KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

   
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
   2010/szeptember
FRANKENSTEIN VISSZATÉR
• Sepsi László: A legenda húsa Mary Shelley Frankensteinje
• Varró Attila: A tökéletlen trükk James Whale rémfilmjei
• Barkóczi Janka: A Frankenstein-együttható Beszélgetés Mundruczó Kornéllal
• Barkóczi Janka: A Frankenstein-együttható Beszélgetés Mundruczó Kornéllal
• Báron György: Szörnyek évadja Szelíd teremtés – A Frankenstein-terv
NOLAN&NATALI
• Géczi Zoltán: A könyörtelenség színháza Új raj: Vincenzo Natali
• Schreiber András: Felhő a feje fölött Christopher Nolan
MAGYAR MŰHELY
• Deme Tamás: A szelíd lázadók Dárday István és Szalai Györgyi
• Dárday István: Hogyan kezdett új életet Préri János?
• Szalai Györgyi: Hogyan kezdett új életet Préri János?
KORDA ZOLTÁN
• Takács Ferenc: Az örök második Korda Zoltán
• Kriston László: A szerencse fiai? Beszélgetés David Kordával
FILMISKOLA: A MOZGÓKÉP
• Gelencsér Gábor: Kompozíciók sodrás(á)ban Az el-rendezés művészete
• Varró Attila: A négy mesterlövész Filmkép a tévében
• Margitházi Beja: Térzavarból képerő Fahrt és zoom
FRANCIA KÉPREGÉNYFILM
• Bayer Antal: Édes Adél Luc Besson: Adèle és a múmiák rejtélye
• Nagy Krisztián: A Goscinny-örökség Új francia képregényfilmek
• Barkóczi Janka: Iráni hímzések Marjane Satrapi: Asszonybeszéd
FESZTIVÁL
• Varga Balázs: Tarts Keletnek! Wiesbaden
KÖNYV
• Baski Sándor: Könnyed horrortánc Stephen King: Danse Macabre
SPORTMOZI
• Ardai Zoltán: Padlón mindannyian A bokszmúlt képei
KRITIKA
• Gorácz Anikó: Szelíd motorok Groó Diana: Vespa
• Kolozsi László: Üdvözlégy Baarìa
MOZI
• Schreiber András: Mamut
• Barkóczi Janka: Örökifjak
• Varga Zoltán: Mary and Max
• Forgács Nóra Kinga: Kövéren szép az élet
• Schubert Gusztáv: Turné
• Gyenge Zsolt: Mese a szerelemről
• Varró Attila: Babylon AD
• Sepsi László: Varázslótanonc
• Baski Sándor: Salt ügynök
• Parádi Orsolya: Bogyó és Babóca
DVD
• Pápai Zsolt: Újraszámlálás
• Varga Zoltán: Földrengések zongorahangolója
• Sepsi László: Dante: Pokol
• Alföldi Nóra: Lódító hódító

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Turné

Schubert Gusztáv

 

Tournée­ – francia, 2010. Rendezte: Mathieu Amalric. Írta: Mathieu Amalric, Philippe Di Folco, Marcelo Novais Teles, Raphaëlle Valbrune. Kép: Christophe Beaucarne. Szereplők: Mathieu Amalric (Joachim Zand), Miranda Colclasure (Mimi Le Meaux), Angela de Lorenzo (Evie Lovelle), Linda Marraccini (Dirty Martini), Suzanne Ramsey (Kitten on th Keys), Julie Ann Muz (Julie Atlas Muz). Gyártó: Les Films du Poisson. Forgalmazó: Szuez Film. Feliratos. 111 perc.

 

Mathieu Amalric, a mai francia színészgárda legtehetségesebb átváltozó művésze (gutaütött, néma, matracsírban vegetáló artmozi-hőst éppoly könnyedén játszik el, mint izgága főgonoszt egy Bond-kalandból) ez alkalommal egy velejéig megbízhatatlan francia impresszárió bőrébe bújik (és egyben direktora is a Cannes-ban a legjobb rendezés díját elnyert filmnek), aki busás hasznot remélve öt teltkeblű és fékezhetetlen amerikai sztriptíztáncosnőt terelget városról városra, színpadról színpadra Normandia és Vendée kopott tengerparti mulatóiban.

Mimi Le Maux, Julie Atlas Muz, Kitten on the Keys, Evie Lovell, Dirty Martini. Úgy hangzik, mint egy biztatóan rúzsfoltos anziksz a macho képzelgés mennyországából, a Nők Városából. De a mámoros álom – ahogy a valóságban vagy épp Fellininél –, itt is hamarosan lidércnyomássá válik. A domináns hím kezéből a puha asszonykezek semmi perc alatt kicsavarják a korbácsot. Az ébredés – habár a truppot hol csalfa ígéretekkel, hol fenyegetőzéssel, hol mézes-mázos hízelkedéssel kormányzó kisstílű szélhámos igencsak rászolgálna a büntetésre – nem annyira keserű, mint a történethez ihletet adó Maestrónál. A rivalda kis cézárját azonban nem sarokba térdepeltetés várja, a Turné szelíd nevelődéstörténet, amelyben az ágaskodó férfifölény lassan megadja magát a lebírhatatlan szeretetáradatnak. Az öt sztriptízgörl és a fölényes alfahím minden kényszeredett didakszistól mentes duellumában nincs vesztes, csak egy előítélet hull a porba. A viszketeg, nagyképű, érzéketlen macsóból végre férfi lesz: „férfi, aki szerette a nőket”. A Turné nézőterén is hasonló történik, az öt teltkarcsú táncosnőből – az 1920-as évek erotikus-szatirikus orfeumi hagyományait a ’90-es évek közepén megújító New Burlesque táncos-énekes vetkőzőművészei ők, s nem színésznők – ugyanaz az asszonyi őserő árad, mint Saraghinából, az Amarcord trafikosnőjéből, vagy a Róma tisztességtudó utcalányaiból. A megváltás útjai kifürkészhetetlenek: Vive la Femme!


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2010/09 56-56. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10397