KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

            
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
   2005/október
KRÓNIKA
• (X) : A Katapult Film Szinopszis-Pályázata 2005
• N. N.: Képtávíró

• Kolozsi László: A sztalker árnyéka Tarkovszkij, az ikonfestő
KOREAI VIHAR
• Géczi Zoltán: Kistigris, ha felcseperedik Koreai vihar (1999-2005)
• Teszár Dávid: Mr. Bosszú Park Chan-wook
• Vincze Teréz: Kísérteties játszma Bin-jip
MAGYAR MŰHELY
• Andor Tamás: Egy szál gyertya fénye Beszélgetés Illés Györggyel
• Varga Zoltán: A játék komolysága Szoboszlay Péter animációi
• Muhi Klára: Elmegy a busz KAFF 2005
MULTIMÉDIA
• Vaskó Péter: Magadnak építed! Számítógépes stratégiai játékok

• Schreiber András: Moszkva felett az ég Szovjet sci-fi
KULTUSZMOZI
• Kubiszyn Viktor: Halálrulett Szarvasvadász
KRITIKA
• Stőhr Lóránt: Káprázatok kora A fény ösvényei
TELEVÍZÓ
• Bori Erzsébet: Iskolatársak Történetek az elveszett birodalomból
• Kolozsi László: Nem ússzuk meg Ritter napja
LÁTTUK MÉG
• Vízer Balázs: Még mindig lakótársat keresünk
• Bori Erzsébet: Hotel Ruanda
• Köves Gábor: Ünneprontók ünnepe
• Ardai Zoltán: A remény bajnoka
• Kárpáti György: Kémek krémje
• Schreiber András: Négy tesó
• Mátyás Péter: Szívem csücskei
• Kárpáti György: Hazárd megye lordjai

             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Szívem csücskei

Mátyás Péter

 

A Dumb és Dumbert, a Tökös tekés, vagy a Keresd a nőt! sajátosságát a nyers humor és a túlhajszolt őrület egyfajta keveréke adta, ahol az altesti tájakat bejáró poénok némi polgárpukkasztó ízzel párosultak. A Farrelly-testvérek mára megszelídültek, stílusuk visszafogottabbá vált, a Szívem csücskei legalábbis a romantikus vígjátékok mainstreamjébe sorolható.

Lindsey a sikeres és munkamániás nő prototípusa egy napon találkozik Bennel, a kezdetben lenézett, de nyíltszívű és jóságos középiskolai tanárral. Mindketten harmincasok és a házasság gondolatával kacérkodnak. Bennek azonban van egy titka, megszállott Boston Red Sox-szurkoló, aki nyaranta, a baseball idény alatt kibírhatatlan és infantilis módon rajong mindennél jobban szeretett csapatáért.

A témából eredően akarva-akaratlanul két filmet láthatunk. Az elsőben a vígjáték szabályainak megfelelően Lindsey barátnői és Ben barátai egyaránt a másik nemről beszélgetnek, a követendő viselkedésminták, a félreértések és a valóságos szituációk szembeállítása a humornak ekkor még tágabb teret biztosít. A film második részében viszont a baseball kerül előtérbe, ami egy amerikainak nyilván érdekes lehet, ám számunkra tökéletesen érdektelen. Ki tudja közülünk néhány fanatikuson kívül, hogy a bostoni csapat 1918 után csak 2004-ben nyert újra bajnokságot. A sportfilm térnyerésével a humor forrásai lassan elapadnak, ekkor lenne szükség a főszereplők segítségére. Drew Barrymore azonban ismét bizonyítja tehetségtelenségét, játéka erőltetett és nem hisszük el neki, hogy szellemi képességeivel keresi kenyerét. A Farrelly-testvérek kísérletező kedve megkopott, a társadalmi szatíra helyet egy kissé öreges, kevésbé szórakoztató ujjgyakorlat született.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2005/10 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8408