KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1981/február
• Csala Károly: Életfogytiglani házépítő Köszönöm, megvagyunk
• Kardos István: Hasonlatok nélkül A Köszönöm, megvagyunk forgatókönyvírójának jegyzetfüzetéből
• Bikácsy Gergely: Ízeveszett történetek Boldogtalan kalap
• Tancsik Mária: Elsőfilmesek, 1981
DOKUMENTUMFILM
• Sára Sándor: Pergőtűz A II. Magyar Hadsereg a Don-kanyarban (1.)
FILMZENE
• Lőrincz Andrea: A mozizongorától az elektromos gitárig Beszélgetések a filmzenéről (3.)
• Ránki Júlia: A mozizongorától az elektromos gitárig Beszélgetések a filmzenéről (3.)
VITA
• Szále László: A filmek „könyvtárai” Vita a filmklubok és a társadalmi forgalmazás gondjairól

• Hegedűs Zoltán: A téboly kódrendszere Woyzeck
• Palugyai István: A Horizont látóhatára Tévé-mozi és rövidfilm-mozi
• Bikácsy Gergely: „A nulla alól újrakezdeni” Beszélgetés Jean-Luc Godard-ral
• Xantus Judit: „Gondoljunk inkább képekre” Beszélgetés Jean-Luc Godard-ral
• Csala Károly: Szerelmi történetek Új bolgár filmek
FESZTIVÁL
• Fehéri Tamás: Filmesek a barikádokon Lipcse
• Zilahi Judit: Futball és más játékok Osztrák filmnapok
• Zsugán István: Éjféli mozik Figuira da Foz
LÁTTUK MÉG
• Sólyom András: S.O.S. Concorde
• Hegedűs Tibor: A papa mozija
• Dániel Ferenc: A halál magnószalagon érkezik
• Csala Károly: Férj és feleség
• Boross László: Pugacsov
• A. Kovács Miklós: Talán jövőre
• Iván Gábor: Sem veled, sem nélküled
• Barabás Judit: Vágta
• Báron György: Robotokkal a Szaturnusz körül
• Bende Monika: Nemzeti vadászat

• Reményi József Tamás: Láttuk a Beatles-t Lennonék a filmvásznon
TELEVÍZÓ
• Nemes Nagy Ágnes: Sándor Mátyás kapitány
• Lukácsy Sándor: Korunk hőse pizsamában Hínár
• Veress József: „Úgy szép a magyar, ha részeg” Némafilm
• Eszéki Erzsébet: Téves feltevések a tévés kor gyermekéről
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: VIII. Henrik magánélete
• Karcsai Kulcsár István: A vád tanúja
• Karcsai Kulcsár István: A legyek ura
KÖNYV
• Hegedűs Tibor: Kismonográfia Grigorij Csuhrajról
• Eszéki Erzsébet: Mítosz helyett történelem a vásznon
• Schéry András: Gaál István: Emlékezet és lelkiismeret
POSTA
• Tamás Krisztina: Lancelot lovag Olvasói levél – Szerkesztői válasz

             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

A szomszéd fiú

Tüske Zsuzsanna

The Boy Next Door – amerikai, 2015. Rendezte: Rob Cohen. Írta: Barbara Curry. Kép: David McFarland. Zene: Randy Edelman. Szereplők: Jennifer Lopez (Claire), Ryan Guzman (Noah), Mristin Chenoweth (Vicky), John Corbett (Garrett). Gyártó: Smart Entertainment / Blumhouse Productions / Universal. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 91 perc.

A tanár-diák viszony témáját filmvászonra hangolni, akárcsak maga a tiltott affér, egyszerre kényes és vonzó feladat, erről tanúskodott többek közt a 2006-ban brit földön készült, izgalmasan komponált Egy botrány részletei, amelyben kivételesen egy tanárnőt vesz le lábáról tejfelesszájú tanítványa. Hasonló felállással dolgozik A szomszéd fiú új nagyüzemi darabja a tengeren túlról, ami thriller-klasszikustól kölcsönzi a kijózanító másnappal szó szerint végzetessé váló vonzalom motívumát, azonban a levakarhatatlan szerető szerepét ezúttal a közönségcsalogató, mégis óvatos duhajkodás jegyében egy mesterien kimunkált testű, túlkoros gimnazista kapja.

Claire, a válófélben lévő, megcsalástól megtépázott középiskolai tanárnő, fiával együtt egy kisvárosban készül új életet kezdeni. A kissé félszeg kamaszfiú hamarosan hűséges barátra és védelmezőre talál Noah személyében, aki klasszikus műveltségével és bicepszével elbűvöli az édesanyát is. Egy hirtelen jött, végül fülledt szexbe torkolló romantikus vacsora után az elgyengült nő ráeszmél, hogy tilosban jár, azonnal készíti is az útilaput, a hősszerelmes szépfiú azonban nem kér az egyszeri szakács szerepéből: hajthatatlan Rómeóból szívós pszichopatává alakul át, aki minden áron megszerzi vágyai tárgyát.

A múlttól, a férfiaktól menekülő (Befejezetlen élet), majd velük szembeszálló, harcos amazonként üdvözülő karakterű J- Lo (Most már elég!, Átkelő a halálba) ezúttal pallérozott elméjű irodalom-tanárnőként is megvillantaná (száj)fényét, küldetését azonban ellehetetlenítik az írónő, Barbara Curry foghíjas alapműveltséggel és szakmai tudással megformált, bugyuta mondatai és a színésznő saját, egydimenziós sztárperszónája. A szomszéd fiú hiába próbál végzetes vonzerővel csábítani, hiteltelen figuráinak, mondvacsinált személyes konfliktusának, és a cselekmény esetlenségeinek köszönhetően csupán a hervasztó másnap nyűgeivel tud szolgálni.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2015/04 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12160