KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
   1993/augusztus
MAGYAR MŰHELY
• Losonczi Ágnes: Történelmi sasszék Dokumentumfilm kell, de kinek?
FORGATÓKÖNYV
• Nádas Péter: A fotográfia szép története Filmnovella 1.

• Bikácsy Gergely: Eltűnt gyarmatok nyomában Kokinkína
RETROSPEKTÍV
• Földényi F. László: A gépírólány esete a filmrendezővel Mauritz Stiller modernsége
TELEVÍZÓ
• B. Vörös Gizella: Jelenetek két híradóból „Váltsunk témát...”

• Király Jenő: A felébredt test Szexuálesztétikai elmélkedések
AKCIÓMOZI
• Sárközi Dezső: Sárkány-karrier Bruce Lee
• Schubert Gusztáv: Kungfuciusz
LÁTTUK MÉG
• Hirsch Tibor: Benny és Joon
• Koltai Ágnes: Idegen közöttünk
• Turcsányi Sándor: Gyilkosság lólépésben
• Békés Pál: Apáca-show
• Mockler János: Banya csak egy van
• Bíró Péter: Nyom nélkül
• Mockler János: Cliffhanger
• Barotányi Zoltán: Kemény vonal
• Harmat György: Holdfény a csatorna felett

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Nyom nélkül

Bíró Péter

Elég tébolyodott rohangál már a világnak ebben a kis csücskében is, ahol élünk, de mit szóljanak azok, akik az USA-ban kénytelenek létezni? Ott még több az ember, tehát nyilvánvalóan még több az őrült is.

Ez a film például egy olyan mániákusról szól, aki élve szereti eltemetni az embereket. Találgathatjuk, hogy az áldozatjelöltek közül kit, kiket kell elveszítenünk az események során. Hátborzongató két óra ez, jó színészekkel, az unalom elkerül, a néző azt kapja, amiért beült a moziba, szóval aggódhat rendesen. Jeff Bridges lompos, kissé tán ügyetlen, lassú ám irgalmatlanul bomlott ágyú kémiatanára minden démoniságtól mentes, hétköznapi, tehát hatásosan fenyegető. Kiefer Sutherland, a pozitív hős, mind külsejét, mind színészi képességeit tekintve biztatóan közel esett atyjához, Donaldhoz; Nancy Travis pedig igazán kétségbeesett, merész és vonzó asszony.

Noha e film valószínűleg nem vonul be a műfaj klasszikusai közé és a címében foglaltak szerint tűnik majd el más, hasonló alkotások között, tisztában lévén önmagával, lehetőségeivel, tökéletesen alkalmas arra, amire kitalálták.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1993/08 58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1350