KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
   2004/január
• Schubert Gusztáv: Sorsrulett Alternatív történelem
• Hungler Tímea: Film fatal Végzet a moziban
• N. N.: Sorsmozi
CYBERVILÁG
• Vaskó Péter: Istenek alkonya Mátrix – Forradalmak
• Herpai Gergely: Géplélek Robotok és emberek

• Géczi Zoltán: Neuro-kibernetikus odüsszeia Páncélba zárt szellem
• Wostry Ferenc: Daigoro a vérzivatarban A Kozure Okami-sorozat
• Varró Attila: Manga-Kurosawa A Kozure Okami-képregény
• Kubiszyn Viktor: Szamuráj 45-össel Seijun Suzuki-portré
FESZTIVÁL
• Bakács Tibor Settenkedő: Ami a habokból kilátszik Titanic
• Bori Erzsébet: Dívány és történelem Titanic-dokumentumok
• Andor Tamás: Arcvonások Dokumentumfilm a televízióban
KULTUSZMOZI
• Horváth Antal Balázs: Bomba a határon A gonosz érintése
KRITIKA
• Hirsch Tibor: Határesetek Deus ex machina
• Bikácsy Gergely: Szép, fáradt színek Mióta Otar elment
• Báron György: Éjjeljárók Az ember, aki nappal aludt
• Kubiszyn Viktor: Az egydimenziós néző Reklámzabálók éjszakája
LÁTTUK MÉG
• Zoltán Gábor: Swimming Pool
• Szabó Anita: Titkok
• Vaskó Péter: Szigorúan piszkos ügyek
• Pápai Zsolt: Titokzatos folyó
• Elek Kálmán: A szemközti ablak
• Nevelős Zoltán: Kémkölykök 3D
• Dóka Péter: Táncos a házban
• Köves Gábor: Gyönyörű mocsokságok
• Hámori Dániel: A medál

             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Kémkölykök 3D

Nevelős Zoltán

 

Először is szögezzük le: a háromdimenziós kölyökkémkaland nem a Filmvilág olvasóinak és íróinak készült. Inkább gyerekeiknek, ha van a kiskamasz korosztályból. Számunkra a színes papírszemüveg már inkább kényelmetlen, mint poénos, a térhatású látvány is legfeljebb igen rövid ideig érdekes, a számítógépes játékok izgalmait idéző akciójelenetek pedig igen csekély vonzerővel bírnak.

Úgyhogy a következő pár sor erejéig színes szemüveget fel, és képzeljük el, hogy a túl sok filmnézés még nem tett bennünket túl cinikussá, és hogy az elképzelhető legdögösebb dolgoknak olyasmiket tartunk, mint hogy eszement járműveken száguldozhatunk, vagy hogy megküzdhetünk egy kacér kislány vezérelte robotmonstrummal.

Az előző részekkel ellentétben itt a kémsrácé a főszerep, a kémlány csak a vége felé aktivizálódik. Juni már magándetektív, akit visszahívnak a céghez, mert csak ő képes megmenteni a világot egy újabb gonosztevőtől. A Játékkészítő (Sylvester Stallone) gyerekek millióit akarja csapdába ejteni új videojátékával, amely virtuális küzdelmek sorával csalja a valóságtól egyre messzebb a lurkókat. Juni nővére, Carmen tudatát már sikerült eltérítenie valahol a játék szintjeinek mélyén. A kémkölyök tolókocsis nagyapját választja segítőtársnak, akiből a játék világában igazi, repkedő szuperhős lesz, és kiderül, hogy neki még régről van valami személyes elszámolnivalója a Játékkészítővel.

Sztárparádé George Clooney-tól Elijah Woodig, csurom virtuálvilág, számítógépes látványeffektek (a 3D-ről nem is beszélve), szellemes idézetek A sanghaji asszonytól a Mátrixig – kiváló mulatság. És még tanulság is van: a családi összetartás fontosságáról meg hasonlókról, és ráadásul ezt nem csöpögősen kapjuk, hanem röviden, bele az arcunkba, hogy rögtön ugorhassunk tovább valami akciósabb témára. Robert Rodriguez író-rendező-látványtervező-operatőr-vágó-zeneszerző az El Mariachi óta nem volt ilyen fegyelmezett, a történet kerek, az előző részekből vett szálakat ügyesen fűzi tovább, és ezúttal a cameókkal való zsonglőrködés sem tolakodó. Csak a számítógépes játékban rohangászós rész túl hosszú és fárasztó – de azt hiszem, most már a felnőtt beszél belőlem.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2004/01 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1757