KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
   1999/január
KRÓNIKA
• Ádám Péter: Jean Marais (1913–1998)
• (X) : A Balázs Béla Stúdió története
MAGYAR MŰHELY
• Bérczes László: Van és változik Beszélgetés Grunwalsky Ferenccel
• Hirsch Tibor: Semmi sem az, ami Beszélgetés Jancsó Miklóssal

• Gaál István: Addio Padre Profeta! Búcsú Szőts Istvántól
• Szőts István: Címszavak a Röpiratból
• Szőts István: Don Quijote magyarok Levél Északra
• Schubert Gusztáv: Fekete lyuk Cigánysorsok
• N. N.: Roma-filmek
• Rádai Eszter: Ugyanolyan vagyok, mint te Cigányok a médiában
• Gyurkovics Tamás: Cigányok ideje Romák a televíziókban
• Fáy Miklós: Mit ér a vér, miszter fehér? Roma-klip
• Lajta Gábor: A semmi moralistája Kuroszava-töredékek
• Báron György: Erdő és sár A hét szamuráj
• Létay Vera: Még nem, már igen Madadayo
• Pápai Zsolt: Thrillerhez öltözve Brian DePalma filmjei
• N. N.: Brian DePalma filmjei
• Bikácsy Gergely: A sikoly Vigóról jut eszembe
• Hideg János: Macskák, kölykök, uszályok Jean Vigo élete
• Galicza Péter: Hiánydramaturgia Beszélgetés Herskó Jánossal
• László Péter: Mesék ezeregy forintból Open Film Fesztivál
• N. N.: OFFkárral díjazott filmek
KRITIKA
• Varga Balázs: „Csak ami nincs” Tükröződések
• Vágvölgyi B. András: Drog road-movie Félelem és reszketés Las Vegasban
MULTIMÉDIA
• Molnár Dániel: Infóháború, médiamarkec Ars Electronica
LÁTTUK MÉG
• Takács Ferenc: Ezer hold
• Ágfalvi Attila: Sue
• Turcsányi Sándor: Ronin
• Varró Attila: Halloween – Húsz évvel később
• Beregi Tamás: A sivatag rabjai
• Mátyás Péter: Keresd a nőt!
• Hungler Tímea: Átkozott boszorkák
• Tamás Amaryllis: Apád-anyád ide jöjjön!
• Vidovszky György: Gattaca

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Apád-anyád ide jöjjön!

Tamás Amaryllis

 

Népszerű film lesz. Ahol vetítik majd, a légkör derűsebbé, reménytelibbé válik. Erich Kästner A két Lotti című regényének ki tudja hányadik filmes feldolgozása egyszerűségével, szelíd humorával, leleményes nyelvi sziporkáival szinte átmossa a lelkünket. Békés, önfeledt, gyógyító elixír. A nagy mágusok, a lélek jelbeszédének tüneteit közvetítő „eszközök” itt is az ikrek. A kabbalisztikus hagyományok élő letéteményeseiként tudják és sugározzák: a benső harmóniához szükséges, hogy az ember a szívével is gondolkozzék, az agyával is érezzen. S hogy a sors nem a múltban vagy a jövőben, hanem a jelenben izzik.

Hajlékony akarattal, engedékeny kitartással segítenek a – születésüket követően elvált – ifjú szüleiknek (a szikrázóan gyönyörű Natasha Richardson társa az „anyaszívű apa” szerepében Dennis Quaid) kibogozni az apró félreértések megoldhatatlannak látszó pókhálóját. Jó évtized múltán a hebehurgya pár engedelmeskedik a gyermeki szuggesztiónak, hiszen a szívük nem megkérgesedett, csak hallgatott és várt, hogy az idő megérlelődjön. Hogy megéljék azokat a csodákat, amelyekben sohase szűntek meg reménykedni. Újból főszereplői lesznek saját közös életüknek, amint felismerik érzelmi rövidzárlatuk ellenszérumát: akik egymáshoz tartozók, újra és újra megtalálják egymást.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1999/01 62. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3941