KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1986/június
• Kovács András Bálint: Hiányzó nemzedék Balázs Béla Stúdió 1985/86
• Hirsch Tibor: Töretlen és megtört filmek Balázs Béla Stúdió 1985/86
• Báron György: A harag napja Szélvihar
• Reményi József Tamás: „Egy madár röpte, egy kavics, egy kökénybokor” In memoriam H. P.
• Koltai Ágnes: Fotó, film, város Az eltűnt Budapest nyomában
• Durst György: Egy stúdiótitkár feljegyzései Részletek
• Szilágyi Ákos: Profizmus és akadémizmus Az operatőri film és ami azon túl van
• Alexa Károly: A muzeális bestia Halálos tavasz
• Dés Mihály: A száműzött tangó Argentin filmek
• Dés Mihály: Borges és a film
• N. N.: Filmek Borges írásaiból
• Fáber András: Világvége műanyagból Katasztrófák filmen elbeszélve
• Réz András: Lehet-e katasztrófa az élet után?
• Szántó Péter: Denevérháton Airport I–IV.
• Lányi András: Hazabeszélek Bevezetés a filmpolitika gazdaságtani bírálatához
LÁTTUK MÉG
• Szemadám György: Donald kacsa nyári kalandjai
• Hegyi Gyula: Nem kell mindig kaviár
• Gáti Péter: Kismaszat és a gézegúzok
• Nóvé Béla: A fehér törzsfőnök
• Bársony Éva: A Coca-Cola kölyök
• Ardai Zoltán: A mallorcai ember
• Baló Júlia: Kicsi, de szemtelen
• Kabai József: Az élet szigete
• Farkas Ágnes: Elnézést, néz ön meccset?
• Máté J. György: A betörés nagymestere
• Schreiber László: Hóbortos népség
• Kapecz Zsuzsa: Választás
TELEVÍZÓ
• Koltai Ágnes: Portrézsargon Ünnep
• Bikácsy Gergely: A giccs artistája Claude Lelouch
KÖNYV
• Szemadám György: Azok a csodálatos rajzfilmesek
KRÓNIKA
• N. N.: Szlovák filmnapok

             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Horror

Iliescu kis Drakulája

Farkas Jenő

Az amerikai krimiíró, Dan Simmons Az éj fiai című, 1992-ben megjelent regényében a vámpír-Drakula ezredvégi olvasatát kapjuk, kiválóan dokumentált aktuálpolitikai körítéssel.

 

1989. december végén, egy amerikai milliárdos pénzén kiváló amerikai tudósok utaznak Romániába, hogy megtekintsék a HIV-fertőzött gyermekekkel zsúfolt otthonokat, és segítsenek a betegeken. Az orvosok találkoznak Iliescuval, Petre Romannal, Dumitru Maziluval, az „átmenet nagyjaival”. Az egyik kórházban rábukkannak a néhány hónapos Joshuára (a csapat tagja, Kate Neuman, amerikai orvosnő később örökbe fogadja a beteg kisfiút), aki több vérátömlesztést követően meglepetésre kigyógyul a HIV-fertőzéséből. De hamarosan kiderül, hogy az idős amerikai milliárdos nem más, mint Karós Vlad, azaz Drakula leszármazottja, utolsó helytartója, aki utódja ünnepélyes beiktatására érkezik Bukarestbe. Az utód nem más, mint a kis Joshua, aki gyomrán keresztül is képes vért felszívni, és újjá tudja varázsolni beteg immunrendszerét.

Kate hazaviszi a kis Joshuát, és elmélyülten tanulmányozza a furcsa jelenség okait, hiszen immáron legyőzhetőnek tűnik a gyermekkori AIDS-betegség. Azonban Drakula vámpírszolgái, „az éj fiai” elrabolják a kis Joshua-Drakulát, és a poenari-i valódi Drakula-kastélyban, fényes pompával beiktatásra készülnek az idős milliárdos jelenlétében. Az amerikai orvosnő időben érkezik, majd hihetetlen kalandok után visszaszerzi a kis Joshuát.

A regény a Stoker-féle vámpír-Drakula aktualizált változata, amely az egész világon pusztító AIDS fenyegetésének az árnyékában teszi ismét hitelessé a százéves történetet.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1997/07 12. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1481