KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
   2006/október
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• (X) : A Cinetel Kft. őszi DVD megjelenései
• (X) : Katapult Szinopszis Pályázat
• N. N.: Hibaigazítás

• Radnóti Sándor: Határesetek 56-os filmek
• Dániel Ferenc: Hiánymozi 1956 képmásai
• Báron György: Az ötödik negyed A szabadság vihara
• Hungler Tímea: A harangöntés titka Beszélgetés Szilágyi Andorral
• Vágvölgyi B. András: Fehér paraszt Shohei Imamura
• Karátson Gábor: Mi történt valójában a hegyen? A Narayama balladája
• Fábry Sándor: Celluloid álmok bubusoknak Takeshis’
• Takács Ferenc: „Mi magunk” IRA-filmek
• Muhi Klára: Komoly, komoly világ Reggeli a Plútón
• Schubert Gusztáv: Toronyiránt 9/11 filmjei
• Hirsch Tibor: Amerika: zárva vagyunk World Trade Center
• Herpai Gergely: Sötét bábu Pixelterroristák
• Szabó Tamás: Okok, jelek, dolgok Shyamalan titokzatos világa
• Varró Attila: Az örök trónkövetelő A Stroheim-háromszög
KÖNYV
• Bikácsy Gergely: A képzelet tábornoka Tullio Kezich: Federico
TELEVÍZÓ
• Reményi József Tamás: Fővárosa Arad Magyar plazma
KRITIKA
• Zoltán Gábor: Takargatott testek Férfiakt
LÁTTUK MÉG
• Varró Attila: Miami Vice
• Kassai János: Románc és cigaretta
• Vajda Judit: Cseh Álom
• Pápai Zsolt: Sírugrók
• Herpai Gergely: Kárhozott szeretők
• Köves Gábor: Az ördög Pradát visel
• Vajda Judit: A parkolás művészete
DVD
• Varró Attila: Erőszakos zsaru
• Tosoki Gyula: Kőkemény Minnesota
• Vincze Teréz: Mátkaság és legényélet
• Pápai Zsolt: Véres sikátor

             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Gyűlölöm a színészeket

Tamás Amaryllis

Gérard Krawczyk első nagyjátékfilmje igazi bohóctréfa, önmagán gúnyolódó clown-trükk. És tiszteletteljes fintor is az amerikai filmművészet halhatatlan különcei előtt, akárcsak két korábbi rövidfilmje, A megmagyarázhatatlan fogalom (The Subtile Concept) és az Éjszakai gyilkosság (Homicide by Night). A történelem-cirkusz titokzatos figurái – a világszínház kitüntetett léthelyzetű bohócai, szomorú vagy agyafúrt csepürágói, gyilkos clownjai, sámánok és filmmágusok – kergetik egymást a sziporkázóan szellemes blődliben.

Hitchcock és Hawks hajdani forgatókönyvírójának, Ben Hetchnek a regénye szolgált dokumentumként a negyvenes évek Hollywoodja hiteles felidézéséhez. A kis karnevál szerepjátszóit, Pierrot-kat, Übeket, Cipollákat, Puntillákat, Godot-kat és Arlequineket – a filmmanézs francia porondművészei, Michel Galabru, Bernard Blier, Jean Poiret, Michel Blanc alakítják nagy komédiás kedvvel, s feltűnik néhány pillanatra a valamikori Selznick-birodalomban Claude Chabrol is.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1992/10 62-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=583