott Új-Hollywood nagyságainak olyan korai munkáin is, mint a Razzia Minsky bárjában (William Friedkin) és a Te már nagy kisfiú vagy (Francis Ford Coppola).

Széles spektrumon mozgott: a vígjáték-specialista Arthur Hiller mellett (Vidékiek New Yorkban) számíthatott rá a horrorista Tobe Hooper (The Funhouse) vagy akár Walter Hill is, akivel három remek akciófilmet készített (A harcosok, A lápvidék harcosai, Ha eljönnek a Bomberek). Utóbbi különlegessége, hogy a főleg utcákon és tereken játszódó, nem mellesleg lélegzetelállító vizuális világú cselekményt túlnyomórészt stúdióban rögzítették.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/12 02-02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10884