KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2014/december
MAGYAR MŰHELY
• Baski Sándor: Leltár miatt nyitva Magyar Filmhét
• Jankovics Márton: A bőség zavara Magyar Filmhét: kísérleti- és játékfilmek
• Gelencsér Gábor: Máskép(p) Magyar falu
• Schubert Gusztáv: Tizenkét szék Film, kritika, forgalmazás
• Stőhr Lóránt: Emberképző Illés György (1914-2006)
• Kolozsi László: Zászlómon a magyar színészek Beszélgetés Fazekas Csabával
EMBER AZ ŰRBEN
• Baski Sándor: A végtelenbe és tovább Csillagok között
• Hirsch Tibor: Féreglyuk-feeling Az univerzum meghódítása
ORWELL 1984
• Czigányik Zsolt: A Nagy Testvér árnyékában George Orwell: 1984
SAINT-EXUPÉRY
• Ádám Péter: Rajzolj nekem repülőt Saint-Exupéry és a film
• Saint Eva Marie: Igor Filmnovella
• Sándor Anna: A rózsa vándora A kis herceg mozija
GODARD
• Varró Attila: Fáktól az erdőt Godard: Búcsú a nyelvtől
• Kelecsényi László: Vezetékneve: Godard Az örök rebellis
FESZTIVÁL
• Pörös Géza: Istenek, emberek, rózsák Gdynia
HATÁRSÁV
• Zalán Vince: Szemben a gonosszal Wim Wenders: A Föld sója
TELEVÍZÓ
• Pernecker Dávid: Orvosi acél Steven Soderbergh: A sebész
KRITIKA
• Schubert Gusztáv: Vadkeleten Délibáb
• Sepsi László: A dögevő álma Dan Gilroy: Éjjeli féreg
MOZI
• Barkóczi Janka: GETT - Válólevél
• Baski Sándor: Zárt rendszer
• Árva Márton: Eszeveszett mesék
• Kovács Bálint: Szexterápia A holocaust a lengyel filmben
• Bayer Antal: PAPÍRMOZI

             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Csábítunk és védünk

Csiger Ádám

Hot Pursuit – amerikai, 2015. Rendezte: Anne Fletcher. Írta: David Feeney és John Quintance. Kép: Priscilla Nedd-Friendly. Zene: Christophe Beck. Szereplők: Reese Witherspoon (Cooper), Sifía Vergara (Daniella), Michel Mosley (Dixon), Matthew Del Negro (Hauser), Robert Kazinsky (Randy). Gyártó: MGM / New Line Cinema / Pacific Standard. Forgalmazó: Fórum Hungary. Szinkronizált. 90 perc.

Reese Witherspoon hasonló karaktert játszik Anne Fletcher idei filmjében, mint Sandra Bullock a Női szervekben: ügybuzgó, karót nyelt rendőre is a tökéletes ellentétével kénytelen megbarátkozni, aki ezúttal Melissa McCarthy mocskos szájú és túlsúlyos zsaruja helyett egy kartell-tag bombázó felesége (a szintén neves komika, Sofía Vergara alakításában). A műfaj tehát ismét a buddy comedy női verziója, míg azonban a Női szervek a zsarufilmeket idézte, ez a film inkább a 48 órát, mivel a nyomozó oldalán egy más etnikumú, simlis civilt vonultat fel. A latin feleség koronatanú egy érinthetetlen kartell-vezér elleni nyomozásban, ám a testőrnek alkalmas detektívek jó eséllyel korruptak, így aztán egy ambiciózus aktakukac kapja a feladatot, hogy szállítsa le a nőt biztonságban a tárgyalás helyszínére. A mocskos zsaruknak köszönhetően pedig nem csak a kartell, de a rendőri szervek is vadászni kezdenek rájuk, ezért a történet hamarosan rázós road movie-ba fordul.

Míg a Koszorúslányok óta összeszokott Paul Fieg és McCarthy humora a szebbik nem válasza volt a gyomorforgató, profán és altesti komikumra, addig a női vígjátékokra (27 idegen igen, Nász-ajánlat) és road movie-ra (Szeka-túra) szakosodott Fletcher rendezéseVergara imázsához illően könnyedebb és szexibb közönségcsalogató darab. A Csábítunk és védünkben ráadásul még egy ütős trailerre való emlékezetes poén sincs, amit csupán az kompenzál, hogy a történetmesélés annyira lezser, hogy az már önmagában mulatságos. Miután úgy tűnt, Witherspoon a Vadonban nyújtott, Oscar-jelölt drámai alakításával Matthew McConaughey nyomdokaiba léphet, új filmje visszatérés a Doktor Szöszi világába, ami többek között Hollywood rendíthetetlen szexizmusáról is árulkodik.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2015/06 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12271